Bovendien maakt deze regeling het mogelijk dat pers en publiek na de openbare vergadering weggaan zonder dat zij een deel van de informatie moeten missen» (cf. Parl. St., Senaat, 1992-1993, nr. 851/1, blz. 13). b) Artikel 95 van de NGW «wil voorkomen dat eerst de belangrijke punten van de agenda in besloten vergadering worden behandeld, zonder publiek of pers, e
n dat pas daarna de agendapunten van de oppositie worden besproken» (cf. Verslag van de Commissie van de Kamer, Parl. St., Kamer, 1993-1994, nr. 1353/8, blz. 17). c) «De ratio
...[+++]legis van het voorgestelde artikel is duidelijk.
En outre, cette règle permet à la presse et au public de partir après la séance publique sans devoir renoncer à une partie de l'information» (cf. Doc. parl., Sénat, 1992-1993, no 851/1, p. 13). b) L'article 95 de la NLC «vise à éviter que l'on ne traite d'abord des points importants de l'ordre du jour à huis clos, en refusant public et presse, et en traitant ensuite seulement les points inscrits par l'opposition» (cf. Rapport de la Commission de la Chambre, Doc. parl., Chambre, 1993-1994, no 1353/8, p. 17). c) «La ratio legis de l'article proposé est claire.