De focus ligt hierbij op de leerkansen in het werkveld; 6° " begeleider" : personeelslid van de plaats van het werkplekleren dat wordt aangewezen door de verantwoordelijke ervan om de aspirant-inspec
teur inhoudelijk te begeleiden tijdens het werkplekleren; 7° " portfolio" : ontwikkelingsgericht instrument dat dient als ondersteuningsmiddel om de aspirant-inspecteur te begeleiden bij het ontwikkelen van zijn kennis, vaardigheden en attitudes en bij het sturen van zijn leerproces; 8° " onderwijzend personeel" : iedere docent, praktijkmonitor en opleider bedoeld in artikel IV. II.1, 3°, 4°, en 5°, RPPol; 9° " omkaderingspersoneel" :
...[+++] personeel binnen de politieschool verantwoordelijk voor administratieve en/of pedagogische taken; 10° " opleidingscyclus" : de duurtijd van éénzelfde opleiding vanaf het moment van aanvang tot het moment van beëindiging van de opleiding zoals bepaald door de politieschool; 11° " studie-uren" : het aantal uren dat in totaal gespendeerd wordt aan een cluster.L'accent est mis ici sur les opportunités d'apprentissage sur le terrain; 6° " accompagnateur" : membre du personnel du lieu d'apprentissage en alternance désigné par le responsable de ce lieu pour accompag
ner l'aspirant inspecteur au niveau du contenu pendant l'apprentissage en alternance; 7° " portfolio" : outil de développement servant de moyen de support pour accompagner l'aspirant inspecteur dans le développement de ses connaissances, capacités, attitudes et lors du suivi de son processus d'apprentissage; 8° " personnel enseignant" : chaque chargé de cours, moniteur de pratique et formateur visés à l'article IV. II.1 , 3°, 4°,
...[+++] et 5°, PJPol; 9° " personnel d'encadrement" : personnel au sein de l'école de police dont les responsabilités sont de nature administrative et/ou pédagogique; 10° " cycle de formation" : durée d'une même formation courant du premier jour de la formation au dernier jour de celle-ci, déterminée par l'école de police; 11° " heures d'étude" : le nombre total d'heures consacrées à un cluster.