Generieke Competenties - beschikken over een analytische geest, bekwaam zijn om diverse gegevens te integreren, om te vernieuwen en te komen tot oplossingen, verbeteringen - beschikken over organisatievermogen (doelstellingen kunnen bepalen en behalen e
n op een proactieve wijze kunnen handelen) - prioriteiten kunnen stellen, beslissingen kunnen nemen en autonoom acties op touw zetten - resultaatgericht werken - beschikken over een grote luisterbereidheid, zin voor dialoog en communicatie (zowel intern als extern), inlevingsvermogen (inspelen op complexe wensen en behoeften), assertief in emotionele en kritieke situaties - bekwaam zijn om
...[+++] raad en advies te geven, vertrouwensrelaties op te bouwen, invloed uit te oefenen en te kunnen onderhandelen - openstaan voor veranderingen - flexibel zijn - kunnen samenwerken Functiegebonden competenties - Expert zijn op het vlak van de pensioenen van de openbare sector of tenminste een zeer goede kennis hebben van deze materie en van de in de sector van de overheidspensioenen gebruikte informaticatoepassingen - Op korte termijn een goede kennis verwerven van de andere pensioenstelsels en van de sociale zekerheid - feeling met ombudsnormen - klantgericht handelen en acties kunnen ondernemen om de dienstverlening te verbeteren - kennis van klachtenbehandeling, inzicht in sociale aspecten van een klacht - bemiddelende ingesteldheid - kunnen anticiperen op toekomstige uitdagingen - betrokkenheid tonen bij de Ombudsdienst Pensioenen - onafhankelijk, objectief en neutraal handelen - positief kunnen communiceren op verschillende niveaus - analytische teksten kunnen maken voor jaarverslagen - goede kennis van informaticatoepassingen en eventueel van de sociale media - bereid zijn zich in te werken in personeelsaangelegenheden of boekhoudprincipes Wij bieden u : - Op gemotiveerd voorstel van het College stelt de Minister van Pensioenen u aan voor 2 jaar (onbeperkt hernieuwbaar).Compétences génériques - Avoir un esprit analytique, être capable d'intégrer différentes données, afin d'aboutir à des solutions et des améliorations innovantes - Avoir des qualités organisationnelles (pouvoir déterminer des objectifs et les atteindre en faisant preuve de proactivité) - Savoir fixer des priorités, savoir prendre des décisions et les mettre en oeuvre de manière autonome - Travailler en ayant en vue les résultats - Avoir une grande aptitude à l'écoute et à l'empathie, même dans des situations complexes, être et rester assertif dans des situations émotionnelles et critiques, privilégie
r le dialogue et la communication (en interne comme e ...[+++]n externe) - Etre capable de donner avis et conseils, d'établir une relation de confiance, de négocier et d'infléchir une décision - Etre ouvert au changement - Etre flexible - Savoir travailler en équipe Compétences liées à la fonction - Etre expert en pensions du secteur public ou au moins avoir une très bonne connaissance de cette matière ainsi que des logiciels propres à ce secteur et à court terme avoir une bonne connaissance des pensions des autres secteurs et de la sécurité sociale - A l'aise à l'égard des normes de la fonction de médiation - Etre à l'écoute du plaignant et être capable d'entreprendre des actions afin d'améliorer la qualité du service rendu - Connaissance du traitement des plaintes, en ce compris ses aspects sociaux - Disposition/aptitude à la médiation - Aptitude à anticiper les défis à venir - Intérêt pour le Service de médiation pour les Pensions - Etre capable d'indépendance, d'objectivité et de neutralité - Savoir communiquer de manière positive à différents niveaux (la connaissance de la communication non violente est un plus) - Capacité à rédiger des textes analytiques (notamment pour le Rapport annuel) - Connaissance d'applications informatiques et éventuellement des médias sociaux - Etre disposé à s'investir plus avant dans l'un ou l'autre projet (comptabilité, suivi du personnel, ...) N ...