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Asfyxie door gas
Atlantisch Verbond
Atlantische Gemeenschap
Bevoegdheid van de uitvoerende macht
Bureau Beveiligingszaken van de NAVO
Centraal Europees Pijpleidingennet van de NAVO
Doodstraf NNO
Elektrocutie
Executieve
Gewapende macht
NAVO
NAVO Parlementaire Assemblee
NAVO-Bureau Beveiligingszaken
NAVO-vloot-verband voor de Atlantische Oceaan
NOS
Noord-Atlantische Verdragsorganisatie
Ophanging
Parlementaire Vergadering van de NAVO
Permanent NAVO-eskader
Uitvoerende macht
Vergiftiging
Vuurpeloton

Vertaling van "aan de navo-macht " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
elke terechtstelling uitgevoerd in opdracht van wettelijke macht of regerende autoriteit (zowel permanent als tijdelijk), zoals | asfyxie door gas | elke terechtstelling uitgevoerd in opdracht van wettelijke macht of regerende autoriteit (zowel permanent als tijdelijk), zoals | onthoofding, decapitatie (door guillotine) | elke terechtstelling uitgevoerd in opdracht van wettelijke macht of regerende autoriteit (zowel permanent als t ...[+++]

Toute exécution faite sur la demande des autorités judiciaires ou des pouvoirs publics [qu'ils soient permanents ou temporaires] telle que:asphyxie par gaz | décollation, décapitation (par guillotine) | électrocution | empoisonnement | fusillade | peine capitale | pendaison


NAVO [ Atlantische Gemeenschap | Atlantisch Verbond | Noord-Atlantische Verdragsorganisatie ]

OTAN [ Alliance atlantique | Communauté atlantique | Organisation du traité de l'Atlantique Nord ]




bevoegdheid van de uitvoerende macht

compétence de l'exécutif


NAVO-vloot-verband voor de Atlantische Oceaan | permanent NAVO-eskader

escadre permanente de l'OTAN | Force navale permanente de l'Atlantique de l'OTAN


NAVO Parlementaire Assemblee | Parlementaire Vergadering van de NAVO

Assemblée parlementaire de l'OTAN | APO [Abbr.]


Bureau Beveiligingszaken van de NAVO | NAVO-Bureau Beveiligingszaken | NOS [Abbr.]

Bureau de sécurité de l'OTAN


Omschrijving: De schizofrene stoornissen worden in het algemeen gekarakteriseerd door fundamentele en kenmerkende verstoringen van denken en waarneming en door een inadequaat of vlak affect. Helder bewustzijn en intellectueel vermogen zijn doorgaans behouden, zij het dat bepaalde cognitieve tekortkomingen zich in de loop des tijds kunnen ontwikkelen. De belangrijkste psychopathologische verschijnselen omvatten 'Gedankenlautwerden'; gedachteninbrenging of -onttrekking; gedachtenuitzending; waanwaarneming en wanen omtrent het onder controle van derden staan; macht of passivit ...[+++]

Définition: Les troubles schizophréniques se caractérisent habituellement par des distorsions fondamentales et caractéristiques de la pensée et de la perception, ainsi que par des affects inappropriés ou émoussés. La clarté de l'état de conscience et les capacités intellectuelles sont habituellement préservées, bien que certains déficits des fonctions cognitives puissent apparaître au cours de l'évolution. Les phénomènes psychopathologiques les plus importants sont: l'écho de la pensée, les pensées imposées et le vol de la pensée, la divulgation de la pensée, la perception délirante, les idées délirantes de contrôle, d'influence ou de passivité, les hallucinations dans lesquelle ...[+++]


Centraal Europees Pijpleidingennet van de NAVO

Réseau Centre Europe des Pipelines de l'OTAN


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De Nederlandse bijdrage aan de NAVO-macht ISAF (International Security Assistance Force) is in ongeveer een jaar tijd al opgelopen tot bijna 600 miljoen euro.

La participation néerlandaise à la Force internationale d’assistance à la sécurité (FIAS) de l’OTAN a été augmentée, en un an environ, pour atteindre près de 600 millions d’euros.


NAVO-landen topconferentie computercriminaliteit samenwerking tussen de EU en de NAVO terrorisme Afghanistan Rusland afschrikking defensieuitgaven defensiebegroting NAVO Oekraïne Polen Baltische staten strijdkrachten in het buitenland strategische verdediging Georgië

pays de l'OTAN réunion au sommet criminalité informatique coopération UE-OTAN terrorisme Afghanistan Russie dissuasion dépense de défense budget de la défense OTAN Ukraine Pologne pays Baltes force à l'étranger défense stratégique Géorgie


4. Officieel speelt de NAVO geen enkele rol in de strijd tegen IS, maar de meeste NAVO-lidstaten maken wel deel uit van de internationale coalitie die operaties uitvoert tegen die groep. a) Hoe kan de NAVO zijn lidstaten helpen om samen te werken binnen die coalitie? b) Zal de rol van de NAVO in de strijd tegen IS evolueren nu de VS hebben gevraagd toezichtsvliegtuigen in te zetten?

4. L'OTAN n'a, officiellement, aucun rôle dans la lutte contre l'EI, cependant, la plupart de ses États membres font partie de la coalition internationale menant des opérations contre ce groupe. a) Comment l'OTAN peut-elle aider ses États membres à travailler ensemble au sein de cette coalition? b) Le rôle de l'OTAN dans la lutte contre l'EI va-t-il évoluer suite à la demande des USA d'engager des avions de surveillance?


3. a) Heeft u weet van contactpersonen bij de EU, de NAVO of België die informatie bezorgden aan Russische spionnen? b) Kunt u apart voor de EU, de NAVO en België meedelen hoeveel contactpersonen van de Russische spionnen gekend zijn? c) Kunt u meedelen tot welke departementen van de EU, de NAVO of de Belgische of deelstatelijke overheden de contactpersonen van deze spionnen behoren? d) Hoeveel contactpersonen dienden terug te keren naar hun thuisland nadat de EU, de NAVO of België stappen tegen hen hadden ondernomen?

3. a) Avez-vous connaissance de cas de personnes de contact auprès de l'UE, de l'OTAN ou en Belgique ayant transmis des informations à des espions russes? b) Pourriez-vous communiquer le nombre connu de personnes de contact au service d'espions russes, en établissant une distinction entre l'UE, l'OTAN et la Belgique? c) Pourriez-vous préciser les départements de l'UE, de l'OTAN ou des autorités fédérales ou fédérées belges auxquels appartiennent les personnes de contact au service de ces espions? d) Combien de personnes de contact ont-elles dû rentrer dans leur pays d'origine après que l'UE, l'OTAN ou la Belgique ont pris des mesures à l ...[+++]


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2011: - Ambassade: 26 - Missie bij de EU: 32 - Vertegenwoordiging bij de NAVO: 26 2012: - Ambassade: 35 - Missie bij de EU: 40 - Vertegenwoordiging bij de NAVO:25 2013: - Ambassade: 41 - Missie bij de EU: 60 - Vertegenwoordiging bij de NAVO:38 2014: - Ambassade: 51 - Missie bij de EU: 71 - Vertegenwoordiging bij de NAVO: 49 2015: - Ambassade: 47 - Missie bij de EU: 63 - Vertegenwoordiging bij de NAVO: 33

2011: - Ambassade bilatérale: 26 - Mission auprès de l'U.E.: 32 - Mission auprès de l'OTAN: 26 2012: - Ambassade bilatérale: 35 - Mission auprès de l'U.E.: 40 - Mission auprès de l'OTAN: 25 2013: - Ambassade bilatérale: 41 - Mission auprès de l'U.E.: 60 - Mission auprès de l'OTAN: 38 2014: - Ambassade bilatérale: 51 - Mission auprès de l'U.E.: 71 - Mission auprès de l'OTAN: 49 2015: - Ambassade bilatérale: 47 - Mission auprès de l'U.E.: 63 - Mission auprès de l'OTAN: 33


4. Defensie werd in 2013 betrokken bij: Cyber Coalition 2013 (internationaal, NAVO); Cyber Endeavor 2013 (internationaal, VS/NAVO); International Cyber Defence Workshop (internationaal, NAVO); ACT Tide (internationaal, NAVO).

4. En 2013, la Défense a été concernée par: Cyber Coalition 2013 (international, OTAN); Cyber Endeavor 2013 (international, USA/OTAN); International Cyber Defence Workshop (international, OTAN); ACT Tide (international, OTAN).


Men moet niet focussen op de globalisering van de NAVO, maar veeleer inzien dat de overheersende macht, de enige die in globale termen denkt en daarvoor de middelen heeft, zijn visie op de NAVO in die doelstelling inschrijft.

On ne devrait pas se focaliser sur la globalisation de l'OTAN mais plutôt voir que la puissance prédominante, la seule qui pense en termes globaux et qui en a les moyens, inscrit sa vision de l'OTAN dans cette démarche.


Voor het overige beloven de NAVO-toppen van november 2006 en van de lente 2007 heel wat debatten over de pertinentie van de slogans rond het concept van de Alliantie als wereldwijde veiligheidsorganisatie, van het eerste forum voor veiligheidsdialoog tussen Europa en Noord-Amerika of nog als plaats voor het ontwikkelen van een expeditiecultuur en -macht, om de kwinkslagen van Donald Rumfsfeld te herhalen.

Pour le reste, les sommets de l'OTAN de novembre 2006 et du printemps 2007 promettent bien des débats sur la pertinence des slogans autour du concept « d'Alliance organisation sécuritaire globale », de « premier forum du dialogue de sécurité entre l'Europe et l'Amérique du nord » ou encore lieu de développement « d'une culture et d'une capacité expéditionnaire » pour reprendre les bons mots de Donald Rumsfeld.


Aangezien één macht binnen de NAVO de toon zet, verwijst de heer Struye naar een uitspraak van Kurt Volker, Principal Deputy Assistant Secretary for European and Eurasian Affairs : « In 1994, NATO was an Alliance of 16 countries, without partners, having never conducted a military operation.

Étant donné qu'une seule puissance donne le ton au sein de l'OTAN, M. Struye fait référence à une déclaration de M. Kurt Volker, sous-secrétaire adjoint au département d'État pour les Affaires européennes et asiatiques: « In 1994, NATO was an Alliance of 16 countries, without partners, having never conducted a military operation.


Als de Amerikanen en de NAVO weigeren rekening te houden met de grenzen tussen het Westen en de orthodoxie en de islam, dan is de NAVO gedoemd om een militaire OVSE te worden zonder macht en zonder beslissende rol in de geschiedenis.

Si les Américains et l'OTAN refusent de tenir compte des frontières entre l'Occident d'une part et l'orthodoxie et l'Islam d'autre part, l'OTAN est condamnée à devenir une CSCE militaire sans pouvoir et sans rôle décisif dans l'histoire.


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