Voor de nieuwe kinderopvangplaatsen gelden de volgende opeenvolg
ende stappen: 1° de geografische gebieden worden van hoog naar laag gerangschikt volgens het verschil tussen enerzijds de potentiële vraag, meer bepaald het aantal kinderen jonger dan drie jaar met een werkende of werkzoekende moeder, gehuwd of samenwonend, en met een alleenstaande ouder, en anderzijds het aanbod, meer bepaald het totale aantal kinderopvangplaatsen in alle kinderopvanglocaties; 2° op basis van de rangschikking,
vermeld in punt 1°, wordt per geogr ...[+++]afisch gebied bepaald tot welke subsidietrap de nieuwe kinderopvangplaatsen kunnen behoren. Dat gebeurt door voor elk geografisch gebied de behoefte aan het soort subsidieerbare kinderopvangplaatsen te bepalen. Daarvoor wordt in elk geografisch gebied gekeken naar het aandeel van de totale subsidieerbare capaciteit, minstens voor het inkomenstarief, op het totale aantal kinderopvangplaatsen enerzijds, en het aandeel van de totale subsidieerbare capaciteit met alleen een basissubsidie op het totale aantal kinderopvangplaatsen anderzijds. Om te bepalen of en welke soort nieuwe plaatsen er kunnen bijkomen, worden grenspercentages bepaald. Voor de omschakeling van bestaande kinderopvangplaatsen gelden de volgende opeenvolgende stappen: 1° per geografisch gebied wordt bepaald naar welke subsidietrap kan worden omgeschakeld. Dat gebeurt door voor elk geografisch gebied de behoefte aan het soort subsidieerbare kinderopvangplaatsen te bepalen. Daarvoor wordt in elk geografisch gebied gekeken naar het aandeel op het totale aantal kinderopvangplaatsen van de totale subsidieerbare capaciteit met basissubsidie, van de totale subsidieerbare capaciteit met inkomenstarief, van de totale subsidieerbare capaciteit met plussubsidie en van het totale aantal kinderopvangplaatsen zonder subsidie; 2° voor de omschakeling van bestaande kinderopvangplaatsen zonder subsidie naar kinderopvangplaatsen met basissubsidie of naar kinderopvangplaatsen met inkomenstarief, en ...Lorsqu'un budget de subvention est disponible, le Ministre en fixe la programmation selon les critèr
es suivants : 1° la part du budget total de subvention à répartir affectée à chaque échelle de subvention ou à chaque type de subvention ; 2° les éventuels prélèvements du budget total de subvention par échelle de subvention ou par type de subvention, visés au point 1°, pour certaines zones géographiques ou en fonction de situations spécifiques ; 3° les critères permettant à « Kind en Gezin » d'évaluer objectivement différentes demandes de subvention dans une même zone géographique ; 4° aux subventions, visées à l'article 1, 1°, 14° et
...[+++]17° de l'Arrêté de Subvention du 22 novembre 2013, s'appliquent les critères suivants : a) le part du budget de subvention à répartir par échelle de subvention affectée à des nouvelles places d'accueil d'enfants et la part affectée à la transition de places existantes à une échelle supérieure ; b) la part du budget de subvention par échelle de subvention, soit pour les nouvelles places d'accueil d'enfants, soit pour la transition de places existantes, affectée à l'accueil en groupe et la part affectée à l'accueil familial ; c) le besoin potentiel en places d'accueil d'enfants dans une zone géographique selon les dispositions, visées au paragraphe 3 ; 5° pour les subventions, visées aux articles 1 , 14° /1, 17/1° et 18° de l'Arrêté de Subvention du 22 novembre 2013, il est tenu compte de l'offre disponible en places d'accueil du même type de subvention que la subvention à répartir. L'offre disponible est considérée dans la même zone géographique. § 3. Les nouvelles places d'accueil d'enfants sont déterminées selon les étapes consécutives suivantes : 1° les zones géographiques sont rangées par ordre dégressif selon la différence entre d'une part la demande potentielle, à savoir le nombre d'enfants de moins de trois ans avec une mère employée ou demandeuse d'emploi, mariée ou cohabitante, et avec un parent isolé, et d'autre part l'of ...