Niettegenstaande de inachtneming van het 3 lid, 1°, kunnen overeenkomstig artikel 4.5.3. van de standaard voor dopingtests en onderzoeken, de volgende factoren door de NADO van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie eveneens in aanmerking worden genomen voor de bepaling van een prioriteitsvo
lgorde tussen de te controleren sporters alsook, in voorko
mend geval, voor de planning en uitvoering van gerichte controles op bepaalde sporters : a) één of meer vroegere overtredingen op de antidopingregels; b) de historiek van de sportprest
...[+++]aties, in het bijzonder een plotselinge en belangrijke verbetering van de sportprestaties; c) herhaaldelijke niet-nakoming van de verplichtingen inzake de verblijfsgegevens zoals bedoeld in artikel 26 van de ordonnantie; d) laattijdige mededeling van de verblijfsgegevens; e) een verhuizing of een training op een voor een controle op een plaats die afgelegen of moeilijk toegankelijk is; f) de intrekking of de afwezigheid op een wedstrijd geregistreerd in het systeem ADAMS; g) de samenwerking met een derde die voor dopingfeiten werd veroordeeld; h) een blessure; i) de leeftijd en/of de fase van de loopbaan, met name de overgang van een leeftijdscategorie naar een andere of de mogelijkheid een contract af te sluiten; j) financiële incentives ter verbetering van de prestaties, zoals premies of mogelijkheden tot sponsoring; k) betrouwbare informatie, komende van derden, gecontroleerd en nagetrokken door de NADO van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie in het kader van haar onderzoeksbevoegdheid, zoals bedoeld in artikel 23/2 van de ordonnantie.Nonobstant le respect de l'application de l'alinéa 3, 1°, conformément à l'article 4.5.3 d
u Standard pour les contrôles et les enquêtes, les facteurs suivants peuvent également être pris en considérati
on par l'ONAD de la Commission communautaire commune pour la détermination d'un ordre de priorité entre les sportifs à contrôler ainsi que, le cas échéant, pour la planification et la réalisation de contrôles ciblés sur certains sportifs déterminés : a) une ou plusieurs violations antérieures des règles antidopage; b) l'historique des p
...[+++]erformances sportives, en particulier une amélioration soudaine et significative des performances sportives; c) des manquements répétés aux obligations de localisation, telles que visées à l'article 26 de l'ordonnance; d) des transmissions tardives d'informations en ce qui concerne les données de localisation; e) un déménagement ou un entraînement en un lieu éloigné ou difficilement accessible pour un contrôle; f) le retrait ou l'absence à une compétition inscrite sur ADAMS; g) l'association avec un tiers ayant été condamné pour des faits de dopage; h) une blessure; i) l'âge et/ou le stade de la carrière, notamment le passage d'une catégorie d'âge à une autre ou la possibilité de décrocher un contrat; j) les incitations financières à l'amélioration des performances, telles que les primes ou les possibilités de sponsorings; k) les informations fiables, provenant de tiers, vérifiées et recoupées par l'ONAD de la Commission communautaire commune dans le cadre de son pouvoir d'enquête tel que visé à l'article 23/2 de l'ordonnance. § 2.