Enige kennis van de tweede landstaal is een pluspunt. Gener
ieke Competenties - beschikken over een analytische geest, bekwaam zijn om diverse gegevens te integreren, om te vernieuwen en te komen tot oplossingen, verbeteringen - beschikken
over organisatievermogen (doelstellingen kunnen bepalen en behalen en op een proactieve wijze kunnen handelen) - prioriteiten kunnen stellen, beslissingen kunnen nemen en autonoom acties op touw zetten - resultaatgericht werken - beschikken
over een grote luisterbereidheid, zin voor dialoog en communicatie (zowel intern als extern), inleving
...[+++]svermogen (inspelen op complexe wensen en behoeften), assertief in emotionele en kritieke situaties - bekwaam zijn om raad en advies te geven, vertrouwensrelaties op te bouwen, invloed uit te oefenen en te kunnen onderhandelen - openstaan voor veranderingen - flexibel zijn - kunnen samenwerken Functiegebonden competenties - op korte termijn zich ontwikkelen tot pensioenexpert - inzicht in de sociale zekerheid - feeling met ombudsnormen - basiskennis inzake burgerlijk en gerechtelijk recht, fiscale wetgeving, personeelsstatuut en de organisatie van de federale overheid en de gemeenschappen en gewesten of bereid zijn deze op korte termijn te verwerven - klantgericht handelen en acties kunnen ondernemen om de dienstverlening te verbeteren - kennis van klachtenbehandeling, inzicht in sociale aspecten van een klacht - bemiddelende ingesteldheid - kunnen anticiperen op toekomstige uitdagingen - betrokkenheid tonen bij de Ombudsdienst Pensioenen - onafhankelijk, objectief en neutraal handelen - positief kunnen communiceren op verschillende niveaus(kennis van geweldloze communicatie is een plus) - analytische teksten kunnen maken voor jaarverslagen - goede kennis van informaticatoepassingen - bereid zijn zich in te werken in personeelsaangelegenheden of boekhoudprincipes Wij bieden u: - Op gemotiveerd voorstel van het College stelt de Minister van Pensioenen u aan voor 2 jaar (onbeperkt hernieuwbaar).Compétences génériques - Avoir un esprit analytique, être capable d'intégrer différentes données, afin d'aboutir à des solutions et des améliorations innovantes - Avoir des qualités organisationnelles (pouvoir déterminer des objectifs et les atteindre en faisant preuve de proactivité) - Savoir fixer des priorités, savoir prendre des décisions et les mettre en oeuvre de manière autonome - Travailler en ayant en vue les résultats - Avoir une grande aptitude à l'écoute et à l'empathie, même dans des situations complexes, être et rester assertif
dans des situations émotionnelles et critiques, privilégier le dialogue et la communication (en i
...[+++]nterne comme en externe) - Etre capable de donner avis et conseils, d'établir une relation de confiance, de négocier et d'infléchir une décision - Etre ouvert au changement - Etre flexible - Savoir travailler en équipe Compétences liées à la fonction - Se développer à court terme comme expert en pensions - Bonne connaissance de la sécurité sociale - A l'aise à l'égard des normes de la fonction de médiation - Connaissance de base de droit civil et judiciaire, de la législation fiscale, du statut du personnel, de l'organisation de l'autorité fédérale, des Régions et Communautés ou être prêt à l'acquérir à court terme - Etre à l'écoute du plaignant et être capable d'entreprendre des actions afin d'améliorer la qualité du service rendu - Connaissance du traitement des plaintes, en ce compris ses aspects sociaux - Disposition/aptitude à la médiation - Aptitude à anticiper les défis à venir - Intérêt pour le Service de médiation pour les Pensions - Etre capable d'indépendance, d'objectivité et de neutralité - Savoir communiquer de manière positive à différents niveaux (la connaissance de la communication non violente est un plus) - Capacité à rédiger des textes analytiques (notamment pour le Rapport annuel) - Connaissance d'applications informatiques - Etre disposé à s'investir plus avant dans l'un ou l'autre projet (comptabilité, suivi du ...