Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
DWT
Draagcapaciteit bodem testen
Draagvermogen
Draagvermogen bodem testen
Ton draagvermogen
Tonnage van het draagvermogen

Traduction de «ton draagvermogen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ton draagvermogen | tonnage van het draagvermogen

dead-weight tonnage | DWT [Abbr.]


draagvermogen | ton draagvermogen | DWT [Abbr.]

deadweight tonnage | DWT [Abbr.]


Richtlijnen voor het aanvaarden van enkelvoudige roeraandrijving voor tankschepen, chemicaliën- of gastankschepen van 10.000 ton bruto of meer, maar van minder dan 100.000 ton draagvermogen

Guidelines for Acceptance of Non-Duplicated Rudder Actuators for Tankers, Chemical Tankers and Gas Carriers of 10,000 Tons Gross Tonnage and Above but Less than 100,000 Tonnes deadweight


draagcapaciteit bodem testen | draagvermogen bodem testen

assess load-bearing capacity of soil | test soil for load-bearing capacity | test soil load bearing capacity | test soil's load-bearing capacity
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De verordening is van toepassing op olietankschepen met een draagvermogen van 5 000 ton en meer die onder de vlag van een lidstaat varen of die, ongeacht hun vlag, een onder de rechtsbevoegdheid van een lidstaat vallende haven of offshoreterminal binnenvaren of uitvaren, of in een onder de rechtsbevoegdheid van een lidstaat vallend gebied voor anker gaan.

The law applies to oil tankers of 5 000 tonnes deadweight and above which fly the flag of an EU member country, or, irrespective of their flag, which enter or leave a port or offshore terminal or anchor in an area under the jurisdiction of an EU country.


zware ruwe olie mag alleen vervoerd worden in dubbelwandige tankschepen (meer dan 600 ton draagvermogen)

heavy grades of oil to be transported in double hull tankers only (over 600 tons deadweight)


Een tweede kritisch punt betreft het voorstel inzake het verbod op het vervoer van zware ruwe olie in enkelwandige tankschepen met meer dan 600 ton draagvermogen.

A second critical point is the proposed prohibition of carriage of heavy oils in any single hull ship over 600 tons deadweight.


schepen die niet onder de categorieën van het MARPOL vallen (resp. 30.000 en 20.000 ton massa): termijn voor het uit de vaart nemen: 2015, leeftijdgrens: 25 of 30 jaar bij een draagvermogen van meer dan 600 ton.

Vessels not covered by the size categories of the MARPOL Convention (30 000 and 20 000 tonnes respectively): to be phased out by 2015 – age limit 25 years, or 30 years with a deadweight of over 600 tonnes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Dit gezegd zijnde, wil ik u, geachte afgevaardigden, er voor alle duidelijkheid tevens op wijzen dat er daar buitengaats, voor de kusten van Europa of elders op de wereld, op ditzelfde moment meer dan 400 Erika’s en Prestiges rondvaren; dat sommige daarvan meer dan 20.000 ton aardolie of meer dan 30.000 ton derivaten aan boord hebben; dat er 258 zijn met een minder groot draagvermogen, van ongeveer 10.000, 20.000 en 30.000 ton, wat bij een ramp nog altijd een geweldige vervuiling zou veroorzaken, en dat een reactie nodig is om ervoor te zorgen dat die schepen zo snel mogelijk uit de buurt van onze kusten worden geweerd, en het liefst h ...[+++]

Having said this, however, I would also like to say to the honourable Members and to everybody, let there be no mistake, that out there in waters off our coasts and other coasts of the world, there are currently more than 400 Erikas or Prestiges. There are such vessels with more than 20 000 tonnes of oil or more than 30 000 tonnes of oil-based products. There are 258 of a lesser tonnage, with 10 000, 20 000 and 30 000 tonnes approximately, which are also quantities which can cause enormous pollution.


Categorie1: de zogenaamde "pre-MARPOL" enkelwandige olietankers. Dit zijn ruwe olietankers met een draagvermogen van 20.000 ton massa of meer en productentankers van 30.000 ton massa of meer zonder gescheiden ballasttanks op beschermende plaatsen Het zijn de meest kwetsbare en oudste tankers.

Category 1: so-called "pre-MARPOL" single hull oil tankers, being crude oil tankers of 20000 tons deadweight and above and oil product carriers of 30000 tons deadweight and above having no segregated ballast tanks in protective locations (SBT/PL). These are the most vulnerable and oldest tankers.


Categorie 3: enkelwandige olietankers die kleiner zijn dan die van de categorieën 1 en 2, met een draagvermogen van meer dan 5.000 ton. Dit zijn kleinere vaak binnen een bepaalde regio varende tankers.

Category 3 corresponds to single hull oil tankers below the size limits of categories 1 and 2 but above 5000 tons deadweight. These smaller tankers often operate in regional traffic.


Voor enkelwandige olietankschepen vanaf 20.000 ton draagvermogen die vóór 6 juli 1996 zijn geleverd, eist dit internationaal verdrag dat zij uiterlijk op de leeftijd van 25 respectievelijk 30 jaar, afhankelijk van het feit of zij al dan niet van gescheiden ballasttanks zijn voorzien [23] aan de normen inzake dubbelwandige uitvoering moeten voldoen.

Single hull oil tankers from 20 000 deadweight tonnes, delivered before 6 July 1996, are required by the Convention to comply with the double hull requirements from the age of 25 or 30, depending on whether or not they have segregated ballast tanks. [23]


4. De grens voor het draagvermogen van schepen van de categorie 3 (beneden 20.000 resp. 30.000 ton) wordt verhoogd van 3000 ton, zoals het Parlement had voorgesteld, naar 5000 ton, terwijl de uiterste termijn 2015 is.

4. The tonnage limit for category (3) ships (below 20 000 or 30 000 tons, depending on circumstances) is increased from the 3000 tons suggested by Parliament to 5000, while the final withdrawal deadline is 2015.


De verordening zal van toepassing zijn op alle olietankschepen met een draagvermogen van 5000 ton en meer,

This Regulation shall apply to all oil tankers of 5000 tons deadweight and above,




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ton draagvermogen' ->

Date index: 2023-11-30
w