Subsidiair moet de nadruk worden gelegd op de kenmerken van het technisch advies dat door het openba
ar ministerie wordt gevraagd en dat, in tegenstelling met het deskundigenonderzoek dat door de onde
rzoeksrechter wordt bevolen, geen eigenlijk deskundigenonderzoek is, niet aan enige formaliteit is onderworpen, geen eedaflegging vereist, in aanwezigheid van het openbaar ministerie kan plaatsvinden en wordt opgesteld op verzoek van een partij in het strafgeding - het openbaar ministerie - terwijl de onderzoeksrechter onafhankelijk en onp
...[+++]artijdig is; die verschillen verantwoorden het onderscheid tussen het technisch advies dat door de eerstgenoemde wordt gevraagd en het deskundigenonderzoek dat door de laatstgenoemde wordt bevolen.
A titre subsidiaire, il y a lieu d'insister sur les caractéristiques de l'avis technique demandé par le ministère public qui, à la différence de l'expertise ordonnée par le juge d'instruction, n'est pas une expertise proprement dite, n'est soumis à aucune formalité, ne requiert aucune prestation de serment, peut se dérouler en présence du ministère public et est établi à la demande d'une partie au procès pénal - le ministère public - alors que le juge d'instruction est indépendant et impartial; ces différences justifient la distinction entre l'avis technique demandé par le premier et l'expertise ordonnée par le second.