5. stelt met bezorgdheid vast dat niet alle lidstaten even serieus te werk zijn gegaan bij het implementeren van
de landenspecifieke aanbevelingen van vorig jaar en dat de implementatie in het algemeen te wensen overlaat; wijst nog eens op de noodzaak van beleidscoördinatie in de Unie en hamert op het belang van het implementeren van de landenspecifieke aanbevelingen, teneinde te komen tot een consistente en billijke tenuitvoerlegging van het kader voor economische governance in alle lidstaten; onderstreept dat de tekortschietende implementatie van de landenspecifieke aanbevelingen in sommige lidstaten de ontwikkeling van een groei- en
...[+++] investeringsvriendelijk klimaat in de weg staat; verzoekt de Commissie om, rekening houdend met de resolutie van het Parlement van 24 juni 2015 over de evaluatie van het kader voor economische governance: balansen uitdagingen, na te denken over de invoering van een mechanisme dat de lidstaten aanmoedigt de landenspecifieke aanbevelingen te implementeren, met name op de gebieden met de grootste spill-overeffecten, en over manieren om ervoor te zorgen dat de aanbevelingen van het Europees semester op doeltreffender wijze ten uitvoer worden gelegd en van follow-up worden voorzien; verzoekt de Commissie in dit verband een document voor te leggen met een alomvattende beoordeling van de stand van zaken met betrekking tot de implementatie van de landenspecifieke aanbevelingen in elke lidstaat, en daarin ook expliciet aanbevelingen op te nemen gericht op het verwezenlijken van de opgewaardeerde nationale doelen van Europa 2020; beveelt aan de relevantie te onderzoeken van de landenspecifieke aanbevelingen die in het verleden voor verschillende lidstaten werden geformuleerd, om achteraf te kunnen beoordelen of deze aanbevelingen toen wat toepassingsgebied, timing, fasering en sequentie betreft voldeden, en te achterhalen welke sociale gevolgen ze hebben gehad en op welke manier ze al dan niet bijdragen tot het verkleinen van de economisch ...5. s'inquiète du degré variable d'engagement des États membres en faveur de la mise en œuvre des recommandations par pays de l'année dernière et de la mise en œuvre généralement médiocre des recommandations; affirme une fois encore le besoin d'actions coordonnées au sein de l'Union et souligne que la mise en œuvre des recommandations par pays est importante pour assurer l'application uniforme et équitable du cadre de gouvernance économique dans l'ensemble des États membres; souligne que l'insuffisance de la mise en œuvre des recommandations par pays dans certains États membres constitue un obstacle à la création d'un environnement propice à la croissance et aux investissements; invite la Commission à envisager, en tenant compte de la rés
...[+++]olution du Parlement du 24 juin 2015 intitulée "Examen du cadre de gouvernance économique: bilan et enjeux", la possibilité de mettre en place un mécanisme encourageant les États membres à mettre en œuvre les recommandations par pays, notamment dans les domaines dans lesquels l'effet de contagion est le plus fort, et de proposer des moyens de garantir une application et un suivi plus effectifs et systématiques des recommandations du Semestre européen; invite la Commission, à cet égard, à publier un document contenant une évaluation approfondie de l'état d'avancement de la mise en œuvre des recommandations par pays dans chaque État membre et désignant explicitement les recommandations visant à réaliser les objectifs nationaux actualisés de la stratégie Europe 2020; recommande que la pertinence des recommandations par pays des années précédentes adressées à plusieurs États membres fasse l'objet d'une analyse pour déterminer a posteriori si elles étaient valables sur le plan de leur portée, de leur calendrier, de leur déroulement et de leur enchaînement, ainsi que sur le plan de leurs répercussions sociales ou de leur contribution à la réduction des divergences économiques entre les régions de l'Union et entre les États membres; p ...