Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
WPA Wet op het politieambt
Afwijking van de wet
Consulent wet maatschappelijke ondersteuning
Consulente wet maatschappelijke ondersteuning
Geldigheid van de wet
Goedkeuring van de wet
Gokwet
Gokwetgeving
Inbreuk op de wet
Medewerker sociale zekerheid
Medewerkster sociale zekerheid
Multipele papillomata en 'wet crab yaws'
Schending van de wet
Tenuitvoerlegging van de wet
Termijn voor toepassing van de wet
Toepassing van de wet
Verwerping van de wet
Voorwaarde voor toepassing
WGP
WPA
Wereldactieplan
Wet
Wet interpreteren
Wet op de geïntegreerde politie
Wet op de kansspelen
Wet van constant draaiingsmoment
Wet van constant draaimoment
Wet van constant moment
Wijze van toepassing van de wet

Vertaling van "1 wpa wet " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
toepassing van de wet [ afwijking van de wet | geldigheid van de wet | inbreuk op de wet | schending van de wet | tenuitvoerlegging van de wet | termijn voor toepassing van de wet | voorwaarde voor toepassing | wijze van toepassing van de wet ]

application de la loi [ dérogation à la loi | exécution de la loi | mise en oeuvre de la loi | mise en œuvre de la loi | validité de la loi ]




Wet op de geïntegreerde politie | Wet tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst | Wet tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus | WGP [Abbr.]

Loi organisant un service de police intégré | Loi organisant un service de police intégré, structuré à deux niveaux | Loi sur la police intégrée | Loi sur la structure policière intégrée à deux niveaux | LPI [Abbr.]


wet van constant draaiingsmoment | wet van constant draaimoment | wet van constant moment

loi des aires


goedkeuring van de wet [ verwerping van de wet ]

adoption de la loi [ rejet de la loi ]




consulent wet maatschappelijke ondersteuning | medewerkster sociale zekerheid | consulente wet maatschappelijke ondersteuning | medewerker sociale zekerheid

technicienne d'accueil physique | technicienne information, conseil et orientation des assurés | conseiller offre de services/conseillère offre de services | technicienne information et orientation


multipele papillomata en 'wet crab yaws'

Papillomes multiples et pian plantaire humide (pian-crabe)




gokwetgeving | gokwet | wet op de kansspelen

législation sur les paris
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De parlementaire voorbereiding vermeldt : « Het huidige artikel 44/1 WPA [wet op het politieambt] laat de politie reeds toe om de gegevens door te zenden aan ' buitenlandse politiediensten ' en aan ' internationale organisaties voor politionele samenwerking ten aanzien waarvan de Belgische openbare overheden of politiediensten verplichtingen hebben '.

Il est dit dans les travaux préparatoires : « L'article 44/1 LFP [loi sur la fonction de police] actuel permet déjà à la police de transmettre des données aux ' services de police étrangers ' et ' aux organisations internationales de coopération policière à l'égard desquelles les autorités publiques ou les services de police belges ont des obligations'.


De operationele coördinatie en leiding [Gold Commander (4)] van het politioneel beheer van de desbetreffende gebeurtenis worden toegewezen aan de korpschef van de lokale politie of de bestuurlijke directeur-coördinator (DirCo), overeenkomstig de artikelen 7 tot 7/5 van de wet op het politieambt (WPA).

La coordination et la direction opérationnelles [Gold Commander (4)] de la gestion policière d'un tel événement sont attribuées au chef de corps de la police locale ou au directeur coordonnateur administratif (DirCo), conformément aux articles 7 à 7/5 de la Loi sur la fonction de police (LFP).


Als gevolg van diverse evoluties op het vlak van wetgeving en rechtspraak, zowel in België als in Europa (zie bijvoorbeeld het arrest ROTARU v. Roemenië van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens en de fundamentele vrijheden van 4 mei 2000, of recenter de zaak Shimovolos v. Rusland van 28 november 2011), die erop gericht zijn om, voor iedereen, de inmenging van de overheid in de persoonlijke levenssfeer van personen voorzienbaar te maken en de voorwaarden voor de inmenging van overheidswege in de privésfeer van personen duidelijk te beperken, is het nuttig gebleken om de draagwijdte van een aantal bepalingen van de wet op het politieambt (WPA) met betrekking tot het informatiebeheer te verduidelijken.

Suite à diverses évolutions législatives et jurisprudentielles tant belges qu'européennes (voir par exemple l'arrêt ROTARU c/ Roumanie de la Cour européenne de sauvegarde des droits de l'homme et des libertés fondamentales du 4 mai 2000 ou plus récemment, l'affaire Shimovolos c/Russie du 28 novembre 2011) visant à rendre prévisibles, pour tout un chacun, les intrusions de l'autorité dans la vie privée des individus et à délimiter clairement les conditions d'immixtion de celle-ci dans la sphère privée des individus, il était apparu utile de préciser la portée de certaines dispositions de la loi sur la fonction de police (LFP) relatives à la gestion de l'information.


De taakinvulling van commissarissen en inzonderheid de hoedanigheid van "officier van bestuurlijke politie" (OBP), is geregeld in de Wet op het politieambt (WPA).

La loi sur la fonction de police définit les tâches confiées aux commissaires et plus particulièrement, la qualité d'officier de police administrative.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Het wetsvoorstel wil deze wijziging in artikel 40 van de wet op het politieambt (WPA) zetten, maar het lijkt ons — binnen de WPA — logischer aan te sluiten bij artikel 30 WPA, aangezien artikel 40 WPA geen betrekking heeft op de handhaving van de openbare rust.

La proposition de loi vise à insérer cette modification dans l'article 40 de la loi sur la fonction de police (LFP), mais il nous semble plus logique de l'insérer dans l'article 30 de la LFP, étant donné que l'article 40 ne concerne pas le maintien de la tranquillité publique.


(37) Zie P. De Hert « Artikel 35 WPA en beeldgaring van burgers voor pers en politie », Panopticon, 1998, blz. 439, die stelt dat artikel 35 WPA niet als wettelijke basis kan dienen voor het nemen van foto's en a fortiori voor het gebruik van fotoalbums of het samenstellen van fotobestanden, aangezien artikel 1, derde lid, WPA, de politie enkel toestaat om dwangmiddelen te gebruiken « onder de voorwaarden die door de wet worden bepaald ».

(37) Voir P. De Hert, « Artikel 35 WPA en beeldgaring van burgers door pers en politie », Panopticon, 1998, p. 439, qui indique que l'article 35 LFP ne peut pas servir de base légale pour la prise de photos et, a fortiori, non plus pour l'utilisation d'albums photos ou la constitution de fichiers photographiques, étant donné que l'article 1er, alinéa 3, LFP n'autorise la police à faire usage de moyens de contrainte « que dans les conditions prévues par la loi ».


(37) Zie P. De Hert « Artikel 35 WPA en beeldgaring van burgers voor pers en politie », Panopticon, 1998, blz. 439, die stelt dat artikel 35 WPA niet als wettelijke basis kan dienen voor het nemen van foto's en a fortiori voor het gebruik van fotoalbums of het samenstellen van fotobestanden, aangezien artikel 1, derde lid, WPA, de politie enkel toestaat om dwangmiddelen te gebruiken « onder de voorwaarden die door de wet worden bepaald ».

(37) Voir P. De Hert, « Artikel 35 WPA en beeldgaring van burgers door pers en politie », Panopticon, 1998, p. 439, qui indique que l'article 35 LFP ne peut pas servir de base légale pour la prise de photos et, a fortiori, non plus pour l'utilisation d'albums photos ou la constitution de fichiers photographiques, étant donné que l'article 1er, alinéa 3, LFP n'autorise la police à faire usage de moyens de contrainte « que dans les conditions prévues par la loi ».


Op die plaatsen kunnen de politie en de rijkswacht dus enkel een algemeen toezicht uitoefenen en dit indien hen de toegang niet wettelijjk wordt ontzegd; zij kunnen er slechts daadwerkelijk politiehandelingen stellen in het raam van artikel 17 WPA (zich ter plaatse begeven bij ramp, onheil, schadegeval) en artikel 27 WPA (bestuurlijke zoeking in gebouwen, voertuigen, ..) of andere bij de wet uitdrukkelijk voorziene gevallen.

La police et la gendarmerie ne peuvent donc qu'y exercer une surveillance générale et cela si l'accès ne leur en est pas interdit légalement; ils ne peuvent réellement poser des actions de police que dans le cadre de l'article 17 LFP (se rendre sur place en cas de calamité, catastrophe ou sinistre) et de l'article 27 LFP (feuille administrative dans des bâtiments, véhicules, ..) ou dans les autres cas expressément prévus par la loi.


Dat is met name het geval voor de plaatsen bedoeld in de artikelen 26 en 27 WPA en voor de plaatsen die specifiek worden bedoeld in andere bijzondere wetten, zoals de besluitwet betreffende de beteugeling van de openbare dronkenschap (7) , de wet op de handelspraktijken (8) , de wet betreffende de ontplofbare stoffen (9) , de wapenwet (10) of nog de wet tot regeling van de private en de bijzondere veiligheid (11) .

C'est notamment le cas des lieux visés aux articles 26 et 27 LFP ou de ceux spécifiquement visés par d'autres lois particulières, tel l'arrêté-loi sur la répression de l'ivresse publique (7) , la loi sur les pratiques du commerce (8) , la loi sur les explosifs (9) , la loi sur les armes (10) ou encore la loi réglant la sécurité privée et particulière (11) .


(6) WPA : Wet op het politieambt

(6) LFP : Loi sur la fonction de police


w