17 JUNI 2016. - Ministerieel besluit houdende vaststelling van de rechten en plichten van de personeelsleden en hun gezinsleden met betrekking tot de uitoefening van de functie van huisbewaarder in de dienstgebouwen betrokken door de Federale Overheidsdienst Financiën en de bewoning van die gebouwen De Minister van Financiën, Gelet op de Grondwet, de artikelen 37 en 107, tweede lid; Gelet op de wet van 22
juli 1993 houdende bepaalde maatregelen inzake ambtenarenzaken, artikel 4, § 2, 1° en 2°, gewijzigd bij de wet van 20 mei 1997; Gelet op het koninklijk besluit van 16 juni 2016 houdende de functie van huisbewaarder in de gebouwen bet
...[+++]rokken door de Federale Overheidsdienst Financiën, artikel 11; Gelet op het ministerieel besluit van 5 april 1976 tot instelling van een toelage voor vervanging van de huisbewaarder tijdens het vacantieverlof; Gelet op het ministerieel besluit van 14 juli 1989 houdende toekenning van een uurloon voor bijzondere werkzaamheden aan de huisbewaarders van de dienstgebouwen van het Ministerie van Financiën en van bepaalde personeelsleden die werkzaamheden uitvoeren die behoren tot de taak van een huisbewaarder; Gelet op de onderrichting van 10 augustus 1976 tot vaststelling van het huishoudelijk reglement der huisbewaarders; Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 23 juli 2014; Gelet op de akkoordbevinding van de Minister belast met Ambtenarenzaken, d.d. 27 mei 2015; Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting, d.d. 29 juni 2015; Gelet op het protocol van onderhandelingen nr. D.I. 337/D/95 van het sectorcomité II - Financiën, gesloten op 15 december 2015; Gelet op het advies 58.846/4 van de Raad van State, gegeven op 14 maart 2016 met toepassing van artikel 84, § 1, eerste lid, 1°, van de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973,17 JUIN 2016. - Arrêté ministériel fixant les droits et devoirs des membres du personnel et des membres de leur ménage inhérents à l'exercice de la fonction de concierge dans les bâtiments occupés par le Service public fédéral Finances et au logement dans ces bâtiments Le Ministre des Finances, Vu la Constitution, les articles 37 et 107, alinéa 2; Vu la loi
du 22 juillet 1993 portant certaines mesures en matière de fonction publique, l'article 4, § 2, 1° et 2°, modifié par la loi du 20 mai 1997; Vu l'arrêté royal du 16 juin 2016 relatif à la fonction de concierge dans les bâtiments occupés par le Service public fédéral Finances, l'art
...[+++]icle 11; Vu l'arrêté ministériel du 5 avril 1976 créant une allocation de remplacement du concierge pendant la durée du congé annuel de vacances; Vu l'arrêté ministériel du 14 juillet 1989 relatif à l'octroi d'une allocation horaire pour prestations à titre extraordinaire aux concierges des bâtiments du Ministère des Finances et à certains agents exécutant des travaux relevant des attributions d'un concierge; Vu l'instruction du 10 août 1976 fixant le règlement d'ordre intérieur des concierges; Vu l'avis de l'Inspecteur des Finances, donné le 23 juillet 2014; Vu l'accord du Ministre chargé de la fonction publique, donné le 27 mai 2015; Vu l'accord du Ministre du Budget, donné le 29 juin 2015; Vu le protocole de négociation n° C.D. 337/D/95 du comité de secteur II - Finances, donné le 15 décembre 2015; Vu l'avis 58.846/4 du Conseil d'Etat, donné le 14 mars 2016 en application de l|Aaarticle 84, § 1, alinéa 1, 1°, des lois sur le Conseil d|AaEtat, coordonnées le 12 janvier 1973,