Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beheer van bestemmingen strategisch opzetten
Beleidscel
EU-strategie
IISS
Internationaal Instituut voor Strategische Studies
Internationaal Instituut voor strategische Studiën
Manager strategie en ontwikkeling
Politieke agenda van de EU
Politieke agenda van de Europese Unie
Politieke prioriteit van de EU
Politieke prioriteit van de Europese Unie
SALT
Smb
Smeb
Smer
Strategie van de EU
Strategie van de Europese Unie
Strategisch directeur
Strategisch planner
Strategische agenda van de EU
Strategische agenda van de Europese Unie
Strategische as
Strategische audit
Strategische cel
Strategische kaarten creëren
Strategische kaarten maken
Strategische milieubeoordeling
Strategische milieueffectbeoordeling
Strategische milieueffectrapportage

Vertaling van "strategische as " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
strategische as (nom) (pluriel : strategische assen)

strategic focus (nom neutre)


strategisch directeur | strategisch planner | directeur strategische planning/directrice strategische planning | manager strategie en ontwikkeling

business continuity planning director | corporate strategist | business continuity strategy director | strategic planning manager


strategische milieubeoordeling | strategische milieueffectbeoordeling | strategische milieueffectrapportage | smb [Abbr.] | smeb [Abbr.] | smer [Abbr.]

Strategic Environmental Assessment | SEA [Abbr.]


Besprekingen over de beperking van strategische bewapening | besprekingen over het beperken van strategische kernwapens | onderhandelingen over beperkingen van strategische wapens | SALT [Abbr.]

Strategic Arms Limitation Talks | SALT [Abbr.]


strategische kaarten creëren | strategische kaarten maken

construct strategic maps | design strategic maps | construct strategic charts | create strategic maps


Internationaal Instituut voor strategische Studiën | Internationaal Instituut voor Strategische Studies | IISS [Abbr.]

International Institute of Strategic Studies | IISS [Abbr.]


beheer van bestemmingen strategisch opzetten | een marketingplan uitwerken voor beheer van toeristische bestemmingen | een strategisch marketingplan opzetten voor beheer van toeristische bestemmingen | marktonderzoek merkontwikkeling reclame en promotie distributie en verkoop van toeristische bestemmingen organiseren

build a marketing strategy plan for destination management | build a strategic marketing plan to manage destinations | build a strategic marketing plan for destination management | create a business framework for a tourist destination


EU-strategie [ politieke agenda van de EU | politieke agenda van de Europese Unie | politieke prioriteit van de EU | politieke prioriteit van de Europese Unie | strategie van de EU | strategie van de Europese Unie | strategische agenda van de EU | strategische agenda van de Europese Unie ]

EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]


strategische audit (nom masculin)

strategic audit (nom neutre)


beleidscel (nom) | strategische cel (nom)

strategy cellule (nom neutre)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In 2005 zijn drie strategische studies voor de programmeringsperiode 2007-2013 in opdracht gegeven: strategische evaluatie van de investeringsprioriteiten in de vervoersector in het kader van de Structuurfondsen en het Cohesiefonds, strategische evaluatie van het milieu en de risicopreventie en strategische evaluatie van de op innovatie gebaseerde economie.

During 2005, three strategic studies for the programming period 2007-2013 were launched: Strategic evaluation on Transport Investment Priorities under the Structural and Cohesion Funds, Strategic evaluation on Environment and Risk prevention and Strategic evaluation on Innovation-based economy.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016IP0291 - EN - Resolutie van het Europees Parlement van 23 juni 2016 over de follow-up van het strategisch kader voor Europese samenwerking op het gebied van onderwijs en opleiding (ET 2020) (2015/2281(INI)) // P8_TA(2016)0291 // Follow-up van het strategisch kader voor Europese samenwerking op het gebied van onderwijs en opleiding (ET 2020) // Resolutie van het Europees Parlement van 23 juni 2016 over de follow-up van het strategisch kader voor Europese samenwerking op het ge ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016IP0291 - EN - European Parliament resolution of 23 June 2016 on follow-up of the Strategic Framework for European cooperation in education and training (ET 2020) (2015/2281(INI)) // P8_TA(2016)0291 // Follow-up of the Strategic framework for European cooperation in education and training (ET 2020) // European Parliament resolution of 23 June 2016 on follow-up of the Strategic Framework for European cooperation in education and training (ET 2020) (2015/2281(INI))


Verordening (EU) 2015/1017 van het Europees Parlement en de Raad van 25 juni 2015 betreffende het Europees Fonds voor strategische investeringen, de Europese investeringsadvieshub en het Europese investeringsprojectenportaal en tot wijziging van de Verordeningen (EU) nr. 1291/2013 en (EU) nr. 1316/2013 — het Europees Fonds voor strategische investeringen (PB L 169, 1.7.2015, blz. 1–38)

Regulation (EU) 2015/1017 of the European Parliament and of the Council of 25 June 2015 on the European Fund for Strategic Investments, the European Investment Advisory Hub and the European Investment Project Portal and amending Regulations (EU) No 1291/2013 and (EU) No 1316/2013 — the European Fund for Strategic Investments (OJ L 169, 1.7.2015, pp. 1–38)


40. ondersteunt overwegingen van de Commissie om resultaatgerichter te werken bij de tenuitvoerlegging van de structuurfondsen en is van mening dat strategische verslaglegging, als waardevol instrument voor het bewaken van de voortgang van de tenuitvoerlegging, een basis vormt voor collegiale toetsing en strategisch debat op EU-niveau; spoort de lidstaten aan met het oog op het realiseren van een betere strategische verslaglegging op basis van vergelijkbare en betrouwbare gegevens te kiezen voor een meer analytische en strategische benadering bij het opstellen van de nationale verslagen die meer gericht moeten zijn op doelstellingen, re ...[+++]

40. Supports the ideas put forward by the Commission aimed at placing greater emphasis on result-based implementation of Structural Funds and considers that strategic reporting, as a valuable tool of monitoring progress in implementation, creates a basis for peer review and strategic debate at EU level; with a view to achieving better quality strategic reporting, based on comparative and reliable data, encourages Member States to adopt a more analytical and strategic approach while elaborating national reports with stronger focus on objectives, results and strategic developments and to submit timely, accurate information on the core ind ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. ondersteunt overwegingen van de Commissie om resultaatgerichter te werken bij de tenuitvoerlegging van de structuurfondsen en is van mening dat strategische verslaglegging, als waardevol instrument voor het bewaken van de voortgang van de tenuitvoerlegging, een basis vormt voor collegiale toetsing en strategisch debat op EU-niveau; spoort de lidstaten aan met het oog op het realiseren van een betere strategische verslaglegging op basis van vergelijkbare en betrouwbare gegevens te kiezen voor een meer analytische en strategische benadering bij het opstellen van de nationale verslagen die meer gericht moeten zijn op doelstellingen, re ...[+++]

40. Supports the ideas put forward by the Commission aimed at placing greater emphasis on result-based implementation of Structural Funds and considers that strategic reporting, as a valuable tool of monitoring progress in implementation, creates a basis for peer review and strategic debate at EU level; with a view to achieving better quality strategic reporting, based on comparative and reliable data, encourages Member States to adopt a more analytical and strategic approach while elaborating national reports with stronger focus on objectives, results and strategic developments and to submit timely, accurate information on the core ind ...[+++]


40. ondersteunt overwegingen van de Commissie om resultaatgerichter te werken bij de tenuitvoerlegging van de structuurfondsen en is van mening dat strategische verslaglegging, als waardevol instrument voor het bewaken van de voortgang van de tenuitvoerlegging, een basis vormt voor collegiale toetsing en strategisch debat op EU-niveau; spoort de lidstaten aan met het oog op het realiseren van een betere strategische verslaglegging op basis van vergelijkbare en betrouwbare gegevens te kiezen voor een meer analytische en strategische benadering bij het opstellen van de nationale verslagen die meer gericht moeten zijn op doelstellingen, re ...[+++]

40. Supports the ideas put forward by the Commission aimed at placing greater emphasis on result-based implementation of Structural Funds and considers that strategic reporting, as a valuable tool of monitoring progress in implementation, creates a basis for peer review and strategic debate at EU level; with a view to achieving better quality strategic reporting, based on comparative and reliable data, encourages Member States to adopt a more analytical and strategic approach while elaborating national reports with stronger focus on objectives, results and strategic developments and to submit timely, accurate information on the core ind ...[+++]


C. overwegende dat de strategische dimensie van het cohesiebeleid die zorgt voor consistentie met de prioriteiten van de Europese Unie - van Europa en de Europese regio's aantrekkelijkere plekken om in te investeren en te werken maken, kennis en innovatie verbeteren met het oog op groei en meer en betere banen creëren – wordt verschaft en benadrukt met Verordening (EG) nr. 1083/2006 (hierna "de algemene verordening" genoemd), de communautaire strategische richtsnoeren inzake cohesie (hierna "de strategische richtsnoeren" genoemd), het nationale strategische referentiekader (NSRK) en de operationele programma's (OP),

C. whereas the strategic dimension of cohesion policy guaranteeing consistency with the European Union’s priorities – making Europe and its regions more attractive places in which to invest and work, improving knowledge and innovation for growth and creating more and better jobs – is provided and highlighted through Council Regulation (EC) No 1083/2006 (hereinafter: the General Regulation), the Community strategic guidelines on cohesion (hereinafter: the Strategic Guidelines), the National Strategic Reference Framework (NSRF) and the Operational Programmes (OP),


C. overwegende dat de strategische dimensie van het cohesiebeleid die zorgt voor consistentie met de prioriteiten van de Europese Unie - van Europa en de Europese regio's aantrekkelijkere plekken om in te investeren en te werken maken, kennis en innovatie verbeteren met het oog op groei en meer en betere banen creëren – wordt verschaft en benadrukt met Verordening (EG) nr. 1083/2006 (hierna „de algemene verordening” genoemd), de communautaire strategische richtsnoeren inzake cohesie (hierna „de strategische richtsnoeren” genoemd), het nationale strategische referentiekader (NSRK) en de operationele programma's (OP),

C. whereas the strategic dimension of cohesion policy guaranteeing consistency with the European Union's priorities – making Europe and its regions more attractive places in which to invest and work, improving knowledge and innovation for growth and creating more and better jobs – is provided and highlighted through Council Regulation (EC) No 1083/2006 (hereinafter: the General Regulation), the Community strategic guidelines on cohesion (hereinafter: the Strategic Guidelines), the National Strategic Reference Framework (NSRF) and the Operational Programmes (OP),


De in de bijlage opgenomen communautaire strategische richtsnoeren inzake economische, sociale en territoriale cohesie (hierna „de strategische richtsnoeren” genoemd) worden goedgekeurd als een indicatief kader voor de lidstaten voor de voorbereiding van de nationale strategische referentiekaders en de operationele programma's voor de periode 2007-2013.

The Community strategic guidelines on economic, social and territorial cohesion (hereinafter ‘the strategic guidelines’) as set out in the Annex are hereby adopted as an indicative framework for the Member States for the preparation of the national strategic reference frameworks and operational programmes for the period 2007 to 2013.


wordt het strategische kader voor het beleid inzake plattelandsontwikkeling vastgesteld, met inbegrip van de methode om de communautaire strategische richtsnoeren (hierna „communautaire strategische richtsnoeren”) voor dat beleid en het nationale strategische plan vast te stellen.

3) defines the strategic context for rural development policy, including the method for fixing the Community strategic guidelines for rural development policy (hereinafter the Community strategic guidelines) and the national strategy plans.


w