De verzoeken in verband met de onder mijn bevoegdheid vall
ende vervoersector, hebben betrekking op een grote verscheidenheid aan diensten: - voor de zeevaart en de binnenvaart, hebben de verzoeken betrekking op alle diensten, zowel inzake de toegang tot de markt als inzake de nationale behandeling, en dit voor elk van de vier prestatiewijzen; de voornaamste verzoeken
zijn afkomstig van Australië, Japan, Korea, Hong Kong, Nieuw-Zeeland, Brazilië en Zwitserland; - voor de luchtvaart zijn er verzoeken van hoofdzakelijk Australië, Mexic
...[+++]o, Nieuw-Zeeland, Zwitserland en Brazilië; zij hebben betrekking op: verkoop- en marketingdiensten cateringdiensten diensten inzake luchtoperaties diensten inzake grondoperaties (groundhandling en airport management) onderhoudsdiensten reparatiediensten - voor de spoorwegen zijn er verzoeken om bijkomende openstellingen van hoofdzakelijk Brazilië, Canada, Mexico en Japan, alsook op onrechtstreeksere wijze van Australië en Hong Kong, en dit zowel voor goederen- en personenvervoer als voor onderhouds- en reparatiediensten; - voor het wegvervoer zijn er verzoeken van hoofdzakelijk Brazilië, Canada, Japan, Zwitserland, Australië en Hong Kong, alsook van Mexico inzake personenvervoer (met name kustvaart), goederenvervoer, verhuur van voertuigen voor bedrijfsmatig vervoer, onderhoud en reparatie van uitrustingen en ondersteunende diensten voor het wegvervoer; - bepaalde verzoeken hebben ook betrekking op hulpdiensten voor alle vervoerwijzen; zij zijn hoofdzakelijk afkomstig van Canada, Nieuw-Zeeland, Zwitserland, Australië, Hong Kong, de Verenigde Staten, Japan en Mexico; - ten slotte zijn er ook verzoeken die betrekking hebben op ruimtevervoer, vervoer via oliepijpleidingen, verhuur van voertuigen en logistieke goederendiensten.Pour ce qui est du secteur des transports qui relève de ma compétence, les requêtes portent sur une grande variété de services: - pour ce qui concerne les transports maritimes ainsi que les transports par voies navigables intérieures: tous les service
s sont visés, aussi bien en ce qui concerne l'accès au marché que le traitement national, et pour chacun des 4 modes de prestation; les principales de
mandes émanent de l'Australie du Japon, de la Corée, de Hong-Kong, de la Nouvelle-Zélande, du Japon, du Brésil et de la Suisse; - pour ce
...[+++] qui concerne les transports aériens, il existe des requêtes émanant principalement de l'Australie, du Mexique, de la Nouvelle-Zélande, de la Suisse et du Brésil; elles conernent: les services de vente et de marketing les services d'alimentation les services d'opérations aériennes les services d'opérations au sol (groundhandling et airport management) les services de maintenance les services de réparation - pour ce qui concerne les transports ferroviaires, il existe des requêtes d'ouvertures additionnelles principalement de la part du Brésil, du Canada, du Mexique et du Japon, ainsi que, plus indirectement, de l'Australie et de Hong-Kong, tant en matière de transport de marchandises que de transports de personnes, de même que dans le domaine de la maintenance et de la réparation; - pour ce qui concerne le transport par route, il existe des requêtes, émanant principalement du Brésil, du Canada, du Japon, de la Suisse, de l'Australie et de Hong-Kong et du Mexique en matière de transport de passagers (notamment le cabotage), transport de fret, location de véhicules commerciaux, maintenance et réparation d'équipement et services d'appui au transport routier; - certaines requêtes concernent également les services auxiliaires à tous les modes de transports; elles émanent principalement du Canada, de la Nouvelle-Zélande, de la Suisse, de l'Australie, de Hong-Kong, des USA, du Japon et du Mexique; - enfin, il existe aussi des requêtes conc ...