Het gaat met name over volgende punten: - het wegwerken van de loonkostenhandicap die werd opgebouwd sinds 1996 voor het einde van de legislatuur; - het behoud van de automatische indexering van de lonen; - de loonlastenverlagingen moeten de competitiviteit en de jobcreatie ten goede komen en mogen niet worden omgezet in loonsverhogingen; - het bepalen bij een in Ministerraad overlegd besluit van de loonkostsubsidies die meegerekend dienen te worden bij de berekening van de loonkostenhandicap; - de
uitwerking van een automatisch correctiemechanisme zodat overschrijdingen snel worden gecorrigeerd; - bij bepaling van de marge rekening
...[+++] te houden met zowel de vooruitzichten van de ontwikkeling van de loonkosten in de buurlanden als met het effectieve verschil in loonkostenontwikkeling in België en de buurlanden in de voorgaande periode van twee jaar; - een strenger toezicht op collectieve arbeidsovereenkomsten die de loonnorm overschrijden.Il s'agit notamment des points suivants: - résorption, avant la fin de la législature, du handicap en matière de coûts salariaux accumulé depuis 1996; - maint
ien de l'indexation automatique des salaires; - les réductions de charges salariales doivent bénéficier à la compétitivité et la création d'emplois et ne peuvent se traduire par des hausses de salaire; - définition, par le biais d'un arrêté délibéré en Conseil des ministres, des subventions salariales prises en compte pour mesurer le handicap salarial; - élaboration d'un mécanisme de correction automatique, de manière à rectifier rapidement les dépassements; - lors de la fixati
...[+++]on de la marge, tenir compte, tant des prévisions de l'évolution des coûts salariaux dans les pays voisins, que de la différence effective de l'évolution des coûts salariaux en Belgique et dans les pays voisins au cours de la précédente période de deux ans; - contrôle plus strict des conventions collectives de travail qui dépassent la norme salariale.