Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BBT
Beeldende kunsten
Beschikbare
Beschikbare energiewaarde
Beschikbare fondsen
Beschikbare noodstopafstand
Beschikbare start-stoptlengte
Beste beschikbare technieken
Beste beschikbare technische middelen
Beste beschikbare technologie
CCT
CDM
CER
Decoratieve kunst
Duurzame technologie
Edele kunsten
Gecertificeerde emissiereductie
Grafische kunst
Koolstofarme technologie
Mechanisme voor schone ontwikkeling
Plastische kunst
Schone industrie
Schone kolentechnologieën
Schone kunsten
Schone steenkooltechnologieën
Schone technologie

Traduction de «beschikbare schone » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
beschikbare baanlengte voor de start plus de lengte van de stopway | beschikbare noodstopafstand | beschikbare start-stoptlengte

distance accélération-arrêt utilisable | distance d’accélération-arrêt utilisable | distance utilisable pour l'accélération-arrêt | ASDA [Abbr.]


beste beschikbare technieken | beste beschikbare technische middelen | beste beschikbare technologie | BBT [Abbr.]

meilleure technologie disponible | meilleures techniques disponibles | MTD [Abbr.]


schone technologie [ duurzame technologie | koolstofarme technologie | schone industrie ]

technologie propre [ industrie propre | technologie non polluante ]


mechanisme voor schone ontwikkeling [ CDM | CER | gecertificeerde emissiereductie ]

mécanisme pour un développement propre [ MDP [acronym] unité de réduction certifiée des émissions ]


schone kolentechnologieën | schone steenkooltechnologieën | CCT [Abbr.]

technologie du charbon propre | TCP [Abbr.]




beschikbare energiewaarde

valeur énergétique disponible




schone kunsten [ beeldende kunsten | decoratieve kunst | grafische kunst | plastische kunst ]

beaux-arts [ arts décoratifs | arts graphiques | arts plastiques ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
7. wijst erop dat dieselauto's lagere CO2 -emissies per kilometer hebben dan vergelijkbare benzineauto's en dat zij een belangrijk middel zijn voor fabrikanten om de gemiddelde CO2 -emissiedoelstellingen voor het wagenpark van de EU voor 2021 te halen; wijst erop dat zij tevens een essentiële bijdrage zullen blijven leveren aan het bereiken van de doelstellingen na 2021, maar benadrukt dat fabrikanten de beschikbare schone technologie moeten gebruiken ter vermindering van NOx , fijn stof en andere verontreinigende stoffen;

7. rappelle que les véhicules diesels génèrent moins d'émissions de CO2 au kilomètre que les véhicules à essence équivalents et qu'ils sont un moyen important pour permettre aux constructeurs d'atteindre les objectifs d'émissions moyennes de CO2 pour la flotte en circulation dans l'Union en 2021; rappelle que ces véhicules continueront également à jouer un rôle essentiel dans la réalisation des objectifs pour l'après-2021, mais souligne toutefois que les constructeurs doivent recourir aux technologies propres disponibles pour réduire les émissions de NOx , de particules et d'autres substances polluantes;


6. herinnert aan de rol die dieselvoertuigen spelen in het bereiken van de EU-doelstellingen inzake broeikasgasemissies; is van mening dat zij een essentiële bijdrage zullen blijven leveren voor het bereiken van de doelstellingen na 2021, maar benadrukt dat fabrikanten de beschikbare schone technologie moeten gebruiken ter vermindering van NOx, fijn stof en andere verontreinigende stoffen;

6. rappelle l'importance des véhicules diesels dans l'achèvement des objectifs de l'Union en termes d'émission de gaz à effet de serre; estime que ces véhicules continueront à jouer un rôle essentiel dans la réalisation des objectifs de l'après-2021, mais souligne toutefois que les constructeurs doivent recourir aux technologies propres disponibles pour réduire les émissions de NOx, de particules et d'autres polluants;


7. wijst erop dat dieselauto's lagere CO2 -emissies per kilometer hebben dan vergelijkbare benzineauto's en dat zij een belangrijk middel zijn voor fabrikanten om de gemiddelde CO2 -emissiedoelstellingen voor het wagenpark van de EU voor 2021 te halen; wijst erop dat zij tevens een essentiële bijdrage zullen blijven leveren aan het bereiken van de doelstellingen na 2021, maar benadrukt dat fabrikanten de beschikbare schone technologie moeten gebruiken ter vermindering van NOx , fijn stof en andere verontreinigende stoffen;

7. rappelle que les véhicules diesels génèrent moins d'émissions de CO2 au kilomètre que les véhicules à essence équivalents et qu'ils sont un moyen important pour permettre aux constructeurs d'atteindre les objectifs d'émissions moyennes de CO2 pour la flotte en circulation dans l'Union en 2021; rappelle que ces véhicules continueront également à jouer un rôle essentiel dans la réalisation des objectifs pour l'après-2021, mais souligne toutefois que les constructeurs doivent recourir aux technologies propres disponibles pour réduire les émissions de NOx , de particules et d'autres substances polluantes;


2. wijst erop dat dieselauto's lagere CO2-emissies per kilometer hebben dan vergelijkbare benzineauto's en dat zij een belangrijk middel zijn voor fabrikanten om de gemiddelde CO2-emissiedoelstellingen voor het wagenpark van de EU voor 2021 te halen; wijst erop dat zij tevens een essentiële bijdrage zullen blijven leveren aan het bereiken van de doelstellingen na 2021, maar benadrukt dat fabrikanten de beschikbare schone technologie moeten gebruiken ter vermindering van NOx, fijn stof en andere verontreinigende stoffen;

2. rappelle que les véhicules diesels génèrent moins d'émissions de CO2 au kilomètre que d'autres véhicules à essence équivalents et qu'ils sont un moyen important pour permettre aux constructeurs d'atteindre les objectifs d'émissions moyennes de CO2 pour la flotte en circulation dans l'Union en 2021; rappelle que ces véhicules continueront également à jouer un rôle essentiel dans la réalisation des objectifs pour l'après-2021, mais souligne toutefois que les constructeurs doivent recourir aux technologies propres disponibles pour réduire les émissions de NOx, de particules et d'autres substances polluantes;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Art. 10. De vastleggings- en vereffeningskredieten van programma HE0 van de algemene uitgavenbegroting van de Vlaamse Gemeenschap, de genomen reserveringen in de vorm van vastleggingen en vereffeningen en de beschikbare kredieten op basisallocaties en begrotingsartikelen van het intern verzelfstandigd agentschap Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, met in begrip van de dienst met afzonderlijk beheer " Beheersdienst van het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen" worden op de datum van de inwerkingtreding van ...[+++]

Art. 10. Les crédits d'engagement et de liquidation du programme HE0 du budget général des dépenses de la Communauté flamande, les réservations prises sous forme d'engagements et de liquidations et les crédits disponibles aux allocations de base et aux articles budgétaires de l'agence autonomisée interne « Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen », y compris le service à gestion séparée « Beheersdienst van het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten in Antwerpen » sont transférés à la date d'entrée en vigueur du présent arrêté aux allocations de base et aux articles budgétaires pertinents, créés à l'occasion de la fusion ou de la ...[+++]


Paleis voor Schone Kunsten - Taalkaders - Opstellen van nieuwe kaders - Beschikbare gegevens

Palais des Beaux-Arts - Cadres linguistiques - Établissement de nouveaux cadres - Données disponibles


Paleis voor Schone Kunsten - Taalkaders - Opstellen van nieuwe kaders - Beschikbare gegevens

Palais des Beaux-Arts - Cadres linguistiques - Établissement de nouveaux cadres - Données disponibles


12. onderstreept dat het nodig is het gebruik van alle lokaal beschikbare schone hulpbronnen - met name door een deel van de Europese landbouwproductie om te vormen om het gebruik van duurzame biomassa en de ontwikkeling van biobrandstof van de tweede generatie te stimuleren - te behouden en te bevorderen als bijdrage aan de vermindering van de afhankelijkheid van import, en door uitbreiding van hydro-elektrische installaties; is tevreden met het recente Commissievoorstel om een bindende minimumdoelstelling voor biobrandstoffen vast te stellen van 10% van de brandstof voor voertuigen tegen 2020;

12. souligne la nécessité de maintenir et de promouvoir l'utilisation de toutes les ressources propres disponibles à l'échelle locale, notamment en reconvertissant une partie de la production agricole européenne de manière à favoriser l'utilisation de la biomasse durable et le développement des biocarburants de la deuxième génération, pour contribuer à diminuer la dépendance envers les importations, ainsi qu'en augmentant le nombre de centrales hydroélectriques; se félicite de la récente proposition de la Commission visant à établir un objectif minimal contraignant, selon lequel les biocarburants devraient représenter 10% des carburants ...[+++]


De Commissie werkt aan de ontwikkeling van een webgids over schone en energiezuinige voertuigen met een overzicht van de markt, de regelgeving en de beschikbare steunregelingen.

La Commission continuera à développer un guide internet consacré aux véhicules propres et économes en énergie donnant une vue d’ensemble du marché, de la législation et des régimes d'aide.


De beschikbare capaciteit voor schone ontmanteling van schepen in de EU en Turkije volstaat om de oorlogs- en andere staatsschepen – naar schatting 100 van meer dan 1 000 ldt met een gezamenlijke tonnage tot 500 000 ldt10 – die de volgende 10 jaar zullen worden afgedankt te verwerken, maar biedt weinig marge voor de koopvaardijvloot onder EU-vlag.

La capacité de démantèlement écologiquement rationnel des navires qui existe dans l'UE et en Turquie est donc suffisante pour les navires de guerre et autres navires d'État (une centaine de navires de plus de 1 000 tdl, soit un tonnage global atteignant 500 000 tdl10) qui seront désarmés dans les dix ans à venir, mais elle ne l'est que pour une très faible proportion de la flotte marchande naviguant sous pavillon d'un pays de l'Union européenne.


w