Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agorafobie zonder voorgeschiedenis van paniekstoornis
Garanderen dat vliegtuigen aan de regelgeving voldoen
Installateur de-icingsystemen
Medewerker winteroperaties
Monteuse de-icingsystemen
Neventerm
Paniekstoornis met agorafobie
Veiligheid van het luchttransport
Veiligheid van het luchtverkeer
Veiligheid van vliegtuigen
Verzekeren dat vliegtuigen aan de regelgeving voldoen
Vliegtuigen in het wachtgebied
Wachtgebied

Traduction de «vliegtuigen in het wachtgebied » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




specialist im- en export van machines, industriële apparatuur, schepen en vliegtuigen | specialiste im- en export van machines, industriële apparatuur, schepen en vliegtuigen | specialist import en export van machines, industriële apparatuur, schepen en vliegtuigen | specialiste import en export van machines, industriële apparatuur, schepen en vliegtuigen

assistant import specialist in machinery, industrial equipment, ships and aircraft | senior export specialist in machinery, industrial equipment, ships and aircraft | graduate import specialist in machinery, industrial equipment, ships and aircraft | import export specialist in machinery, industrial equipment, ships and aircraft


medewerker winteroperaties | monteuse de-icingsystemen (vliegtuigen) | installateur de-icingsystemen (vliegtuigen) | monteur van installaties om vliegtuigen ijsvrij te maken

aircraft de-icing equipment fitter | spacecraft de-icer installer | aircraft de-icer installer | aircraft de-icing equipment installer


garanderen dat vliegtuigen aan de regelgeving voldoen | ervoor zorgen dat vliegtuigen aan de regelgeving voldoen | verzekeren dat vliegtuigen aan de regelgeving voldoen

ensure compliance of aircraft with regulation | supervise aircraft regulation compliance | ensure aircraft compliance with regulation | oversee aircraft regulation compliance


Omschrijving: Een tamelijk goed gedefinieerde cluster van fobieën, waaronder angsten om het huis te verlaten; zich te begeven in winkels, menigten en openbare gelegenheden; of om alleen te reizen met treinen, bussen of vliegtuigen. Paniekstoornis is een veel voorkomend kenmerk van zowel huidige episoden als van die in het verleden. Depressieve en obsessieve symptomen en sociale fobieën zijn eveneens vaak aanwezig als bijkomende kenmerken. Vermijding van de fobie veroorzakende situatie staat vaak op de voorgrond en sommige agorafobic ...[+++]

Definition: A fairly well-defined cluster of phobias embracing fears of leaving home, entering shops, crowds and public places, or travelling alone in trains, buses or planes. Panic disorder is a frequent feature of both present and past episodes. Depressive and obsessional symptoms and social phobias are also commonly present as subsidiary features. Avoidance of the phobic situation is often prominent, and some agoraphobics experience little anxiety because they are able to avoid their phobic situations. | Agoraphobia without history of panic disorder Panic disorder with agoraphobia


vliegtuigen met vaste vleugels en draaivleugel-vliegtuigen

fixed wing and rotary wing aircraft


Overeenkomst inzake richtsnoeren op het gebied van door de overheid gesteunde exportkredieten voor grote vliegtuigen voor de burgerluchtvaart (Sectoriële overeenkomst voor grote vliegtuigen) (LASU)

Understanding on Guidelines for Officially Supported Export Credits for Large Civil Aircraft (Large Aircraft Sector Understanding)


veiligheid van het luchtverkeer [ veiligheid van het luchttransport | veiligheid van vliegtuigen ]

air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Het verslag bevat dan ook een evaluatie van de doeltreffendheid van de richtlijn, en met name van de noodzaak om de in artikel 2, onder d), vermelde definitie van marginaal conforme vliegtuigen (d.w.z. vliegtuigen die voldoen aan de geluidsnormen, zoals vastgesteld in Hoofdstuk 3, met een cumulatieve marge van niet meer dan 5 EPNdB [5], de zogenaamde “minus 5”-vliegtuigen) aan te scherpen.

It therefore contains an assessment of the effectiveness of the Directive, in which particular emphasis is laid upon determining whether there is a need to revise the current definition of “marginally compliant aircraft” laid down in Article 2 d) (ie meeting the certification limits laid down in Chapter 3 by a cumulative margin of not more than 5 EPNdB[5] – so-called "minus 5" aircraft) in favour of greater stringency.


Brandblusinstallaties aan boord van vliegtuigen worden geregeld bij het Verdrag inzake de internationale burgerluchtvaart, dat in de bijlagen 6 en 8 in gemeenschappelijke minimumnormen voor de exploitatie van vliegtuigen en de luchtwaardigheid van vliegtuigen voorziet, en bij Verordening (EG) nr. 216/2008 van het Europees Parlement en de Raad van 20 februari 2008 tot vaststelling van gemeenschappelijke regels op het gebied van burgerluchtvaart en tot oprichting van een Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart

Fire extinguishing systems on-board of aircraft are regulated by the Convention on International Civil Aviation which establishes common minimum standards for operation of aircraft and airworthiness of aircraft in its Annex 6 and in its Annex 8, and by Regulation (EC) No 216/2008 of the European Parliament and of the Council of 20 February 2008 on common rules in the field of civil aviation and establishing a European Aviation Safety Agency


De bevoegde autoriteiten kunnen zich concentreren op de meest lawaaierige vliegtuigen in de vloot (de zogenaamde "marginaal conforme vliegtuigen") en deze als eerste uitfaseren, in plaats van een algemeen verbod op nachtvluchten in te voeren dat ook van toepassing zou zijn op luchtvaartmaatschappijen die in stillere vliegtuigen hebben geïnvesteerd.

Competent authorities should be able to focus on the noisiest aircraft of the fleet (the so-called 'marginally compliant aircraft') and phase them out first, instead of introducing general night flight bans, which would also affect aircraft operators which have been investing in quieter aircraft.


Militaire valhelmen en veiligheidsmaskers en speciaal ontworpen onderdelen daarvoor, ademhalingstoestellen werkend bij overdruk, en partiële drukkleding voor gebruik in „vliegtuigen”, anti-g-kleding, toestellen (convertors) voor het omzetten van vloeibare zuurstof in gasvormige voor „vliegtuigen” of projectielen, en katapulten en schietstoelen voor redding van bemanning uit „vliegtuigen”.

Military crash helmets and protective masks and specially designed components therefor, pressurised breathing equipment and partial pressure suits for use in ‘aircraft’, anti-g suits, liquid oxygen converters used for ‘aircraft’ or missiles, and catapults and cartridge actuated devices for emergency escape of personnel from ‘aircraft’.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Vliegtuigen voor algemene luchtvaart worden op luchthavens niet in de onmiddellijke nabijheid geparkeerd van vliegtuigen die voor commerciële vluchten worden gebruikt, teneinde te voorkomen dat inbreuk wordt gemaakt op de beveiligingsmaatregelen die worden toegepast ten aanzien van laatstgenoemde vliegtuigen en de bagage, vracht en post die aan boord moeten worden gebracht.

General aviation aircraft at airports shall not be parked in close proximity to aircraft which are used for commercial flights in order to avoid breach of security measures applied to those aircraft, baggage, cargo and mail to be carried on-board.


- vliegtuigen met een MTOW - vliegtuigen met een MTOW - vliegtuigen met een MTOW - vliegtuigen met een MTOW - vliegtuigen met een MTOW > 100 000 kg: 90 000 000 BTR

aircraft with MTOW aircraft with MTOW aircraft with MTOW aircraft with MTOW aircraft with MTOW > 100 000 kg : 90 000 000 SDRs


Categorie 1:vliegtuigen met een MTOW Categorie 2:vliegtuigen met een MTOW Categorie 3:vliegtuigen met een MTOW Categorie 4:vliegtuigen met een MTOW > 200 000 kg: 600 miljoen BTR

Category 1: aircraft with a MTOW Category 2: aircraft with a MTOW Category 3: aircraft with a MTOW Category 4: aircraft with a MTOW > 200 000 kg : 600 million SDRs


vliegtuigen met een MTOW vliegtuigen met een MTOW vliegtuigen met een MTOW > 6 000-30 000: 1 000 000 BTR + 62,5 BTR per kg

aircraft with MTOW aircraft with MTOW aircraft with MTOW > 6 000-30 000 : 1 000 000 SDRs + 62.5 SDRs per kg


Dankzij deze voorzieningen kunnen de vliegtuigen voldoen aan de strengere normen voor 'hoofdstuk 3', maar de marge is daarbij zo klein dat het totale effect op het vliegtuiglawaai beperkt is en dat die vliegtuigen meer geluid voortbrengen dan vliegtuigen die oorspronkelijk voor de normen van hoofdstuk 3 zijn gecertificeerd.

These devices enable these aircraft to meet the stricter standards for 'Chapter 3', but by such a small margin that the overall effect on aircraft noise is reduced and that such aircraft are noisier than aircraft originally certificated to Chapter 3 standards


Dit houdt in dat de voorschriften slechts van toepassing zijn op vliegtuigen die worden toegevoegd aan de nationale registers van de lidstaten na de data van vankrachtwording: zij zijn niet van toepassing op vliegtuigen die reeds opgenomen zijn in de nationale registers.

This means that it applies only to aircraft which are added to the national registers of the Member dates after the effective dates: it does not apply to aircraft which are already on the national registers.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'vliegtuigen in het wachtgebied' ->

Date index: 2022-02-01
w