Opdrachten en taken De Adviseur-generaal heeft, onder andere, de volgende taken en opdrachten : bepalen van de doelstellingen van een afdeling en deze meedelen aan de medewerke
rs; bepalen van de acties die moeten worden opgestart door de teams (NL en FR) van zijn afdeling, in functie van de beschikbare middelen; plannen welke concrete acties de teams binnen een bepaalde termijn op touw moeten zetten en het verdelen van de verantwoordelijkheid voor de uitvoering ervan onder de teamchefs; het motiveren, evalueren en leiden van de verschillende teamchefs, zodat ieder van hen een optimale bijdrage kan leveren; het verzekeren van de opvol
...[+++]ging op kwalitatief en kwantitatief niveau van het werk van zijn medewerkers, om de uitvoering van de gerealiseerde doelstellingen te beoordelen, in verhouding tot de gestelde doelstellingen en de beschikbare middelen om deze te bereiken; het leggen van de nodige formele en informele, interne en externe contacten met de instanties, instellingen, lokale overheden, ambtenaren, enz. in de verschillende materies behandeld door de FOD Financiën om de goede werking en innovatie binnen de afdeling te garanderen en op de hoogte te blijven van de meest recente ontwikkelingen in zijn vakgebied; het verzekeren van feedback op regelmatige en stipte basis over de activiteiten en de resultaten van de afdeling bij de Administrateur Opmetingen en Waarderingen, om deze toe te laten ze te evalueren en te integreren in zijn managementbeleid.Missions et tâches Le Conseiller général a, entre autres, les missions et tâches suivantes : déterminer les objectifs de la division et les communiquer aux collaborateu
rs; déterminer les actions à mettre en oeuvre par les équipes (NL et FR) de sa divis
ion en fonction des moyens disponibles; organiser, dans un plan, les actions concrètes à mettre en oeuvre par les équipes dans un délai donné et répartir la responsabilité de son exécution entre les chefs d'équipe; motiver, évaluer et diriger les différents chefs d'équipe, afin de sus
...[+++]citer l'investissement optimal de chacun d'eux; assurer le suivi qualitatif et quantitatif du travail produit par les collaborateurs, afin d'apprécier la réalisation des objectifs par rapport aux objectifs par rapport aux objectifs fixés et aux moyens mis à disposition pour les atteindre; établir des contacts formels et informels internes et externes nécessaires avec les instances, institutions et autorités locales, officiers publics, etc. dans les différentes matières traitées par les SPF Finances afin de garantir le bon fonctionnement et l'innovation permanente au sein de la division et rester informé des développements les plus récents dans sa spécialité; assurer le `feed-back' régulier et ponctuel sur les activités et les résultats de la division auprès de l'Administrateur Mesures Evaluations afin de lui permettre de les évaluer et de les intégrer dans sa politique de gestion.