De Adviseur - Business processen a
nalyse heeft, onder meer, de volgende opdrachten, taken en verantwoordelijkheden : o de behoeften van de organisatie naar de ICT-afdeling vertalen en de mogelijkheden en beperkingen inzake ICT naar de organisatie vertalen; o oplossingen implementeren die realistisch zijn, die technisch realiseerbaar zijn en die aan de behoeften van de organisatie voldoen; o coördinatievergaderingen organiseren, contacten/netwerken met de collega's van de afdeling ICT en van de organisatie en met de klanten onderhouden; o de behoeften van de gebruikers kaderen in een langetermijnvisie van de organisatie (macro-visie),
...[+++]de behoeften prioritiseren in samenwerking met de afdeling ICT en de organisatie en de pertinente informatie uitwisselen en overmaken tussen de partijen; o in het kader van de opdrachten van de dienst Business Projects, de behoeften van de organisatie in kaart brengen teneinde enerzijds een inzicht te krijgen in de concrete vragen en anderzijds de functionele analyse te vereenvoudigen; o de bestaande processen, procedures en toepassingen evalueren teneinde enerzijds na te gaan of ze aan de nieuwe noden van de organisatie voldoen en anderzijds na te zien waar er verbeteringen mogelijk zijn; o raadgevingen en adviezen aan het management geven, de teams van medewerkers die belast zijn met de projecten business analyse coördineren en opvolgen en opleiding en communicatie voor de gebruikers organiseren; o de business architect bijstaan bij het in kaart brengen van de componenten van de architectuur vanaf de businessprocessen en het definiëren van de regels, voorschriften, principes en te nemen maatregelen om de coherentie in het gebruik en de evolutie ervan te oriënteren, te controleren en te garanderen; o de interne en externe klanten sensibiliseren met betrekking tot de toegevoegde waarde van de informatietechnologieën teneinde de samenhang van het informatiesysteem te bewaren; o meewerken aan het bevorderen van de cartografie van ...Le Conseiller - Processus analyse businessa, entre autres, les missions, tâches et responsabilités suivantes : o traduire d'une part, les besoins de l'organisation vers le département ICT et, d'autre part, les possibilités et limitations en matière d'ICT vers l'organisation; o implémenter des solutions réalistes, réalisables techniquement et satisfaisant aux besoins de l'organisation; o organiser des réunions de coordination, entretenir des contacts/réseaux avec des collègues du département ICT et de l'organisation et avec des clients; o faire cadrer les besoins des utilisateurs dans une vision à long terme de l'organisation (macro-vision), attribuer un ordre de priorités aux besoins, en collaboration avec le département ICT et l'organis
...[+++]ation et échanger et transmettre les informations pertinentes entre les parties; o dresser, dans le cadre des missions du service Business Projects, la carte des besoins de l'organisation afin d'obtenir d'une part, une vue du contenu des questions concrètes et, d'autre part, simplifier l'analyse fonctionnelle; o évaluer les processus, procédures et applications existantes afin d'examiner, d'une part, s'ils satisfont aux nouveaux besoins de l'organisation et vérifier, d'autre part, où des améliorations sont possibles; o donner des conseils et des avis au management, coordonner et suivre les équipes de collaborateurs en charge des projets business analyse et organiser la formation et la communication aux utilisateurs; o assister l'architecte business dans la cartographie des composants d'architecture à partir des processus métier et participer à la définition des règles, prescriptions, principes et des mesures à prendre pour orienter, contrôler et garantir la cohérence de leur utilisation et de leur évolution; o sensibiliser les clients internes et externes aux apports des technologies de l'information afin de conserver la cohésion du système d'information; o participer à la promotion de la cartographie des processus métiers, ...