Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advies geven over vervuiling door nitraten
Adviseren over vervuiling door nitraten
Binnenlandse vervuiling
Gevolgen van stedelijke verontreiniging
Gevolgen van stedelijke vervuiling
Het beginsel dat de vervuiler betaalt
Het principe dat de vervuiler betaalt
Het vervuiler betaalt-principe
Huishoudelijke vervuiling
In zee storten
Lozing op zee
Onopzettelijke vervuiling
Raad geven over vervuiling door nitraten
Toevallige verontreiniging
Toevallige vervuiling
Verontreiniging van de zee
Vervuiler betaalt
Vervuiler-betaalt-principe
Vervuiling door logo's
Vervuiling door stof
Vervuiling meten
Vervuiling onderzoeken
Vervuiling van de zee

Vertaling van "vervuiling door logo's " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE


raad geven over vervuiling door nitraten | advies geven over vervuiling door nitraten | adviseren over vervuiling door nitraten

give advice on nitrous oxide pollution | giving advice on nitrous oxide pollution | advise on nitrate pollution | giving advice on nitrate pollution


het beginsel dat de vervuiler betaalt | het principe dat de vervuiler betaalt | het vervuiler betaalt-principe

polluter pays principle | PPP [Abbr.]


toevallige vervuiling [ onopzettelijke vervuiling | toevallige verontreiniging ]

accidental pollution


vervuiling meten | vervuiling onderzoeken

gauge pollution | quantify pollution | measure pollution | measuring pollution


vervuiler-betaalt-principe [ vervuiler betaalt ]

polluter pays principle [ polluter pays | polluter pays policy ]


binnenlandse vervuiling | huishoudelijke vervuiling

domestic pollution




vervuiling van de zee [ in zee storten | lozing op zee | verontreiniging van de zee ]

marine pollution [ disposal of waste at sea | pollution of the seas ]


gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling

nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
137. betreurt het feit dat de autoriteiten wel vertrouwd zijn met het beginsel dat de vervuiler betaalt, maar dat de reinigingskosten in geen van de gecontroleerde gevallen volledig door de vervuiler werden gedragen: erkent dat de toepassing van het beginsel dat de vervuiler betaalt in de praktijk een behoorlijke uitdaging is; verzoekt de lidstaten desalniettemin de nodige maatregelen te treffen om problemen bij de vaststelling van de vervuiler te overwinnen en verzoekt de Commissie met klem om het beginsel dat de vervuiler betaalt a ...[+++]

137. Regrets that while authorities are aware of the polluter pays principle, in none of the audited cases did the polluter bear the full cost of decontamination; acknowledges that applying the polluter pays principle in practice is a difficult challenge; invites Member States, nevertheless, to take measures to overcome any difficulties in identifying the polluter and urges the Commission to require implementation of polluter pays principle as condition for granting Union funding;


Het beginsel dat de vervuiler betaalt, vereist dat de kosten van milieuvervuiling en preventie worden gedragen door de veroorzakers van vervuiling en dat de heffingsregelingen de volledige kosten, met inbegrip van investeringskosten, omvatten van milieudiensten, de milieukosten van vervuiling, de preventieve maatregelen die zijn genomen en de kosten in verband met de schaarste van de gebruikte hulpbronnen.

The polluter-pays principle requires that the environmental costs of pollution and prevention be borne by those who cause pollution and that charging systems reflect the full costs, including capital costs, of environmental services, the environmental costs of pollution and of the preventive measures implemented and the costs linked to the scarcity of the resources used.


Het beginsel dat de vervuiler betaalt, vereist dat de kosten van milieuvervuiling en preventie worden gedragen door de veroorzakers van vervuiling en dat de heffingsregelingen de volledige kosten, met inbegrip van investeringskosten, omvatten van milieudiensten, de milieukosten van vervuiling, de preventieve maatregelen die zijn genomen en de kosten in verband met de schaarste van de gebruikte hulpbronnen.

The polluter-pays principle requires that the environmental costs of pollution and prevention be borne by those who cause pollution and that charging systems reflect the full costs, including capital costs, of environmental services, the environmental costs of pollution and of the preventive measures implemented and the costs linked to the scarcity of the resources used.


het beginsel van „de vervuiler betaalt” toepassen, d.w.z. dat diegene die verantwoordelijk is voor de vervuiling moet betalen voor preventie, beheer en reductiekosten.

apply the polluter pays principle, i.e. the party responsible for causing pollution pays the prevention, control and reduction costs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
· De Commissie stelt voor de beperkingen op het gebruik van het EMAS-logo te versoepelen, maar het moet duidelijk zijn dat het logo niet gebruikt kan worden op de verpakking en op producten, daar dit logo verward zou kunnen worden met het eco-label.

· The Commission has proposed relaxing the restrictions on the use of the EMAS logo but it must be clear that the logo cannot be used on packaging and products as this runs the risk of confusion with the eco-label.


Het voorstel heeft tot doel het verplichte gebruik van het EU-logo uit te stellen totdat een nieuw logo is ontworpen, teneinde te voorkomen dat er bij de consumenten verwarring ontstaat door een te snelle opeenvolging van EU-logo’s en de marktdeelnemers extra kosten moeten maken doordat zij hun verpakkingen en afdrukken op zeer korte termijn moeten aanpassen. Vandaar het voorstel om het verplichte gebruik van het EU-logo uit te stellen tot 30 juni 2010.

The purpose of this proposal is to postpone the compulsory use of the EU logo pending the design of a new logo in order to help to avoid confusing consumers by changing EU logos within a short time period, and creating an additional financial burden for operators, who would have to change their packaging and print-outs within a very short time frame. It is therefore proposed to postpone the compulsory use of the EU logo until 30 June 2010.


73. verzoekt de lidstaten, met het oog op het significante aandeel van de maritieme vervuiling vanaf het land in de totale vervuiling van de Europese zeeën, met klem alle vigerende en toekomstige Europese wetten terzake spoedig om te zetten; dringt er daarnaast bij de Commissie op aan een actieplan voor de vermindering van deze vervuiling in te dienen; is van mening dat daarbij ook de financiële steun voor projecten ter beperking van vervuiling in derde landen van belang is, omdat in deze landen het niveau van de filter- en zuiverin ...[+++]

73. Urges the Member States, in view of the fact that a significant proportion of the overall pollution of European seas originates from the land, to rapidly implement all current and future European legislation in this area; in addition, calls on the Commission to put forward an action plan in order to reduce this pollution; takes the view that financial support for projects to reduce pollution in third countries is also important, as in these countries the level of filter and purification systems is often far below European standards and therefore financial investment can have a greater effect;


73. verzoekt de lidstaten, met het oog op het significante aandeel van de maritieme vervuiling vanaf het land in de totale vervuiling van de Europese zeeën, met klem alle vigerende en toekomstige Europese wetten terzake spoedig om te zetten; dringt er daarnaast bij de Commissie op aan een actieplan voor de vermindering van deze vervuiling in te dienen; is van mening dat daarbij ook de financiële steun van projecten ter beperking van vervuiling in derde landen een rol moet spelen, omdat in deze landen het niveau van de filter- en zui ...[+++]

73. Urges the Member States, in view of the fact that a significant proportion of the overall pollution of European seas originates on land, to rapidly implement all current and future European legislation in this area; in addition, calls on the Commission to put forward an action plan to reduce this pollution; takes the view that financial support for projects to reduce pollution in third countries must also play a part, as in these countries the level of filter and purification systems is often far below European standards and therefore financial investment can have a greater effect;


Wil aansprakelijkheid doeltreffend functioneren, dan moeten er een of meer identificeerbare vervuilers zijn, moet de schade concreet en kwantificeerbaar zijn, en moet er een oorzakelijk verband tussen de schade en de geïdentificeerde vervuiler of vervuilers worden aangetoond.

For the latter to be effective, there need to be one or more identifiable polluters, the damage should be concrete and quantifiable, and a causal link should be established between the damage and the identified polluter(s).


Wil aansprakelijkheid doeltreffend functioneren, dan moeten er een of meer identificeerbare vervuilers zijn, moet de schade concreet en kwantificeerbaar zijn, en moet er een oorzakelijk verband tussen de schade en de geïdentificeerde vervuiler of vervuilers worden aangetoond.

For the latter to be effective, there need to be one or more identifiable polluters, the damage should be concrete and quantifiable, and a causal link should be established between the damage and the identified polluter(s).


w