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CTO-gewicht
Conventioneel startgewicht
MTOW
Startgewicht

Vertaling van "Startgewicht " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE


maximumstartgewicht, maximaal startgewicht | MTOW [Abbr.]

poids maximal au décollage | poids maximum au décollage | MTOW [Abbr.]


conventioneel startgewicht | CTO-gewicht

masse de calcul pour le décollage conventionnel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De ATS optimalisatiefactor (O) wordt als volgt bepaald, waar M voor het gecertificeerde maximale startgewicht staat :

Le facteur ATS d'optimalisation (O) est déterminé comme suit, dans lequel M est le poids maximum certifié au décollage :


Het aantal plaatselijke luchtvaartnavigatiediensteenheden (W) is gelijk aan de factor " gewicht" , uitgedrukt overeenkomstig bijlage V van de Uitvoeringsverordening (EU) nr. 391/2013 als een getal van twee decimalen, zijnde het quotiënt dat verkregen wordt door het gecertificeerde maximale startgewicht van het luchtvaartuig in ton, te delen door 50 en te verheffen tot de macht 0,7.

Le nombre d'unités de services terminaux de navigation aérienne (W) est égal au facteur " poids" , exprimé conformément à l'annexe V du Règlement d'exécution (EU) n° 391/2013 comme un nombre comportant deux décimales, égal au quotient obtenu en divisant par 50 le poids maximal certifié au décollage de l'aéronef exprimé en tonnes et en l'affectant de l'exposant 0,7.


1° vluchten die worden uitgevoerd met luchtvaartuigen waarvan het maximaal toegestane startgewicht minder dan twee ton bedraagt;

1° les vols effectués par des aéronefs dont la masse maximale au décollage autorisée est inférieure à deux tonnes métriques;


De factor „gewicht”, uitgedrukt als een getal met twee decimalen, is de vierkantswortel van het quotiënt dat wordt verkregen door het gecertificeerde maximale startgewicht van het luchtvaartuig in ton, zoals vermeld op het luchtwaardigheidscertificaat of een gelijkwaardig door de exploitant van het luchtvaartuig verstrekt officieel document, te delen door 50.

Le coefficient “poids”, exprimé par un nombre comportant deux décimales, est égal à la racine carrée du quotient par cinquante du nombre exprimant la mesure de la masse maximale certifiée au décollage de l'aéronef, exprimée en tonnes métriques, telle qu'elle figure sur le certificat de navigabilité ou sur tout autre document officiel fourni par l'exploitant de l'aéronef.


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met een maximaal goedgekeurd startgewicht van meer dan 5 700 kg of;

ayant une masse maximale certifiée au décollage supérieure à 5 700 kg, ou


een- en tweezitsgyrocopters met een maximaal startgewicht dat niet hoger is dan 560 kg;

les autogires monoplaces et biplaces ayant une masse maximale au décollage n'excédant pas 560 kg;


vliegtuigen, helikopters en paramotors met niet meer dan twee zitplaatsen en met een door de lidstaat geregistreerd maximum startgewicht (Maximum Take Off Mass, MTOM), van niet meer dan:

les avions, hélicoptères et parachutes propulsés ayant deux places au maximum et une masse maximale au décollage (MTOM), enregistrée par les États membres, n'excédant pas:


met een maximaal goedgekeurd startgewicht van meer dan 3 175 kg of;

ayant une masse maximale certifiée au décollage supérieure à 3 175 kg, ou


3. Staatsluchtvaartuigen als gedefinieerd in het Verdrag van Chicago en luchtvaartuigen met een maximum startgewicht van minder dan 5700 kg die niet gebruikt worden voor commercieel luchtverkeer, vallen buiten de werkingssfeer van deze richtlijn.

3. Les aéronefs d'État, tels qu'ils sont définis dans la convention de Chicago, et les aéronefs d'une masse maximale au décollage inférieure à 5700 kg n'effectuant pas de transport aérien commercial sont exclus du champ d'application de la présente directive.


Staatsluchtvaartuigen als gedefinieerd in het Verdrag inzake de internationale burgerluchtvaart, ondertekend te Chicago op 7 december 1944, hierna "Verdrag van Chicago" te noemen, en luchtvaartuigen met een maximum startgewicht van minder dan 5.700 kg die niet gebruikt worden voor commercieel luchtverkeer, zijn uitgezonderd van het toepassingsgebied van deze richtlijn.

Les aéronefs d'État, tels qu'ils sont définis dans la convention relative à l'aviation civile internationale, signée à Chicago le 7 décembre 1944, ci-après dénommée "convention de Chicago", et les aéronefs d'une masse maximale au décollage inférieure à 5 700 kg n'effectuant pas de transport aérien commercial sont exclus du champ d'application de la présente directive.




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Date index: 2022-07-13
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