Wil men het het probleem van de lawaaihinder rond Brussel-Nationaal oplossen, dan moet er in de eerste plaats nagedacht worden over volgende denkpistes: - het weren, zowel overdag als 's nachts, van de meest lawaaierige vliegtuigen; - het overvliegen van de minst dichtbevolkte zones, zoals rangeerstations, de ring en zones voor vo
orzieningen; - een merkelijke vermindering van het aantal nachtvluchten; - de oprichting van een controleautoriteit die alle inbreuken op de regelgeving en de procedures moet vervolgen; - een terugkeer naar het vroegere schem
...[+++]a voor de exploitatie van de luchthaven, door het vastleggen van stabiele en alleen voor baan 25 hogere windnormen.Une solution au problème des nuisances sonores autour de Bruxelles-National doit s'entamer par une réflexion sur: - l'élimination de jour comme de nuit des avions les plus bruyants; - le survol des zones les moins densément peuplées comme des gares de formation, le ring et des zones d'équipement; - la diminution sensible du nombre de vols de nuit; - la création d'une autorité de contrôle chargée de poursuivre toutes les infractions aux règlements et procédures; - le retour au schéma historique d'exploitation de l'aéroport par la définition d'une norme de vent stable et élevée uniquement sur la piste 25.