Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Gescheiden ballasttank
Gescheiden-ballasttank
Tanker met gescheiden ballasttank

Vertaling van "tanker met gescheiden ballasttank " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
tanker met gescheiden ballasttank

segregated ballast oil tanker | SBT [Abbr.]


gescheiden ballasttank | gescheiden-ballasttank

segregated ballast tank


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
51) Verordening (EG) nr. 2978/94 van de Raad van 21 november 1994 betreffende de tenuitvoerlegging van IMO-resolutie A.747(18) inzake de toepassing van tonnagemeting op de ballastruimten in tankers met gescheiden-ballasttanks(118).Artikel 7 wordt vervangen door:

51) Council Regulation (EC) No 2978/94 of 21 November 1994 on the implementation of IMO Resolution A.747(18) on the application of tonnage measurement of ballast spaces in segregated ballast oil tankers(118).Article 7 is replaced by the following:


(8) Verordening (EG) nr. 2978/94 van de Raad van 21 november 1994 betreffende de tenuitvoerlegging van IMO-resolutie A.747(18) inzake de toepassing van tonnagemeting op de ballastruimten in tankers met gescheiden-ballasttanks (PB L 319 van 12.12.1994, blz. 1).

(8) Council Regulation (EC) No 2978/94 of 21 November 1994 on the implementation of IMO Resolution A.747(18) on the application of tonnage measurement of ballast spaces in segregated ballast oil tankers (OJ L 319, 12.12.1994, p. 1).


Deze aanvullende maatregelen moeten worden gebaseerd op de beginselen als vastgelegd in verordening (EG) nr. 2978/94 van de Raad van 21 november 1994 betreffende de tenuitvoerlegging van IMO-resolutie A.747(18) inzake de toepassing van tonnagemeting op de ballastruimten in tankers met gescheiden-ballasttanks.

these complementary measures should be based upon the principles established in Council Regulation (EC) No 2978/94 of 21 November 1994 on the implementation of IMO Resolution A.747(18) on the application of tonnage measurement of ballast spaces in segregated ballast oil tankers( ).


Met name moeten de gevaarlijkste tankers, die van categorie 1 (de zogenaamde "pre‑MARPOL" enkelwandige olietankers), die geen gescheiden ballasttanks hebben op beschermende plaatsen, zo spoedig mogelijk worden verboden, d.i. voor 2005.

In particular, the most dangerous category 1 tankers (so called "pre-MARPOL" single-hull tankers) having no segregated ballast tank in protective location should be banned as soon as possible, i.e. before 2005.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Met name niet, omdat categorie 3 tankers omvat die geen gescheiden ballasttanks hebben op beschermende plaatsen en omdat deze schepen wel kleiner zijn, maar desondanks toch ernstige vervuiling kunnen veroorzaken.

This holds in particular, given that category 3 includes tankers without segregated ballast tank in protective location and given that these ships, although smaller, can still cause severe pollution.


Categorie 2 :de "MARPOL" enkelwandige tankers van dezelfde grootte als categorie 1, maar dan voorzien van gescheiden ballasttanks op beschermende plaatsen.

Category 2 corresponds to "MARPOL" single hull tankers, being of the same size as category 1, but which are equipped with SBT/PL.


Categorie1: de zogenaamde "pre-MARPOL" enkelwandige olietankers. Dit zijn ruwe olietankers met een draagvermogen van 20.000 ton massa of meer en productentankers van 30.000 ton massa of meer zonder gescheiden ballasttanks op beschermende plaatsen Het zijn de meest kwetsbare en oudste tankers.

Category 1: so-called "pre-MARPOL" single hull oil tankers, being crude oil tankers of 20000 tons deadweight and above and oil product carriers of 30000 tons deadweight and above having no segregated ballast tanks in protective locations (SBT/PL). These are the most vulnerable and oldest tankers.


Daarom wordt in de verordening met betrekking tot de verlaging van haven- en loodsrechten geen onderscheid gemaakt tussen dubbelwandige olietankers en enkelwandige olietankers met gescheiden-ballasttanks.

Therefore the Regulation does not differentiate between double hull oil tankers and single hull oil tankers fitted with segregated ballast tanks with regard to the reduction of port and pilotage dues;


Overwegende dat in resolutie A.722(17), aangenomen door de Vergadering van de IMO van 6 november 1991, en in de daarop aansluitende resolutie A.747(18) inzake de toepassing van tonnagemeting op de ballastruimten in tankers met gescheiden-ballasttanks (SBT's), aangenomen door de Vergadering van de IMO op 4 november 1993, de algemene wens wordt uitgesproken dat het ontwerpen van milieuvriendelijke tankers en het gebruik van gescheiden-ballasttanks in olietankers aangemoedigd moeten worden;

Whereas Resolution A.722(17) adopted by the Assembly of IMO on 6 November 1991 and its successor, Resolution A.747(18) on the application of tonnage measurement of segregated ballast tanks in oil tankers, adopted by the Assembly of IMO on 4 November 1993, express a general desire to encourage the design of environmentally-friendly tankers and the use of segregated ballast tanks in oil tankers;


De andere reeds door de Commissie vastgestelde maatregelen hebben betrekking op de classificatiemaatschappijen, de minimumeisen voor de opleiding van de bemanning, de tonnagemeting van tankschepen met gescheiden ballasttanks en de aanmelding van transporten van gevaarlijke goederen.

The other four measures already adopted by the Commission concern the clarification societies, the minimal requirements for the training of crew, the measurement of tankers with safegated ballast tanks and the ship reporting for transport of dangerous materials.




Anderen hebben gezocht naar : gescheiden ballasttank     tanker met gescheiden ballasttank     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'tanker met gescheiden ballasttank' ->

Date index: 2021-07-02
w