Vereisten van de functie - Op het vlak van de generieke competenties : leggen van verbanden tussen verschillende gegevens, genereren van alternatieven en trekken van sluitende conclusies; proactief stellen van objectieven, nauwgezet uittekenen van actieplannen e
n daarbij de juiste middelen inschakelen, binnen de beschikbare tijd; begeleiden van medewerkers in hun groei en gericht feedback geven aan medewerkers over hun functioneren (prestaties en ontwikkeling); groepsgeest creëren en bevorderen door zijn/haar mening en ideeën te delen en door b
ij te dragen aan de oplossing van confl ...[+++]icten tussen collega's; interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier begeleiden, hen een persoonlijke dienstverlening leveren en constructieve contacten onderhouden; advies geven aan zijn/haar gesprekspartners en een vertrouwensrelatie met hen opbouwen op basis van zijn/haar expertise; integer handelen in overeenstemming met de verwachtingen van de organisatie, vertrouwelijkheid respecteren, verbintenissen nakomen en elke vorm van partijdigheid vermijden; de eigen groei actief plannen en beheren in functie van zijn/haar mogelijkheden, interesses en ambities door het eigen functioneren kritisch in vraag te stellen en zich continu nieuwe inzichten, vaardigheden en kennis eigen te maken; beschikken over de inzet, de wil en de ambitie om resultaten te boeken en de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de correctheid van ondernomen acties; - op het vlak van de technische competenties : beschikken over een uitgebreide kennis inzake : - technieken om de vraag van de klant te analyseren, - methoden om administratieve luiken en/of technieken om lastenboeken te redigeren, - de IT-standaarden van de FOD Financiën, - de functies van één of meerdere interne applicaties van de AAFISC en algemener de FOD (e-gov, STIR, COGNOS, Belconet-on-web, TAXI, STIR T.V.A., STIRON, PDS,...), - software en Office-applicaties (Word, Excel, PowerPoint,...), - testmethodes en ...Exigences de la fonction - Sur le plan des compétences génériques : établir des liens entre diverses données, concevoir des alternatives et tirer des conclusions adéquates; définir des objectifs de manière proactive, étayer des plans d'action de manière minutieuse et y impliquer les bonnes ressources, dans les délais disponibles; accompagner les collaborateurs dans leur développement et leur fournir un feed-back orienté vers leur fonctionnement (prestations et développement); créer et améliorer l'esprit d'équipe en partageant ses avis et ses id
ées et en contribuant à la résolution de conflits entre collègues; accompagner des clients
...[+++]internes et externes de manière transparente, intègre et objective, leur fournir un service adapté et entretenir des contacts constructifs; fournir des conseils à ses interlocuteurs et développer avec eux une relation de confiance basée sur son expertise; agir de manière intègre, conformément aux attentes de l'organisation, respecter la confidentialité et les engagements et éviter toute forme de partialité; planifier et gérer de manière active son propre développement en fonction de ses possibilités, intérêts et ambition, en remettant en question de façon critique son propre fonctionnement et en s'enrichissant continuellement par de nouvelles idées et approches, compétences et connaissances; s'impliquer et démontrer de la volonté et de l'ambition afin de générer des résultats et assumer la responsabilité de la qualité des actions entreprises; - sur le plan des compétences techniques : avoir une connaissance avancée : - des techniques d'analyse du besoin des clients, - des méthodes de rédaction des volets administratifs et/ou techniques des cahiers spéciaux des charges, - des standards IT du SPF Finances, - des fonctionnalités d'une ou des applications informatiques internes de l'AGFISC et plus généralement du SPF (applications e-gov, STIR, COGNOS, Belconet-on-web, TAXI, STIR T.V.A., STIRON, PDS,...), - des softwares et des appli ...