Dat met betrekking tot de milieueffecten van het vervoer per spoor de studie het spoorvervoer heeft aanbevolen na de haalbaarheidsvoorwaarden ervan te hebben nagegaan (in beslag genomen oppervlakte, capaciteit van de lijn, laden, belangrijke reglementaire en milieuverplichtingen,.); dat de auteur van de studie de impact van deze aanbeveling heeft geanalyseer
d (bepaling van het aantal treinen, keuze van de locomotieven, keuze van de wagons, verzendingscyclus, invoeging in het NMBS-netwerk, keuze van het laadsysteem, vereiste lengte van de laad- en lossporen) om eruit te concluderen dat de voorzienbare impact gering is; dat de milieueffe
...[+++]cten van het treinvervoer van de steen bestemd voor de klinkerproductie werden bestudeerd in elk van de milieudomeinen, met name de hinder te wijten aan het stof en aan het lawaai, om na te gaan of de aanbeveling inzake de wijziging van transportmodus geen milieueffecten zouden teweegbrengen die de herziening van plan in gevaar zouden brengen; dat ingevolge deze analyse de studie heeft geconcludeerd dat de haalbaarheid van de toepassing van de herziening van het gewestplan was aangetoond; dat deze thematiek wel degelijk het voorwerp is geweest van eren analyse; dat de gedetailleerde studie van de milieueffecten van het vervoer per trein een onderwerp is dat trouwens deel zal moeten uitmaken van de milieueffectenstudie die moet worden gemaakt in het kader van de aanvraag van een eenmalige vergunning; dat de Regering het transport via de waterweg niet uitsluit indien de aanpassingen van de vaarroosters effectief zijn; Qu'en ce qui concerne les incidences du transport par voie ferroviaire, l'étude a recommandé le transport ferroviaire après avoir vérifié ses conditions de faisabilité (emprise, capacité de la ligne, chargement, contraintes réglementaires et contraintes environnementales majeures,.); que l'auteur de l'étude a analysé l'impact de cette recommandation (détermination du nombre de trains, choix des locomotives, choix des wagons, cycle d'expédition, insertion sur le réseau SNCB, choix du système de chargement, longueur nécessaire de voies de chargement et de déchargement) pour en conclure que l'impact prévisible est faible; que les incidences du transport par train de la pierre destinée à la production de clinker ont été étudiées dans chacun d
...[+++]es domaines environnementaux, notamment les nuisances dues aux poussières et au bruit, afin de vérifier que la recommandation du changement de mode de transport n'engendrait pas des incidences de nature à compromettre la révision du plan; qu'à la suite de cette analyse, l'étude a conclu que la faisabilité de la mise en oeuvre de la révision du plan de secteur était démontrée; que cette thématique a donc bien fait l'objet d'une analyse; que l'étude détaillée des incidences du transport par train est un sujet qui devra par ailleurs faire partie de l'étude d'incidences à réaliser dans le cadre de la demande de permis unique; que le Gouvernement n'exclut pas le transport par la voie d'eau si les adaptations aux horaires de navigation sont effectives;