In het domein van de verkoop worden de opleidingen gegeven aan het verkoops- en infopersoneel van de stations en aan het personeel van het Call Center Reizigers Nationaal. 6. Voor de omroepers werden in het kader van de permanente opleiding van 2005 tot 2007 de volgend
e aandachtspunten behandeld: - 2005: aan de h
and van concrete voorbeelden juiste aankondigingen kunnen formuleren (in de Brusselse stations in 4 talen voor bepaalde categorieën van treinen) en de rol van de infobediende bij ongevallen kunnen bepalen; - 2006: ankondigingen kunnen opstellen
...[+++]voor een uitzonderlijke situatie; het programma voor de bediening van de displays kunnen gebruiken en de belangrijkste lijnen en stations van het net kunnen aanduiden; - 2007: kunnen uitleggen wat de rol is van de infobediende / speaker in de informa-tieketting; aan de hand van concrete voorbeelden juiste aankondigingen kunnen formuleren (in de Brusselse stations in 4 talen voor bepaalde categorieën van treinen); de mogelijkheden van ArtWeb kennen en kunnen gebruiken (= informatica-toepassing voor de opvolging van vertragingen).Dans le domaine de la vente, les formations sont données au personnel de vente et d'information des gares, ainsi qu'au personnel du Call Center Voyageurs National. 6. Pour les annonceurs, les points d'attention suivants ont été traités dans le cadre de la formation permanente de 2005 à 2007: - 2005:
à l'aide d'exemples concrets, pouvoir formuler des annonces correctes (en 4 langues dans les gares bruxelloises, pour certaines catégories de trains) et pouvoir préciser le rôle de l'agent d'information en cas d'accidents; - 2006: pouvoir rédiger des annonces pour une situation
...[+++]exceptionnelle; pouvoir utiliser le programme de commande des écrans et pouvoir indiquer les principales lignes et gares du réseau; - 2007: pouvoir expliquer le rôle de l'agent d'information/speaker dans la chaîne de l'information; à l'aide d'exemples concrets, pouvoir formuler des annonces correctes (en 4 langues dans les gares bruxelloises pour certaines catégories de trains); connaître et pouvoir utiliser les possibilités d'ArtWeb (= application informatique pour le suivi des retards).