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Vertaling van "adopties uit marokko wel probleemloos " (Nederlands → Frans) :

Hoe is deze beslissing te rijmen met het feit dat voor de Franstalige rechtbanken adopties uit Marokko wel probleemloos verliepen? En dat de twee andere Vlaamse proefdossiers die voor de Nederlandstalige kamer van de Brusselse Jeugdrechtbank gebracht werden, wel een goede afloop kende.

Comment concilier cette décision avec la reconnaissance aisée des adoptions d'enfants marocains par les tribunaux francophones et par la chambre néerlandaise du Tribunal de la jeunesse de Bruxelles ?


Dit bleek onlangs nog bij adopties uit Marokko, Oeganda en Ethiopië.

Nous l'avons encore vu dernièrement lors de cas d'adoption au Maroc, en Ouganda et en Éthiopie.


Voor de adopties uit Marokko door Waalse of Franstalige ouders heeft dat blijkbaar goed gewerkt.

Cette nouvelle législation s'est avérée efficace pour les adoptions d'enfants marocains par des parents wallons ou francophones.


Hiermee heeft het Gentse Hof van Beroep een juridisch precedent geschapen, want hiermee gaat het Hof in tegen het feit dat ondertussen al meer dan 80 ouderparen hun adoptie van kinderen uit Marokko probleemloos konden laten legaliseren door de Jeugdrechtbanken in Brussel en Wallonië.

Elle a ainsi créé un précédent en allant à contre-courant des tribunaux de la jeunesse de Bruxelles et de Wallonie qui, dans le même temps, ont légalisé plus de 80 adoptions d'enfants originaires du Maroc.


De internationale adoptie zorgt echter wel voor een probleem, zoals is aangetoond in Nederland, dat bij de goedkeuring van de wet op adoptie door homokoppels, toch nog in extremis de internationale adoptie uit het toepassingsveld van de wet heeft gehaald. Er bestaat nu wel een nieuw wetsontwerp om de internationale adoptie opnieuw in die wet te regelen.

Or, l'adoption internationale pose bel et bien problème, à telle enseigne que les Pays-Bas, au moment de voter une loi sur l'adoption par les couples de même sexe, ont retiré l'adoption internationale du champ d'application de cette loi, même s'il existe actuellement un projet de loi tendant à l'y réintroduire.


(b) de nood te voorzien in toezicht teneinde de normen te doen naleven (wat kan worden gedaan ter voorkoming van interlandelijke adopties die niet geschieden in het belang van het kind, hoe kunnen kinderen worden beschermd tegen frauduleuze of gedwongen adopties, dan wel adopties uit winstbejag, moet toezicht worden uitgeoefend op de agentschappen die gespecialiseerd zijn in interlandelijke adopties, hetzij in de landen waar de kinderen worden geboren, hetzij in de landen waar zij worden geadopteerd ?);

(b) le besoin de créer un système de surveillance, dans le but d'assurer que ces normes seront respectées (que peut-on faire pour empêcher les adoptions interétatiques qui ne sont pas faites dans l'intérêt de l'enfant; comment peut-on protéger les enfants contre une adoption faite par fraude, sous contrainte ou sous l'emprise du lucre; des mesures de contrôle devraient-elles être imposées à l'encontre des agences spécialisées en matière d'adoption interétatique, soit dans les pays où les enfants sont nés, soit dans ceux dans lesquel ...[+++]


1. Met inachtneming van het bepaalde in de leden 2 en 3 worden materialen die van oorsprong zijn uit Algerije, Cyprus, Israël, Jordanië, Libanon, Malta, Marokko, Syrië, Tunesië, Turkije; of de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, in de zin van de overeenkomsten tussen de Gemeenschap en Egypte en die landen, beschouwd als materialen van oorsprong uit de Gemeenschap dan wel Egypte, indien ze in een aldaar verkregen product zijn opgenomen.

1. Sous réserve des paragraphes 2 et 3, les matières qui sont originaires d'Algérie, de Chypre, de Cisjordanie et de la bande de Gaza, d'Israël, de Jordanie, du Liban, de Malte, du Maroc, de Syrie, de Tunisie ou de Turquie* au sens des accords conclus par la Communauté et l'Egypte avec ces pays sont considérées comme des matières originaires de la Communauté ou d'Egypte si elles sont incorporées dans un produit y obtenu.


Dat is echter geen reden om de belastingplichtige op te zadelen met het achterhalen van dat privé-domicilie, zeker wanneer die belastingplichtige, die niets uit te staan heeft met de aanslag van de verkrijger, wettelijk geen enkele mogelijkheid heeft om dat domicilie op te zoeken, terwijl de administratie dat wél probleemloos kan, want zij heeft toegang tot de gegevens in het rijksregister en andere gecomputeriseerde fiches.

Il n'y a toutefois pas de raison de transférer la charge de rechercher de ce domicile privé vers le contribuable, lorsque, comme en l'espèce, celui-ci, qui n'est nullement concerné par la taxation du bénéficiaire, n'a en outre aucune possibilité légale de rechercher ce domicile, alors que l'administration, qui a accès au registre national et à d'autres fichiers informatisés, peut aisément effectuer cette recherche.




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Date index: 2024-09-28
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