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Analyse van de dreiging
Concentratiekampervaringen
Dreigende ernstige schade
Dreiging van terrorisme
Dreiging van verlies van werk
Fonds voor de analyse van aardolieproducten
Langdurige gevangenschap onder reële doodsdreiging
Marteling
Neventerm
Nucleair gevaar
Nucleaire dreiging
Onmiddellijke dreiging van schade
Ontwikkelingsacalculie
Ontwikkelingsrekenstoornis
Ontwikkelingssyndroom van Gerstmann
Persoonlijkheidsverandering na
Rampen
Technologisch gevaar
Technologische dreiging
Terreurdreiging
Terrorismedreiging
Terroristische dreiging
Werkelijke dreiging van ernstige schade

Traduction de «Analyse van de dreiging » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


dreiging van terrorisme | terreurdreiging | terrorismedreiging | terroristische dreiging

menace terroriste




Omschrijving: Een duurzame persoonlijkheidsverandering sinds ten minste twee jaar, volgend op blootstelling aan catastrofale stress. De stress moet zo uitzonderlijk zijn dat het niet nodig is persoonlijke gevoeligheid te verdisconteren ten einde zijn diepgaande effect op de persoonlijkheid te verklaren. De stoornis wordt gekenmerkt door een vijandige of wantrouwende houding tegenover de wereld, sociale teruggetrokkenheid, gevoelens van leegte of hopeloosheid, een chronisch gevoel van 'op scherp staan' als bij voortdurende dreiging en van vervreemding. Posttraumatische stressstoornis (F43.1) kan aan dit type persoonlijkheidsverandering vo ...[+++]

Définition: Modification durable de la personnalité, persistant au moins deux ans, à la suite de l'exposition à un facteur de stress catastrophique. Le facteur de stress doit être d'une intensité telle qu'il n'est pas nécessaire de se référer à une vulnérabilité personnelle pour expliquer son effet profond sur la personnalité. Le trouble se caractérise par une attitude hostile ou méfiante envers le monde, un retrait social, des sentiments de vide ou de désespoir, par l'impression permanente d'être sous tension comme si on était constamment menacé et par un détachement. Un état de stress post-traumatique (F43.1) peut précéder ce type de m ...[+++]


onmiddellijke dreiging van schade

menace imminente de dommage


dreigende ernstige schade (1) | werkelijke dreiging van ernstige schade (2)

menace réelle




technologisch gevaar | technologische dreiging

risque technologique


Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Fonds voor de analyse van aardolieproducten

Fonds d'analyse des produits pétroliers
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Alle overheidsdiensten, zowel op lokaal als op federaal niveau, die informatie hebben over de (mogelijke) aanwezigheid van een haatprediker, van diens intentie om naar België te komen of die vermoeden dat iemand een haatprediker is, delen deze informatie met het Orgaan voor de coördinatie en de analyse van de dreiging (OCAD).

Tous les services publics, à la fois au niveau local et fédéral, qui ont des informations sur la présence (éventuelle) d’un prêcheur de haine, de son intention de venir en Belgique ou qui suspectent une personne d’être un prêcheur de haine, partagent cette information avec l’Organe de coordination pour l'analyse de la menace (OCAM).


aan de minister van Justitie Geweld jegens holebi's - Orgaan voor de coördinatie en de analyse van de dreiging (OCAD) - Dreigingsanalyse - Overleg bij evenementen - Preventie - Overleg met de Gemeenschappen

au ministre de la Justice Violence à l'égard des lesbigays - Organe de coordination pour l'analyse de la menace (OCAM) - Analyse de la menace - Concertation lors d'événements - Prévention - Concertation avec les Communautés


De ondersteundende diensten dragen aan die analyse bij volgens de bewoordingen van artikel 6 van de wet van 10 juli 2006 betreffende de analyse van de dreiging.

Les services d'appui contribuent à cette analyse dans les termes prévus par l'article 6 de la loi relative à l'analyse de la menace du 10 juillet 2006.


1. Op 29 mei 2015 had het OCAD (Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging) een analyse van de dreiging met betrekking tot deze conferentie uitgevoerd.

1. Le 29 mai 2015, l'OCAM (Organe de coordination de l'analyse et de la menace) avait fait une analyse de la menace concernant cette conférence.


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Volgens de definities van de dreigingsniveaus, zoals vastgelegd in artikel 11, § 6 van het koninklijk besluit van 28 november 2006 tot uitvoering van de wet van 10 juli 2006 betreffende de analyse van de dreiging, wordt dreigingsniveau 3 omschreven als: "indien blijkt dat de dreiging tegen de persoon, de groepering of gebeurtenis die het voorwerp uitmaakt van de analyse weinig waarschijnlijk is".

Selon les définitions des niveaux de la menace telles qu'établies à l'article 11, § 6 de l'arrêté royal du 28 novembre 2006 portant exécution de la loi du 10 juillet 2006 relative à l'analyse de la menace, le niveau 3 de la menace est décrit comme suit: "lorsqu'il apparaît que la menace à l'égard de la personne, du groupement ou de l'événement qui fait l'objet de l'analyse est peu vraisemblable".


Het voorstel is in artikel 4, het 5º vervangen als volgt : « 5º Wet betreffende de analyse van de dreiging : de wet van .betreffende de analyse van de dreiging », en elders in het ontwerp steeds de formule « wet betreffende de analyse van de dreiging » gebruiken.

L'intervenant propose de remplacer le texte néerlandais de l'article 4, 5º, comme suit: « 5º Wet betreffende de analyse van de dreiging: de wet van .betreffende de analyse van de dreiging » et, dans le reste du projet, de toujours utiliser, en néerlandais, la formule « wet betreffende de analyse van de dreiging » et en français « loi relative à l'analyse de la menace ».


Volgens de wet van 10 juli 2006 betreffende de analyse van de dreiging is de federale overheidsdienst Buitenlandse Zaken als “ondersteunende dienst”verplicht, ambtshalve of op vraag van de directeur van het Orgaan coor de Coördinatie en de Analyse van de dreiging (OCAD) alle inlichtingen waarover hij beschikt in zijn wettelijke opdracht en die relevant zijn voor het vervullen van de in artikel 8,1° en 2° bepaalde opdrachten aan het OCAD mede te delen.

En vertu de la loi du 10 juillet 2006 relative à l’analyse de la menace, le service public fédéral Affaires Étrangères est, en tant que « service d’appui », tenu de communiquer à l’Organe de Coordination pour l'Analyse de la Menace (OCAM), d’office ou à la demande de son directeur, tous les renseignements dont il dispose dans le cadre de sa mission légale et qui s’avèrent pertinents pour l’accomplissement des missions prévues à l’article 8,1° et 2°.


Reeds op 12 december 2007 stelt het OCAD, in zijn wekelijkse analyse van de dreiging en onder de titel « Evaluatie van de terroristische dreiging gedurende de eindejaarsperiode/-feesten » dat de terroristische dreiging als gemiddeld (niveau 2) dient te worden beschouwd en dat op sommige plaatsen er een « verhoogde waakzaamheid en een fysieke aanwezigheid van de politie aan te raden » is.

Le 12 décembre 2007 déjà, l'OCAM affirme, dans son analyse hebdomadaire de la menace et sous le titre « Evaluatie van de terroristische dreiging gedurende de eindejaarsperiode/-feesten », que la menace terroriste doit être considérée comme moyenne (niveau 2) et qu'en certains endroits, « une vigilance accrue et une présence physique de la police sont conseillées».


Reeds op 12 december 2007 stelt het OCAD, in zijn wekelijkse analyse van de dreiging en onder de titel « Evaluatie van de terroristische dreiging gedurende de eindejaarsperiode/-feesten » dat de terroristische dreiging als gemiddeld (niveau 2) dient te worden beschouwd en dat op sommige plaatsen er een « verhoogde waakzaamheid en een fysieke aanwezigheid van de politie aan te raden » is.

Le 12 décembre 2007 déjà, l'OCAM affirme, dans son analyse hebdomadaire de la menace et sous le titre « Evaluatie van de terroristische dreiging gedurende de eindejaarsperiode/-feesten », que la menace terroriste doit être considérée comme moyenne (niveau 2) et qu'en certains endroits, « une vigilance accrue et une présence physique de la police sont conseillées».


De analyse van de terroristische dreiging ten overstaande van de infrastructuur zoals beoogd is bij de vraag, zal rechtstreeks kunnen gebeuren door het Coördinatieorgaan voor de analyse van de dreiging, waarvoor het ontwerp van wet tot oprichting ervan op 28 oktober 2005 werd ingediend bij het bureau van de Kamer van volksvertegenwoordigers, voor spoedbehandeling in het Parlement.

L'analyse de la menace terroriste sur des infrastructures comme celles visées par la question, pourra directement être faite par l'Organe pour la coordination de l'analyse de la menace dont le projet de loi de création a été déposé ce 28 octobre 2005 sur le bureau de la Chambre des représentants pour un examen urgent au Parlement.




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Date index: 2024-04-18
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