Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Dienstleider tram
Dispatcher goederenvervoer
Dispatcher goederenvervoer over de weg
Expert planning goederenvervoer over de weg
Gemeenschappelijk Europees luchtruim
Luchtruim
Luchtruim met verkeersleiding
Luchtvaartterrein met verkeersleiding
Niet gecontroleerd luchtruim
Operator tramverkeer
Plaatselijke verkeersleiding
Planning van het luchtruim controleren
Planning van het luchtruim monitoren
Planning van het luchtruim opvolgen
Transportcoördinatrice tram
Verkeersleider goederenvervoer over de weg
Verkeersleider tram
Verkeersleidingsinstallaties
Vliegveld met verkeersleiding
Voorzieningen voor

Vertaling van "Luchtruim met verkeersleiding " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
luchtruim met verkeersleiding | Luchtruim waarin luchtverkeer onder leiding plaats vindt

espace aérien contrô


planning van het luchtruim opvolgen | planning van het luchtruim controleren | planning van het luchtruim monitoren

surveiller la planification de l'espace aérien


luchtvaartterrein met verkeersleiding | vliegveld met verkeersleiding

aérodrome contrôlé


niet gecontroleerd luchtruim

espace aérien non contrôlé






operator tramverkeer | transportcoördinatrice tram | dienstleider tram | verkeersleider tram

responsable transport en tramway


dispatcher goederenvervoer over de weg | verkeersleider goederenvervoer over de weg | dispatcher goederenvervoer | expert planning goederenvervoer over de weg

dispatcheuse transport de marchandises | dispatcheur transport de marchandises | dispatcheur transport de marchandises/dispatcheuse transport de marchandises


verkeersleidingsinstallaties | voorzieningen voor (lucht)verkeersleiding

installations de trafic aérien


gemeenschappelijk Europees luchtruim

ciel unique européen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De rapporten of PCR's worden ingedeeld in 4 categorieën naargelang de ernst van het probleem: - S1: het systeem mag niet worden gebruikt; - S2: probleem dat de veiligheid van de operaties aantast, dat de capaciteit van het luchtruim aanzienlijk aantast of dat een onredelijke werklast inhoudt voor de operator; - S3: probleem dat de werklast van de operator of van de verkeersleider aanzienlijk verhoogt zonder dat dit gevolgen heeft ...[+++]

Les rapports ou PCR sont classés en 4 catégories selon la sévérité du problème: - S1: le système ne peut pas être utilisé; - S2: problème affectant la sécurité des opérations ou affectant notablement la capacité de l'espace aérien ou entraînant une charge de travail déraisonnable pour l'opérateur; - S3: problème augmentant notablement la charge de travail de l'opérateur ou du contrôleur sans impact de sécurité; - S4: tout problème considéré comme moins substantiel que les catégories ci-dessus.


De uitvoering en verdere ontwikkeling van het "gemeenschappelijk Europees luchtruim" zullen worden ondersteund door onderzoeks- en innovatieactiviteiten die voorzien in oplossingen voor een sterkere automatisering en autonomie op het gebied van luchtverkeersbeheer, de besturing van luchtvaartuigen en de verkeersleiding, een betere integratie van componenten op de grond en in de lucht en nieuwe oplossingen voor de efficiënte en naadloze afhandeling van passagiers en goederen in het gehele vervoersysteem.

La mise en œuvre et le développement futur du "ciel unique européen" seront appuyés par des activités de recherche et d'innovation permettant d'accroître l'automatisation et l'autonomie en matière de gestion du trafic aérien et de fonctionnement et de vérification des aéronefs, d'intégrer davantage les composantes aériennes et terrestres et, enfin, d'acheminer de manière rationnelle et fluide les passagers et les marchandises tout au long de la chaîne de transport.


De uitvoering en verdere ontwikkeling van het "gemeenschappelijk Europees luchtruim" zullen worden ondersteund door onderzoeks- en innovatieactiviteiten die voorzien in oplossingen voor een sterkere automatisering en autonomie op het gebied van luchtverkeersbeheer, de besturing van luchtvaartuigen en de verkeersleiding, een betere integratie van componenten op de grond en in de lucht en nieuwe oplossingen voor de efficiënte en naadloze afhandeling van passagiers en goederen in het gehele vervoersysteem.

La mise en œuvre et le développement futur du "ciel unique européen" seront appuyés par des activités de recherche et d'innovation permettant d'accroître l'automatisation et l'autonomie en matière de gestion du trafic aérien et de fonctionnement et de vérification des aéronefs, d'intégrer davantage les composantes aériennes et terrestres et, enfin, d'acheminer de manière rationnelle et fluide les passagers et les marchandises tout au long de la chaîne de transport.


De uitvoering en verdere ontwikkeling van het "gemeenschappelijk Europees luchtruim" zullen worden ondersteund door onderzoeks- en innovatieactiviteiten die voorzien in oplossingen voor een sterkere automatisering en autonomie op het gebied van luchtverkeersbeheer, de besturing van luchtvaartuigen en de verkeersleiding, een betere integratie van componenten op de grond en in de lucht en nieuwe oplossingen voor de efficiënte en naadloze afhandeling van passagiers en goederen in het gehele vervoersysteem.

La mise en œuvre et le développement futur du "ciel unique européen" seront appuyés par des activités de recherche et d'innovation permettant d'accroître l'automatisation et l'autonomie en matière de gestion du trafic aérien et de fonctionnement et de vérification des aéronefs, d'intégrer davantage les composantes aériennes et terrestres et, enfin, d'acheminer de manière rationnelle et fluide les passagers et les marchandises tout au long de la chaîne de transport.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De tenuitvoerlegging en verdere ontwikkeling van het „gemeenschappelijk Europees luchtruim” zullen worden ondersteund door onderzoeks- en innovatieactiviteiten die voorzien in oplossingen voor een sterkere automatisering en autonomie op het gebied van luchtverkeersbeheer, de besturing van luchtvaartuigen en de verkeersleiding, een betere integratie van componenten op de grond en in de lucht en nieuwe oplossingen voor de efficiënte en naadloze afhandeling van passagiers en goederen in het gehele vervoersysteem.

La mise en œuvre et le développement futur du «ciel unique européen» seront appuyés par des activités de recherche et d'innovation permettant d'accroître l'automatisation et l'autonomie en matière de gestion du trafic aérien et de fonctionnement et de vérification des aéronefs, d'intégrer davantage les composantes aériennes et terrestres et, enfin, d'acheminer de manière rationnelle et fluide les passagers et les marchandises tout au long de la chaîne de transport.


In het bijzonder omdat ons luchtruim nog steeds het meest complexe van Europa is, is een perfecte werking van de systemen en een goed opgeleide verkeersleiding van uitermate belang voor de veiligheid van ons luchtruim.

Sachant que notre espace aérien reste le plus complexe d'Europe, il est extrêmement important, pour garantir sa sécurité, que nous disposions de systèmes fonctionnant à la perfection et d'un service de contrôle aérien bien formé.


Wel vormt de eenmaking van het Europees luchtruim - nu nog 27 nationale verkeersleidingssystemen - een bedreiging voor de arbeidsplaatsen van verkeersleiders en andere specialisten in deze sector.

En outre, l'unification des cieux européens où 27 systèmes d'exploitation nationaux existent actuellement mettra en danger les emplois des contrôleurs aériens et d'autres spécialistes dans ce domaine.


Op vrijdag 17 juni jongstleden verklaarde het hoofd van de verkeersleiding Zuid-Limburg voor de Rijksluchtvaartdienst in Nederland : dat de aan te leggen oost-westbaan op vliegveld Beek de meeste overlast voor « de Belgen » zal veroorzaken; dat het luchtruim boven Nederlands Limburg nu al overvol is, zodat straks met een baan erbij de druk op het luchtruim en verkeerscontrole te groot dreigt te worden met alle risico's van dien; dat de verkeersleiding in Beek rekening moet ...[+++]

Le vendredi 17 juin dernier, le chef du « dispat- ching Zuid-Limburg » du « Rijksluchtvaartdienst » des Pays-Bas a déclaré : que la piste est-ouest à construire sur l'aérodrome de Beek sera celle qui provoquera le plus de nui- sances pour les « Belges »; que l'espace aérien du Limbourg néerlandais est presque saturé, c'est-à-dire que lorsqu'il y aura une piste supplémentaire, la pression sur l'espace aérien et sur le contrôle aérien risque de devenir trop forte, avec tous les risques qui en découlent : que le dispatching de Beek doit tenir compte d'un trafic aérien militaire trop diversifié : approches de Bierset pour la « Tactical Air ...[+++]


3. a) Hoe evolueerden de heffingen lastens overvliegende vliegtuigen (als vergoeding voor dienstverlening verkeersleiding)? b) Dient u op grond van de evolutie van het aantal overvliegende vliegtuigen te concluderen dat er toestellen ons luchtruim ontwijken wegens de gestegen kosten?

3. a) De quelle manière les taxes pour les avions en survol (en rémunération des services de contrôle de la navigation aérienne) ont-elles évolué? b) Faut-il conclure, sur la base de l'évolution du nombre d'avions en survol, que des appareils évitent notre espace aérien en raison de l'augmentation des coûts?


w