Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bedijking
Dam
Dijk
Kade
Provisorische open spoorbaan
Spoorbaan
Spoordijk
Wal

Vertaling van "spoorbaan " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


bedijking | dam | dijk | kade | opgehoogde baan/weg | spoorbaan | spoordijk | wal

embankment


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De werking van ETCS is eenvoudig: informatie wordt doorgestuurd van de spoorbaan naar de boordcomputer van de trein, die ze gebruikt om de maximaal toegestane snelheid te berekenen en de trein indien nodig af te remmen.

The ETCS concept is simple: information is transmitted from the ground to the train, where an on-board computer uses it to calculate the maximum authorised speed and then automatically slows down the train if necessary.


Deze systemen zijn door de lidstaten ontwikkeld en bestaan uit een component op de spoorbaan, die informatie verstuurt naar een andere component in de trein. Om te kunnen functioneren, moeten de baan- en de voertuigcomponenten compatibel zijn.

These systems, developed at national level, comprise components on the track which send information to other components on board trains.


Voor elk van deze drie krachten worden een of meer criteria karakteristiek voor de mechanische wisselwerking tussen het voertuig en de baan bepaald die door het voertuig niet overschreden mogen worden alsook de minimale belastingen die de spoorbaan moet kunnen opnemen.

For each of these three types of forces, one or more characteristic criteria of the mechanical interaction between the vehicle and the track are defined as limits not to be exceeded by the vehicle and, conversely, as the minimum loadings which the track must be able to withstand.


Begin en eind van tunnel (in kilometers spoorbaan)

Start and end of tunnel (in line kilometres)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De beveiliging van de spoorbaan, de voertuigen alsmede zijwindbeveiligingen hebben raakvlakken met de subsystemen „Rollend materieel”, „Besturing en seingeving” en „Exploitatie”.

The lineside security, protection against vehicle intrusion and protection against cross winds involve interfaces with the rolling stock, control command and signalling and operation subsystems.


De aerodynamische krachten die op bepaalde constructies langs de spoorbaan worden uitgeoefend alsmede de drukwisselingen in tunnels zijn afhankelijk van de aerodynamische karakteristieken van hogesnelheidstreinstellen en hebben derhalve raakvlakken met het subsysteem „Rollend materieel”.

The aerodynamic forces acting on some lineside installations and on pressure variations in tunnels depend on the aerodynamic characteristics of the trains complying with the High-Speed Rolling Stock TSI, and therefore constitute interfaces with the rolling stock subsystem


Het profiel van vrije ruimte en de minimumspoorafstand bepalen de afstand tussen de trein, de pantograaf en de constructies in de nabijheid van de spoorbaan alsmede de afstand tussen de voertuigen waar deze elkaar passeren.

The structure gauge and the distance between track centres define mainly the distance between the vehicle envelopes, the pantograph and the lineside structures, and between the vehicles envelopes themselves when trains pass.


De Nederlandse staat zal bijdragen in de aanleg van de infrastructuur die niet commercieel kan worden geëxploiteerd (een zeewering, een spoorbaan, een weg, pijpleidingen en kabelgoten, het doortrekken en verbreden van de bestaande zeevaarttoegang).

The Dutch State will contribute to the construction of infrastructures that cannot be commercially exploited (the construction of a sea wall, the prolongation and widening of the existing maritime access route and the creation of infrastructure bundles such as rail tracks, roads, piping and conduit).


De werking van ETCS is eenvoudig: informatie wordt doorgestuurd vanaf de spoorbaan naar de boordcomputer van de trein, die ze gebruikt om de maximaal toegestane snelheid te berekenen en de trein indien nodig af te remmen.

The ETCS concept is simple: information is transmitted from the ground to the train, where an on-board computer uses it to calculate the maximum authorised speed and then automatically slows down the train if necessary.


Op dit moment bestaan er in Europa meer dan 20 verschillende grondsystemen. De incompatibiliteit van deze systemen vormt een belangrijke technische belemmering voor internationaal spoorverkeer. Zowel langs de spoorbaan als in de trein moet ETCS worden geïnstalleerd om dit probleem op te lossen.

Currently, there are more than 20 different ground systems in operation in Europe and their incompatibility is a major technical barrier to international traffic. The ETCS has to be deployed trackside and train borne in order to tackle this problem.




Anderen hebben gezocht naar : bedijking     opgehoogde baan weg     provisorische open spoorbaan     spoorbaan     spoordijk     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'spoorbaan' ->

Date index: 2023-06-13
w