Zij betreffen met name: . de invoering
van de mogelijkheid voor een dealer meer dan één merk te verkopen onder welbepaalde voorwaarden, . de vaststelling in gemeenschappelijk overleg van verkoopdoelstellingen tussen producenten en dealers, . de mogelijkheid voor een dealer andere onderdelen te betrekken dan die van de producent, indien deze hetzelfde kwaliteitsniveau hebben, . het verbod van uiteenlopende vergoeding van de dealer aan de hand van de bestemming van het voertuig, . de mogelijkheid voor onafhankelijke autoherstellers te b
...[+++]eschikken over de nodige technische inlichtingen voor de reparatie van voertuigen, . een nauwkeurige definitie van beperkende gedragingen (zwarte lijst) die tot de nietigheid van de vrijstelling leiden, . de reclame buiten het verkoopgebied van een dealer.The changes include the followin
g: . allowing dealers to distribute more than one make (multidealerships), subject to clearly defined conditions, . the setting of sales targets by mutual agreement between manufacturers and dealers, . allowing dealers to obtain spare parts other than those of the manufacturer if they are of equivalent quality, . prohibiting differences in the remuneration of dealers depending on the destination of the vehicle, . allowing independent garage owners access to the technical knowledge required for repairing vehicles, . a more precise definition of the types of restrictive conduct that result in forfeiting of t
...[+++]he exemption, . advertising outside a dealer's sales territory.