De opdrachthouder staat in voor de volgende taken : - het opstarten, organiseren, plannen, coördineren, begeleiden, aanmoedigen en efficiënt ondersteunen v
an projecten inzake administratieve vereenvoudiging die gericht zijn op de ondernemingen, verenigingen en burgers, zowel op federaal als op regionaal, lokaal en internationaal niveau, teneinde
de administratieve lasten voor de doelgroepen te verminderen, ongeacht de behandelde materies of de te wijzigen wetgevingen; - het analyseren en onderzoeken van de regelgeving van toepassing
...[+++]op vereenvoudigingsdossiers; - werken met het meetsysteem voor de administratieve lasten, ontwikkeld door de DAV, zowel ex ante als ex post, teneinde de impact van de bestaande en nieuwe reglementeringen te meten met betrekking tot de administratieve lasten; - het uitbouwen van een goed functionerend netwerk binnen de overheid, op internationaal niveau en bij de sectorale instellingen en organen, teneinde de informatie en gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de vereenvoudigingsprojecten in te zamelen en te verspreiden inclusief het opstellen en aanpassen van reglementeringen; - het initialiseren en beheren van een beleid gericht op het verbeteren van de federale regelgeving, in samenwerking met alle autoriteiten die betrokken zijn bij het uitwerken en de controle van de regelgeving; - voorstellen uit te werken voor seminaries of opleidingen inzake administratieve vereenvoudiging.Il incombe aux chargé
s de mission de : - lancer, organiser, planifier, coordonner, encadrer, encourager et soutenir efficacement tout proje
t de simplification administrative destiné aux entreprises, associations et aux citoyens, au niveau tant fédéral que régional, local et international. L'objectif est de réduire les charges administratives pour les groupes cibles, quelles que soient les matières traitées ou les législations à modifier; - analyser et étudier la réglementation applicable aux dossiers de simplification; - travailler
...[+++]avec le système de mesure des charges administratives conçu par l'ASA, tant ex ante qu'ex post, en vue de mesurer l'impact des réglementations existantes et nouvelles du point de vue des charges administratives; - développer un réseau opérationnel au sein des autorités, au niveau international et auprès des organisations sectorielles afin de récolter et diffuser les informations et données indispensables à la réalisation des projets de simplification, y compris la rédaction ou l'adaptation des réglementations; - mettre en route et gérer une politique d'amélioration réglementaire au niveau fédéral, en collaboration avec toutes les autorités intervenant dans le processus d'élaboration et de contrôle de la réglementation; - élaborer des propositions de séminaires ou de formations en matière de simplification administrative.