Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asielaanvraag
Asielverzoek
Bedrieglijke asielaanvraag
Frauduleuze asielaanvraag
Herhaalde asielaanvraag
Latere asielaanvraag

Vertaling van "van asielaanvraag " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
herhaalde asielaanvraag | latere asielaanvraag

subsequent application for asylum


bedrieglijke asielaanvraag | frauduleuze asielaanvraag

application for asylum using deception | fraudulent asylum application


asielaanvraag | asielverzoek

application for asylum | asylum application | request for asylum
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De Commissie stuurt 18 lidstaten[1] schriftelijke aanmaningen omdat zij geen kennisgeving hebben gedaan van hun nationale maatregelen tot omzetting van de herziene richtlijn asielprocedures (Richtlijn 2013/32/EU)[2].Deze richtlijn stelt gemeenschappelijke procedures vast voor de toekenning en intrekking van internationale bescherming en bevat duidelijkere regels voor het indienen van een asielaanvraag.

The Commission is sending Letters of Formal Notice to 18 Member States[1] for having failed to communicate national measures taken to fully transpose the revised Asylum Procedures Directive (2013/32/EU)[2]:This Directive establishes common procedures for granting and withdrawing international protection and sets clearer rules on how to apply for asylum.


Voor herplaatste personen houdt het voorgestelde besluit een beperkte en tijdelijke afwijking in van enkele bepalingen van de Dublinverordening, met name wat betreft het criterium voor het bepalen van de lidstaat die verantwoordelijk is voor de behandeling van een asielaanvraag.

For relocated persons, the proposed decision entails a limited and temporary derogation from certain provisions of the Dublin Regulation, in particular as regards the criterion for determining the Member State responsible for examining an asylum application.


De hotspot-aanpak die in de Europese migratieagenda is geïntroduceerd, zal ook een rol spelen bij de uitvoering van de tijdelijke herplaatsingsregelingen die de Commissie op 27 mei en 9 september heeft voorgesteld. In de lidstaten in de frontlinie zal worden onderzocht welke personen duidelijk internationale bescherming nodig hebben en in aanmerking komen voor herplaatsing in een andere EU-lidstaat, waar hun asielaanvraag zal worden behandeld.

The Hotspot approach proposed in the European Agenda on Migration will also contribute to the implementation of the temporary relocation schemes proposed by the European Commission on 27 May and 9 September: people in clear need of international protection will be identified in frontline Member States for relocation to other EU Member States where their asylum application will be processed.


Het Dublin-systeem, dat vereist dat een asielaanvraag wordt behandeld door het eerste land van binnenkomst, blijft als basissysteem van toepassing.

The Dublin system, which requires that asylum applications be dealt with by the first country of entry, remains the baseline system.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Het feit dat een persoon uit een veilig land van herkomst komt, betekent niet dat zijn asielaanvraag niet wordt onderzocht en dat hij onmiddellijk wordt teruggestuurd.

Even if a person comes from a country which is considered safe, that does not mean that the asylum claim is not assessed or that he or she will immediately be returned.


20. is ingenomen met de voortgang die is geboekt bij de asielwetgeving en roept de lidstaten op de noodzakelijke juridische en bestuurlijke hervormingen door te voeren om deze bepalingen effectief ten uitvoer te kunnen leggen; herinnert er echter aan de EU-asielbeleid de niet-begeleide minderjarigen als kinderen moet behandelen en roept de lidstaten daarom op om niet-begeleide minderjarigen zoveel mogelijk vrij te stellen van versnelde procedures en grensprocedures; herinnert er tevens aan dat de lidstaat waarin een niet-begeleide minderjarige zich ophoudt nadat hij een asielaanvraag heeft ingediend, verantwoordelijk is voor een asiela ...[+++]

20. Welcomes the progress which has been made in asylum legislation and calls on Member States to make the necessary legislative and administrative reforms to effectively implement such provisions; recalls, however, that EU asylum policies must treat unaccompanied minors as children first and urges Member States, therefore, as far as possible to exempt unaccompanied minors from accelerated procedures and from procedures at the border; recalls also that the Member State responsible for an asylum application made in more than one Member State by an unaccompanied minor, with no member of his/her family legally present in the territory of ...[+++]


33. betreurt gezien het ontbreken van verbintenissen voor de toekomst vanwege de lidstaten dat het voorstel voor een intern EU-solidariteitsmechanisme met betrekking tot de behandeling van asielzoekers geen wetgevingsvoorstel is; wijst erop dat vluchtelingen in het huidige Europese systeem (conform de Dublin II-verordening) niet vrij kunnen kiezen in welk land zij een asielaanvraag indienen, maar dat de plaats van indiening van hun asielaanvraag afhangt van hun integratiemogelijkheden, taal, familiebanden en/of de aanwezigheid van ee ...[+++]

33. Regrets the non-legislative character of the proposal for an EU-internal solidarity mechanism concerning the treatment of asylum seekers, with no future commitment from Member states in view ; recalls that the current EU system under Dublin II restricts the rights of refugees from having their asylum application heard in the country where they choose to lodge an application, based on better opportunities to integrate, language, family ties and/or the presence of a community;


Daarbij komt de kwestie van kampen en het onderzoek van de asielaanvraag buiten de grenzen van de EU aan de orde.

The question of camps and consideration of asylum applications outside the EU's borders arose in this connection.


Bovendien moeten de leden van eenzelfde familie, en met name vrouwen, weten welke rechten voortvloeien uit de asielaanvraag en ervan op de hoogte zijn dat zij het recht hebben om onafhankelijk van hun echtgenoot een afzonderlijke asielaanvraag in te dienen.

Members of the same family, and especially women, should also be informed of their rights under the application for asylum and their right to submit an individual application for asylum independently from their spouse.


37. verzoekt de Schengen-landen om artikel 36 SUO zodanig toe te passen dat leden van hetzelfde gezin, die binnen de Schengen-ruimte van elkaar gescheiden zijn, op basis van de toepassing van de Schengen-criteria zouden herenigd worden en hun asielaanvraag behandeld zien in hetzelfde land; vraagt dat het beginsel van "eenheid van gezin" ook zou toegepast worden wanneer nog over de ontvankelijkheid van de asielaanvraag moet beslist worden; dringt aan op een brede interpretatie van het begrip "gezin" waarbij alle familieleden, die in ...[+++]

37. Calls on the Schengen countries to apply Article 36 of the Convention in such a way that members of the same family who are separated from each other in the Schengen area may be reunited on the basis of application of the Schengen criteria and their applications for asylum may be processed in the same country; calls for the 'family unit' principle to be applied also when decisions are to be taken on the admissibility of applications for asylum; calls for the term 'family' to be given a broad interpretation covering all family members who live in the same household, in accordance with Article 185 of the UNHCR Manual; calls for the ...[+++]




Anderen hebben gezocht naar : asielaanvraag     asielverzoek     bedrieglijke asielaanvraag     frauduleuze asielaanvraag     herhaalde asielaanvraag     latere asielaanvraag     van asielaanvraag     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'van asielaanvraag' ->

Date index: 2023-04-25
w