Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Auto-immune hemolytische-ziekte
Chronische koudehemagglutinineziekte
Docent godsdienst secundair onderwijs
Docente godsdienst secundair onderwijs
Docente muziek secundair onderwijs
Enkelzijdig
Hemoglobinurie
Hemolytische anemie
Iridocyclitis
Klassenassistent secundair onderwijs
Klassenassistente secundair onderwijs
Koud type
Koudeagglutinine
Leerkracht godsdienst voortgezet onderwijs
Leerkracht muziek voortgezet onderwijs
Leerkracht muzikale opvoeding secundair onderwijs
Lymfadenopathie
Meningitis
Middelbaar onderwijs
Myositis
NNO
Oculopathie NEC
Onderwijsassistent voortgezet onderwijs
Onderwijsassistente secundair onderwijs
Onderwijsgevende godsdienst secundair onderwijs
Onderwijsgevende muziek secundair onderwijs
Ontstekingsproces in vrouwelijk bekken
Periostitis
Secundair onderwijs
Secundair syfilitisch
Secundaire coxartrose
Secundaire koelkring
Secundaire kring
Voortgezet onderwijs
Voortgezet onderwijs bovenbouw
Warm type
Ziekte

Traduction de «secundair onderwijs » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
secundair onderwijs | voortgezet onderwijs

secondary education


docent godsdienst secundair onderwijs | onderwijsgevende godsdienst secundair onderwijs | docente godsdienst secundair onderwijs | leerkracht godsdienst voortgezet onderwijs

RE teacher in secondary school | secondary school RE teacher | high school religious studies teacher | religious education teacher secondary school


docente muziek secundair onderwijs | onderwijsgevende muziek secundair onderwijs | leerkracht muziek voortgezet onderwijs | leerkracht muzikale opvoeding secundair onderwijs

secondary school music teacher | secondary school music tutor | music teacher secondary school | teacher of music in high school


klassenassistent secundair onderwijs | klassenassistente secundair onderwijs | onderwijsassistent voortgezet onderwijs | onderwijsassistente secundair onderwijs

secondary school TA | teaching assistant in secondary schools | secondary school teaching aide | secondary school teaching assistant


middelbaar onderwijs | secundair onderwijs

teaching at secondary level


tweede, derde en vierde graad van het secundair onderwijs | voortgezet onderwijs bovenbouw

upper secondary education


secundair syfilitisch | iridocyclitis (H22.0) | secundair syfilitisch | lymfadenopathie | secundair syfilitisch | meningitis (G01) | secundair syfilitisch | myositis (M63.0) | secundair syfilitisch | oculopathie NEC (H58.8) | secundair syfilitisch | ontstekingsproces in vrouwelijk bekken (N74.2) | secundair syfilitisch | periostitis (M90.1)

Secondary syphilitic:female pelvic inflammatory disease+ (N74.2*) | iridocyclitis+ (H22.0*) | lymphadenopathy | meningitis+ (G01*) | myositis+ (M63.0*) | oculopathy NEC+ (H58.8*) | periostitis+ (M90.1*)


Secundaire koelkring | Secundaire kring

Secondary coolant circuit | Secondary cooling system


auto-immune hemolytische-ziekte (koud type)(warm type) | chronische koudehemagglutinineziekte | hemolytische anemie | koud type (secundair)(symptomatisch) | hemolytische anemie | warm type (secundair)(symptomatisch) | koudeagglutinine | hemoglobinurie | koudeagglutinine | ziekte

Autoimmune haemolytic disease (cold type)(warm type) Chronic cold haemagglutinin disease Cold agglutinin:disease | haemoglobinuria | Haemolytic anaemia:cold type (secondary)(symptomatic) | warm type (secondary)(symptomatic)


secundaire coxartrose | NNO | secundaire coxartrose | enkelzijdig

Secondary coxarthrosis:NOS | unilateral |
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
44. De jongste jaren hebben veel lidstaten grootschalige actieplannen en hervormingen uitgewerkt om jongeren ertoe aan te zetten hoger secundair technisch onderwijs, hoger secundair beroepsonderwijs of algemeen hoger secundair onderwijs te volgen.

44. In recent years, many Member States have established extensive action plans and reforms in order to promote participation in the technical, professional and general strands of upper secondary education.


- Aantal personen dat secundair onderwijs voltooit- Ononderbroken opleiding van onderwijsgevenden- Bereikt niveau van taalvaardigheid, van rekenkundige/wiskundige vaardigheid, en van "leren leren"- Percentage volwassenen met minder dan hoger secundair onderwijs, dat heeft deelgenomen aan enige vorm van volwassenenonderwijs of -opleiding, per leeftijdsgroep

- People completing secondary education,- continuous training of teachers,- literacy and numeracy "learning to learn" attainment levels,- percentage of adults failing to complete upper secondary education who have participated in any form of education or training, by age group.


- Groter aantal instromers in de studierichtingen wiskunde, exacte wetenschappen en techniek (hoger secundair en tertiair onderwijs, naar gender)- Groter aantal afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en techniek, naar gender- Groter aantal wetenschappers en technici in de maatschappij, naar gender- Groter aantal gekwalificeerde docenten in wiskunde, exacte wetenschappen en techniek (secundair onderwijs)

- Increase in number of entries into mathematics, science and technology courses (upper secondary advanced levels and tertiary levels, by gender),- increase in number of graduates in mathematics, science and technology, by gender,- increase in number of scientists and engineers in society, by gender,- increase in number of qualified teachers in the fields of mathematics, science and technology (secondary level).


De doelgroepen bestaan uit leerlingen uit het laatste jaar van het lager secundair onderwijs (ISCED-2) of, indien op dat niveau geen tweede vreemde taal wordt onderwezen, het tweede jaar van het hoger secundair onderwijs (ISCED-3).

The target population is drawn from pupils in the final year of lower secondary education (ISCED 2), or, if a second foreign language is not taught at this level, the second year of upper secondary education (ISCED 3).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- Percentage van de werktijd die de werknemers in de opleiding doorbrengen, per leeftijdscategorie- Deelname aan het tertiair onderwijs- Percentage jongeren tussen 18 en 24 jaar met alleen lager secundair onderwijs dat geen onderwijs of opleiding volgt (structurele indicator)

- Percentage of working time spent by employees on training, by age group,- participation in higher education,- proportion of the population aged 18-24 with only lower secondary education achievement and not pursuing education or training (structural indicator).


Het percentage leerlingen met een diploma van het hoger secundair onderwijs is stabiel gebleven, terwijl het percentage leerlingen met minder dan hoger secundair onderwijs is afgenomen.

The share of pupils with upper secondary qualifications has remained stable, while the share of those with less than upper secondary education has decreased.


De vaardigheidsniveaus van mensen met vergelijkbare kwalificaties verschilt aanzienlijk binnen de EU: recent gediplomeerden van het hoger secundair onderwijs in landen als Nederland en Finland scoren hoger op taalvaardigheid dan recent gediplomeerden van het hoger secundair onderwijs in Ierland, Italië, het VK en Spanje.

There are significant differences in the EU between the skills levels of people with similar qualifications: recent upper secondary graduates in countries such as the Netherlands and Finland score similarly or higher in literacy skills than higher education graduates from Ireland, Italy, the UK and Spain.


Het verslag bevestigt de analyse van de Commissie dat, indien de huidige tendensen doorzetten, de Europa 2020-doelstellingen – dat minstens 40 % van jongeren het hoger onderwijs voltooit en minder dan 10 % het hoger secundair onderwijs voortijdig verlaat – binnen bereik liggen.

The report confirms the Commission's analysis that, if current trends continue, the Europe 2020 targets of at least 40% of young people completing tertiary education and less than 10% leaving school before completing upper secondary education are within reach.


Ongeveer de helft van de Europese hogeronderwijsstelsels (BE, CZ, DK, DE, IE, FR, AT, PL, PT, SI, SE, UK, IS en HR) heeft brugprogramma’s voor studenten die niet rechtstreeks uit het secundair onderwijs komen; in een aantal andere landen worden studiepunten gegeven op basis van onderwijs dat van tevoren is gevolgd (ES, IT, SK, FI en NO).

About half of European higher education systems have bridging programmes for entrants not coming directly from secondary education (BE, CZ, DK, DE, IE, FR, AT, PL, PT, SI, SE, SK, UK, IS, HR) and award higher education credits that recognise the value of students' prior learning (also ES, IT, LI, FI, NO).


Het afronden van het hoger secundair onderwijs wordt steeds belangrijker, niet alleen om een succesvolle intrede te maken op de arbeidsmarkt, maar ook om leerlingen toegang te verlenen tot de onderwijs- en opleidingsmogelijkheden die het hoger onderwijs biedt.

Completing upper secondary education is increasingly important not just for successful entry into the labour market, but also to allow students access to the learning and training opportunities offered by higher education.


w