Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Applicatiecursus voor leerkrachten
Culturele betrekking
Culturele uitwisseling
Feedback aan leerkrachten geven
Herscholing en bijscholing van leerkrachten
Informatie-overdracht
Informatie-uitwisseling
Ondersteuning aan leerkrachten bieden
Ondersteuning aan leraren bieden
Opleidingsevenementen voor leerkrachten voorbereiden
Overdracht van informatie
Rapex
Schooluitwisseling
Systeem voor snelle uitwisseling van informatie
Trainingsevenementen voor leerkrachten voorbereiden
Uitwisseling van docenten
Uitwisseling van informatie
Uitwisseling van leerkrachten
Uitwisseling van leerlingen
Uitwisseling van studenten

Traduction de «uitwisseling van leerkrachten » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
schooluitwisseling [ uitwisseling van docenten | uitwisseling van leerkrachten | uitwisseling van leerlingen | uitwisseling van studenten ]

educational exchange [ pupil exchange visits | student exchange visits | teacher exchange visits ]


opleidingsevenementen voor leerkrachten voorbereiden | trainingsevenementen voor leerkrachten voorbereiden

develop instructional events for teachers | supply training events for teachers | prepare training events for teachers | provide training events for teachers


applicatiecursus voor leerkrachten | herscholing en bijscholing van leerkrachten

refresher courses for teachers | retraining for teachers


leerkrachten en personeel belast met de opleiding van leerkrachten

teachers and trainers of teachers


evaluatie met 'Strengths and Difficulties Questionnaire' voor ouders of leerkrachten van 2-4-jarigen

Assessment using Strengths and Difficulties Questionnaire for parents or educators of 2-4 year olds


uitwisseling van informatie [ informatie-overdracht | informatie-uitwisseling | overdracht van informatie ]

exchange of information [ information exchange | information transfer ]


communautair systeem voor snelle uitwisseling van gegevens over gevaren bij het gebruik van verbruiks- en gebruiksartikelen | communautair systeem voor snelle uitwisseling van informatie | systeem voor snelle uitwisseling van informatie | Rapex [Abbr.]

Community Rapid Information System | Community system for the rapid exchange of information on dangers arising from the use of consumer products | RAPEX alert system | Rapid Alert System for non-food dangerous products | RAPEX [Abbr.]


culturele betrekking [ culturele uitwisseling ]

cultural relations [ cultural exchange | cultural exchanges(UNBIS) ]


feedback aan leerkrachten geven

arrange observations to teachers | contribute feedback to teachers | provide feedback to teachers | supply feedback to teachers


ondersteuning aan leerkrachten bieden | ondersteuning aan leraren bieden

offer teacher support | providing teacher support | provide teacher support | provides teacher support
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Het gaat daarbij vooral om de uitwisseling van studenten [2], stagiairs, leerkrachten en opleiders, de uitwisseling van ervaring tussen projecten en partners (gewoonlijk via netwerken) en de gezamenlijke ontwikkeling van innovatieve activiteiten.

They involve mainly student [2] and trainee exchanges, teacher and trainer exchanges, exchanges of experience (usually through networks) between projects and partners, and the joint development of innovative activities.


Onderwijs || De toegang tot en de voltooiing van een volledige cyclus van hoogwaardig basisonderwijs (inclusief lager middelbaar onderwijs) waarborgen voor zowel voor jongens als meisjes Bijvoorbeeld voor- en vroegschoolse educatie, voltooiing van basis- en lager middelbaar onderwijs, overgang van basis- naar lager middelbaar onderwijs || Ruime, overdraagbare, technische basisvaardigheden voor iedereen waarborgen zodat iedereen ten volle een rol in de samenleving kan spelen Bijvoorbeeld leerresultaten, beschikbaarheid en kwalificatie van leerkrachten, overgang van onderwijs naar werk, onderwijs- en opleidingsmogelijkheden voor volwassene ...[+++]

Education || Ensure access to and completion of a full cycle of quality basic education including lower secondary, equally to boys and girls Could include early childhood development, completion of primary and lower secondary education, transition from primary to lower secondary education || Ensure comprehensive basic, transferrable and technical skills for all to fully participate in society Could include learning outcomes, availability and qualification of teachers, education to work transition, education and training opportunities for adults || Reduce the illiteracy rate amongst the adult population Could include adult and youth literacy, gender gaps || Eliminate inequalities in education, taking specific measures to reach the disadvanta ...[+++]


·onlinegemeenschappen en –leermiddelen ontwikkelen voor schoolpersoneel, waaronder nieuwe mogelijkheden via eTwinning voor leerkrachten in opleiding, onlinenetwerken voor leerkrachten aan het begin van hun loopbaan en hun mentoren, onlinecursussen (zoals MOOC's), de uitwisseling van beste praktijken tussen de aanbieders van de initiële lerarenopleiding en een kader voor digitale competentie ter ondersteuning van de zelfbeoordeling en ontwikkeling van leerkrachten.

·Develop online communities and resources for school professionals, including new eTwinning opportunities for student teachers, online networks for early career teachers and their mentors, online courses (including MOOCs), exchange of best practice among providers of Initial Teacher Education and a Digital Competence Frameworkto support teachers' self-assessment and development.


"Comenius Regio"-partnerschappen kunnen een breed scala van acties omvatten, zoals uitwisseling van leerkrachten, gezamenlijke opleidingsactiviteiten voor leerkrachten, "peer learning", of studiebezoeken. Zij kunnen ook uiteenlopende activiteiten ontvouwen in de betrokken regio's, zoals bijvoorbeeld enquêtes, het testen van nieuwe onderwijskundige benaderingen of bewustmakingscampagnes.

Comenius Regio Partnerships can contain a wide range of actions like exchanges of school education staff, joint teacher training activities, peer learning or study visits. They can also launch a variety of other activities in the regions involved, for instance surveys, trials of new educational approaches or awareness-raising campaigns.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
18. dringt er bij de Commissie op aan de financiële middelen die beschikbaar zijn voor lerarenopleidingen via het een-leven-lang-leren-programma te verhogen, en met name de uitwisseling van leerkrachten tussen scholen in naburige landen en regio's te stimuleren; onderstreept dat mobiliteit de verspreiding van ideeën en beste praktijken binnen het onderwijs vergemakkelijkt en de vaardigheden op het gebied van vreemde talen en de kennis van andere culturen bevordert; onderstreept dat leerkrachten tijdens hun loopbaan meer mogelijkheden zouden moeten hebben om talen te leren, hetgeen onder meer de mogelijkheden die door EU-mobiliteitsprog ...[+++]

18. Calls on the Commission to reinforce the financial resources available to support teacher education through the Lifelong Learning Programme, and in particular teacher exchanges between schools in neighbouring countries and regions; emphasises that mobility facilitates the spread of ideas and best practice within teaching and promotes improvements in foreign language skills as well as awareness of other cultures; stresses that teachers should benefit from greater language learning facilities throughout their careers, which, inter alia, will maximise the opportunities provided by Union mobility programmes;


18. dringt er bij de Commissie op aan de financiële middelen die beschikbaar zijn voor lerarenopleidingen via het een-leven-lang-leren-programma te verhogen, en met name de uitwisseling van leerkrachten tussen scholen in naburige landen en regio's te stimuleren; onderstreept dat mobiliteit de verspreiding van ideeën en beste praktijken binnen het onderwijs vergemakkelijkt en de vaardigheden op het gebied van vreemde talen en de kennis van andere culturen bevordert; onderstreept dat leerkrachten tijdens hun loopbaan meer mogelijkheden zouden moeten hebben om talen te leren, hetgeen onder meer de mogelijkheden die door EU-mobiliteitsprog ...[+++]

18. Calls on the Commission to reinforce the financial resources available to support teacher education through the Lifelong Learning Programme, and in particular teacher exchanges between schools in neighbouring countries and regions; emphasises that mobility facilitates the spread of ideas and best practice within teaching, and promotes improvements in foreign language skills as well as awareness of other cultures; stresses that teachers should benefit from greater language learning facilities throughout their careers, which inter alia, will maximise the opportunities provided by EU mobility programmes;


41. Actiepunt 1 : benadrukt het belang van voldoende goed gemotiveerde leerkrachten met behoorlijke vaardigheden (met name voor ICT) en van het bevorderen van uitwisseling van leerkrachten tussen de lidstaten, met inbegrip van de kandidaatlanden;

41'. Action 1": Stresses the importance of ensuring a good supply of well-motivated teachers with appropriate skills (especially in ICT) and the need to promote teacher exchanges between the Member States and also with the applicant countries;


-de actoren (bedrijfsleven, gebruikers) aan te zetten om adequate zelfregulerende systemen te ontwikkelen en in te voeren; -de eerste aanzet te geven door het steunen van demonstraties en het stimuleren van de toepassing van technische oplossingen; -de ouders en leerkrachten bewust te maken en te informeren, met name via corresponderende verenigingen; -samenwerking en uitwisseling van ervaring en beste praktijken aan te moedigen; -coördinatie over heel Europa tussen de betrokken actoren te bevorderen; -voor compatibiliteit t ...[+++]

–encourage protagonists (industry, users) to develop and implement adequate self-regulatory systems; –provide the initial impetus by supporting demonstrations and stimulating the application of technical solutions; –warn and inform parents and teachers, in particular through the relevant associations; –encourage cooperation and the exchange of experience and best practice; –promote coordination throughout Europe amongst the protagonists concerned; –ensure that the approaches adopted in Europe and elsewhere are compatible.


Om de ICT in hun pedagogische praktijk op te nemen, moeten de leerkrachten, opleiders en administrateurs gemakkelijk tot de gestructureerde uitwisselings- en ondersteuningsdiensten kunnen toetreden, alsook tot de educatieve multimediale inhouden op school en thuis.

If they are to integrate ICT in their teaching practices, teachers, trainers and managers need to have easy access to structured exchange and support services and to educational multimedia content both at school and at home.


De communautaire actie zal hoofdzakelijk gericht zijn op de scholen (de Gemeenschap telt meer dan 300.000 instellingen voor kleuter-, basis- en voortgezet onderwijs), die zo belangrijk zijn voor de uitwisseling en het contact tussen de verschillende actoren in het onderwijs. De actie op het gebied van het onderwijs zal door middel van projecten en netwerken van projecten voor transnationale samenwerking ten uitvoer worden gebracht en kan worden gebaseerd op de volgende zwaartepunten: - bevordering van de samenwerking tussen onderwijsinstellingen door middel van, onder andere, de mobiliteit en uitwisseling van jongeren, waardo ...[+++]

Centred on schools (there are more than 300 000 pre-school, primary and secondary education establishments in the Community), which are one of the main places for exchanges and contacts between the various people involved in education, and implemented by means of projects and transnational cooperation networks, Community measures in the field of education could be based on the following points: - encouraging cooperation between education establishments by means of, for example, mobility and exchanges of young people, providing them with the opportunity to encounter different environments; - making teachers and other people involved in e ...[+++]


w