c. Niveau d. Jaartal 2. COMPETENTIES 2.1. Opsomming competenties oBouwt deskundigheid op (co 01251)
- Leest vakgerichte informatie - Volgt de maatschappelijke ontwikkelingen op - Volgt opleidingen - Bezoekt andere bibliotheken - Wisselt ervaringen en informatie uit met collega's binnen en buiten de eigen organisatie o Werkt mee aan de organisatie van activiteiten (Id 18323-c) - Reikt ideeën aan voor mogelijke activiteiten (auteurslezingen, internetcursussen, educatieve activiteiten, tentoonstellingen ...) - Werkt mee aan de communicatie (promotie, website, publicatie ...) en houdt daarbij rekening met het doelpubliek - Neemt de praktisch
...[+++]e organisatie op zich - Verzamelt en verwerkt feedback van de bezoekers o Verricht administratie (Id 21244-c) - Beantwoordt correspondentie efficiënt - Maakt verslagen op - Voert bestellingen uit rekening houdend met de marktvoorwaarden en volgt ze op - Blijft binnen het toegekende budget - Gebruikt kantoorsoftware - Gebruikt documentbeheerssystemen en/of bibliotheekbeheerssystemen - Verzorgt de administratie (gebruikers, uitleningen, bruiklenen, documentleverantie, interne circulatie, financiële verrichtingen binnen het toegekend budget ...) o Functioneert binnen de organisatie (co 01252) - Verzamelt en reageert op signalen over de dienstverlening - Doet voorstellen ter verbetering van de werking of dienstverlening - Werkt resultaatgericht en planmatig - Neemt deel aan werkgroepen - Maakt afspraken met collega's over de werkorganisatie - Onderhoudt bestaande contacten die vereist zijn voor het realiseren van specifieke doelstellingen - Wisselt ervaringen en informatie uit met collega's - Gedraagt zich in overeenstemming met de `Beroepscode voor informatieprofessionals in bibliotheken en documentatiecentra' en andere interne gedragscodes o Verstrekt informatie (Id 11961-c) - Anticipeert en reageert op (on)uitgesproken vragen en behoeften van de huidige en potentiële gebruikers - Vraagt door om de (achterliggende) (informatie)behoefte ...c. Niveau d. Année 2. COMPETENCES 2.1. Enumération des compétences o Développe l'expertise (
co 01251) - Lit des informations spécialisées - Se tient informé des développements sociaux - Suit des formations - Visite d'autres bibliothèques - Echange des expériences et des informations avec des collègues au sein et en dehors de sa propre organisation o Participe à l'organisation d'activités (Id 18323-c) - Propose des idées pour des activités éventuelles (conférences d'auteur, cours en ligne, activités éducatives, expositions, ...) - Participe à la communication (promotion, site web, publication, ...) en tenant compte du public cible - Assur
...[+++]e l'organisation pratique - Collecte et traite le feed-back des visiteurs o Effectue l'administration (Id 21244-c) - Répond efficacement à la correspondance - Etablit des rapports - Effectue des commandes en tenant compte des conditions du marché, et assure leur suivi - Reste dans les limites du budget accordé - Utilise des logiciels bureautiques - Utilise des systèmes de gestion des documents et/ou des systèmes de gestion de bibliothèque - Assure l'administration (utilisateurs, prêts, prêts à usage, livraison de documents, circulation interne, opérations financières dans les limites du budget accordé, ...) o Fonctionne au sein de l'organisation (co 01252) - Collecte et réagit aux signaux relatifs à la prestation de service - Formule des propositions visant à améliorer les activités ou la prestation de service - Travaille de manière orientée sur le résultat et planifiée - Participe à des groupes de travail - Conclut des accords avec les collègues concernant l'organisation du travail - Entretient des contacts existants qui sont requis pour la réalisation d'objectifs spécifiques - Echange des expériences et informations avec les collègues - Se comporte conformément au « Code déontologique des professionnels de l'information des bibliothèques et centres de documentation » et aux autres codes de conduite internes o Fournit des informatio ...