Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
De uitlevering toestaan
Forfaitaire aftrek toestaan
Fysiotherapie voorschrijven voor dieren
Geneesmiddelen voorschrijven
Kinesitherapie voorschrijven voor dieren
Medicatie
Medicatie voorschrijven
Medicijnen voorschrijven
Toegestane asbelasting
Toestaan
Toestaan of voorschrijven
Verblijf toestaan
Voorschrijven van geneesmiddelen
Voorschrijven van optisch hulpmiddel

Traduction de «toestaan of voorschrijven » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
toestaan of voorschrijven

to authorise or require | to require or permit


medicijnen voorschrijven | geneesmiddelen voorschrijven | medicatie voorschrijven

prescribe medicinal products | write prescriptions for medication | prescribe medication | prescribe medications


behandelingen voor musculoskeletale letsels voorschrijven | behandelingen voor musculoskeletale verwondingen voorschrijven

prescribe treatment for msculo-skeletal injuries | write prescriptions for musculoskeletal injuries | prescribe musculoskeletal injuries treatment | prescribe treatment for musculoskeletal injuries


fysiotherapie voorschrijven voor dieren | kinesitherapie voorschrijven voor dieren

prescribe physical therapy on animals | prescribe physical treatment to animals | prescribe physical methods for therapy to animals | prescribe physical therapy to animals


medicatie | voorschrijven van geneesmiddelen

medication


verblijf toestaan

grant an alien the right of residence




voorschrijven van optisch hulpmiddel

Prescription of optical aid


forfaitaire aftrek toestaan

permit all-in deductions | permit fixed deductions


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De lidstaten moeten evenwel kunnen toestaan of voorschrijven dat ondernemingen hun vaste activa herwaarderen, zodat de gebruikers van financiële overzichten over meer relevante informatie kunnen beschikken.

However, Member States should be allowed to permit or require undertakings to revalue fixed assets in order that more relevant information may be provided to the users of financial statements.


De lidstaten moeten evenwel kunnen toestaan of voorschrijven dat ondernemingen de balansindeling wijzigen en bij de presentatie van de balans onderscheid maken tussen vlottende en vaste posten. Voor de winst-en-verliesrekening moet een indeling op basis van de aard van de kosten en een indeling op basis van de functie van de kosten toegestaan zijn.

However, Member States should be able to permit or require undertakings to modify the layout and present a balance sheet distinguishing between current and non-current items. A profit and loss account layout showing the nature of expenses and a profit and loss account layout showing the function of expenses should be permitted.


Bovendien moeten lidstaten kunnen toestaan of voorschrijven dat voor activa, andere dan financiële instrumenten, een op de reële waarde gebaseerde verslagleggingsmethode wordt gehanteerd.

Furthermore, Member States should be allowed to permit or require fair value accounting for assets other than financial instruments.


De lidstaten moeten ook kunnen toestaan of voorschrijven dat een gezamenlijk bestuurde onderneming proportioneel in de geconsolideerde financiële overzichten wordt opgenomen.

Member States should also be able to permit or require that a jointly managed undertaking be proportionately consolidated within consolidated financial statements.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Niettegenstaande lid 1, punt g), kunnen de lidstaten in specifieke gevallen toestaan of voorschrijven dat ondernemingen verrekeningen tussen actief- en passiefposten en tussen baten- en lastenposten toepassen, op voorwaarde dat de te verrekenen bedragen als brutobedragen in de toelichting bij de financiële overzichten worden vermeld.

2. Notwithstanding point (g) of paragraph 1, Member States may in specific cases permit or require undertakings to perform a set-off between asset and liability items, or between income and expenditure items, provided that the amounts which are set off are specified as gross amounts in the notes to the financial statements.


(b) kunnen de lidstaten voor alle ondernemingen of bepaalde categorieën van ondernemingen toestaan of voorschrijven dat bepaalde andere categorieën activa dan financiële instrumenten worden gewaardeerd op basis van bedragen die met verwijzing naar de waarde in het economisch verkeer zijn vastgesteld.

(b) Member States may permit or require in respect of all undertakings or any classes of undertaking measurement of specified categories of assets other than financial instruments at amounts determined by reference to fair value.


1. In afwijking van artikel 5, lid 1, onder i), kunnen de lidstaten alle ondernemingen of bepaalde categorieën van ondernemingen toestaan of voorschrijven om vaste activa tegen geherwaardeerde bedragen te waarderen.

1. By way of derogation from Article 5(1)(i), Member States may permit or require in respect of all undertakings or any classes of undertaking measurement of fixed assets at revalued amounts.


In afwijking van de artikelen 8 en 12 kunnen lidstaten echter toestaan of voorschrijven dat enkel het bedrag van de waardecorrecties die het resultaat zijn van een waardering op basis van de aanschaffingsprijs of vervaardigingskosten worden getoond onder de betreffende posten in de in de artikelen 13 en 14 beschreven schema’s en dat het verschil als resultaat van de waardering op basis van een herwaardering overeenkomstig dit artikel afzonderlijk in de schema’s wordt getoond.

However, by way of derogation from Articles 8 and 12, Member States may permit or require that only the amount of the value adjustments arising as a result of the purchase price or production cost measurement basis be shown under the relevant items in the layouts prescribed in Articles 13 and 14 and that the difference arising as a result of the measurement on a revaluation basis under this Article be shown separately in the layouts.


Bovendien moeten lidstaten voor andere activa dan financiële instrumenten een waarderingsmethode op basis van de waarde in het economisch verkeer kunnen toestaan of voorschrijven.

Furthermore, Member States should be allowed to permit or require fair value accounting for assets, other than financial instruments.


De lidstaten moeten kunnen toestaan of voorschrijven dat een gezamenlijk bestuurde onderneming verhoudingsgewijs in de geconsolideerde financiële overzichten wordt opgenomen.

Member States should be entitled permit or require that a jointly managed undertaking be proportionately consolidated within consolidated financial statements.


w