Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Artiesten aan potentiële werkgevers voorstellen
Bijdragende werkgever
Sponsor
Sponsorende werkgever
Verbond van werkgevers
Verplichte werkelijke sociale premies t.l.v. werkgevers
Werkgever

Traduction de «werkgever » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




bijdragende werkgever | sponsor | sponsorende werkgever

sponsoring employer


uitgaven van de werkgevers die zowel aan de werkgevers zelf als aan de werknemers ten goede komen

expenditure by employers which is to their own benefit as well as to that of their employees




communicatiekanalen onderzoeken voor verschillende werkgevers/opdrachtgevers

analyse communications channels for different employers/contractors | research communications channels for different employers/contractors | study communications channels for different contractors/employers | study communications channels for different employers/contractors


artiesten aan potentiële werkgevers voorstellen

familiarize potential employers with artist | introducing artist to potential employers | introduce artist to potential employers | introduce potential employers to artist


verplichte werkelijke sociale premies t.l.v. werkgevers

compulsory employers' actual social contributions


kunstaanbod opstellen op plekken die relevant zijn voor potentiële werkgevers/opdrachtgevers

Place your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | setting up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offers in places relevant to your potential employers/contractors
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Het voorstel pleit ook voor de actieve betrokkenheid van de werkgevers via partnerschappen met de overheid. Verder bepleit het voorstel een verruiming van de dienstverlening voor werkgevers en gerichte financiële stimuleringsmaatregelen voor werkgevers.

The proposal also calls for the active involvement of employers through partnerships with the public authorities, enhancing the range of services they can receive, as well as offering them targeted financial incentives.


Richtlijn 80/987/EEG van de Raad van 20 oktober 1980 betreffende de bescherming van de werknemers bij insolventie van de werkgever, zoals gewijzigd bij richtlijn 2002/74/EG van het Europees Parlement en de Raad van 23 september 2002, moet in die zin worden uitgelegd dat zij in de weg staat aan een nationale regeling inzake de bescherming van werknemers bij insolventie van de werkgever, zoals die welke in het hoofdgeding aan de orde is, volgens welke een derdelander die niet legaal in de betrokken lidstaat verblijft, niet wordt aangemerkt als werknemer die aanspraak kan maken op een insolventie-uitkering wegens met name onvervulde loonaan ...[+++]

Council Directive 80/987/EEC of 20 October 1980 relating to the protection of employees in the event of the insolvency of their employer, as amended by Directive 2002/74/EC of the European Parliament and of the Council of 23 September 2002, must be interpreted as precluding national legislation on the protection of employees in the event of the insolvency of their employer, such as that at issue in the main proceedings, under which a third-country national who is not legally resident in the Member State concerned is not to be regarded as an employee with the right to an insolvency benefit — on the basis, in particular, of claims relating ...[+++]


De richtlijn is gericht tegen werkgevers die profiteren van de onzekere positie van illegale migranten en hen gewoonlijk in dienst nemen voor laagbetaalde banen met slechte arbeidsomstandigheden. In de richtlijn worden ook de rechten van de individuele migrant versterkt: werkgevers worden namelijk verplicht achterstallig loon te betalen.

The Directive targets employers who take advantage of irregular migrants' precarious position and employ them for what are usually low-paid jobs with poor working conditions. It also strengthens the rights of the individual migrant by requiring employers to pay outstanding wages.


wanneer een werkgever namens een examinator overeenkomstig punt 28 een aanvraag indient, de naam en het adres van de werkgever (in andere gevallen is de vermelding van de naam en het adres van de werkgever facultatief);

where an employer applies on behalf of the examiner in accordance with point 28, the name and address of the employer (in other cases the name and address of an employer of the examiner may be included on an optional basis);


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Wanneer de werkgever een onderaannemer is en onverminderd de bepalingen van intern recht betreffende het recht op bijdrage of verhaal of de bepalingen van nationaal recht op het gebied van sociale zekerheid, dienen de lidstaten ervoor te zorgen dat de aannemer van wie de werkgever een rechtstreekse onderaannemer is, naast of in plaats van de werkgever tot betaling kan worden gehouden van:

1. Where the employer is a subcontractor and without prejudice to the provisions of national law concerning the rights of contribution or recourse or to the provisions of national law in the field of social security, Member States shall ensure that the contractor of which the employer is a direct subcontractor may, in addition to or in place of the employer, be liable to pay:


Tijdens meer dan 500 evenementen in meer dan 230 steden door heel Europa komen werkzoekenden en potentiële werkgevers met elkaar in contact. Doel van de banendagen is de bekendheid met de mogelijkheden voor mobiliteit in Europa te vergroten en werkgevers en werkzoekenden gelegenheid tot rechtstreekse aanwerving te bieden.

The Job Days aim to raise awareness of the opportunities to move around Europe for work and provide both employers and jobseekers with possibilities for direct recruitment.


c) transnationale terbeschikkingstelling van werknemers: arbeid waarbij een werkgever in een lidstaat werknemers ter beschikking stelt om bij een werkgever in een andere lidstaat diensten te verrichten terwijl de arbeidsverhouding van de werknemers met hun werkgever blijft bestaan; deze gedragscode mag niet in die zin uitgelegd worden dat de terbeschikkingstelling van werknemers wordt toegestaan in lidstaten waar het nationale recht dit verbiedt.

c) transnational hiring-out of workers means the hiring-out of workers by an employer in a Member State for the purpose of providing services to a user in another Member State with continuation of the employment relationship between the workers and the employer; this Code of Conduct is not to be understood as allowing the hiring-out of workers in Member States where this is not permitted by national law;


b) lonen die werkgevers tijdelijk aan hun werknemers doorbetalen bij ziekte, zwangerschap, arbeidsongeval, invaliditeit, ontslag enz. Dergelijke betalingen worden beschouwd als uitkeringen sociale verzekering rechtstreeks door werkgevers (D.623), en worden opgenomen onder de toegerekende sociale premies t.l.v. werkgevers (D.122);

(b) The amounts of wages and salaries which employers continue to pay to their employees temporarily in the case of sickness, maternity, industrial injury, disability, redundancy, etc. These payments are treated as unfunded employee social benefits (D.623), with the same amounts being shown under employers' imputed social contributions (D.122);


4.06. Goederen en diensten, of andere vormen van loon in natura, moeten worden gewaardeerd tegen de basisprijs indien zij worden geproduceerd door de werkgever, en tegen de aankoopprijs indien de werkgever ze heeft aangeschaft (d.w.z. de werkelijk door de werkgever betaalde prijs).

4.06. Goods and services, or other advantages, should be valued at basic prices when produced by the employer, and at purchasers' prices when purchased by the employer (that is, the price actually paid by the employer).


De werkzaamheden van het Centrum zijn gericht op drie verschillende doelgroepen: - het kaderpersoneel en de vertegenwoordigers van werkgevers en vakbonden die in een nationale omgeving werkzaam zijn; - de werkgevers- en vakbondsvertegenwoordigers in de raadgevende comités en organen op het niveau van de Europese Unie; - de hoge functionarissen van werkgevers- en vakbondsorganisaties die hun kennis over de Europese dimensie van andere Lid-Staten en de economische en sociale verhoudingen willen ontwikkelen.

The Centre is aimed at three different target groups : - employers and trade union officials and representatives working in a national environment; - employers and employees' representatives on committees and consultative bodies at European Union level; - senior employers' and trade union officials who want to increase their knowledge of the European dimension, of other Member States and of economic and social relations.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'werkgever' ->

Date index: 2023-01-13
w