Door de volgende maatregelen zou de kwaliteit van de taalstages verbeterd kunnen worden : - ervoor zorgen dat die stages pedagogisch worden voorbereid, dat zij worden geëvalueer
d en dat zij in het voortgezet onderwijs ten minste twee weken duren ; - de
onderwijsinstellingen aansporen de stages op te nemen in een le
erproject waar alle leerlingen bij betrokken zijn, zodat ook de niet- deelnemende leerlingen mee profiteren in de voorbereidende fase, bij
...[+++]de terugkeer van de deelnemers en bij de ontvangst van leerlingen ; - optimaal benutten van alle mogelijkheden die de onderwijsstelsels bieden om leerlingen en docenten uit verschillende Lid-Staten bijeen te brengen, bijvoorbeeld door middel van werkexcursies (sneeuw-, zee-, groene klassen, enz.) ; - nadruk leggen op de taalkundige voorbereiding van studenten die deelnemen aan uitwisselings- of mobiliteitsprogramma's.The following measures could improve the quality of language
visits: - ensuring that pupils receive adequate background preparation for their language visits, that the visits comprise an assessment element and that they last at least two weeks in secondary education; - encouraging schools to incorpor
ate language visits into an educational project involving the wider school community, so that pupils who remain behind can also benefit from the scheme, during the phase of preparation, as well as when pupils return from their visits and
...[+++]when pupils are on a visit to the school; - using every opportunity within individual education systems to bring together pupils and teachers from Member States, for example during residential classes away from the school base (winter sports, seaside and countryside activities, etc.); - stepping up language preparation for students taking part in exchange or mobility programmes.