c. Niveau d. Jaartal 2. COMPETENTIES 2.1. Opsomming competenties BASISACTIVITEITEN o Maakt de eigen planning op (Id 19964-c, Id 25698-c) - Stelt de eigen planning op en stuurt bij indien nodig - Neemt de wensen van de klant als uitgangspunt voor het eigen handelen - Geeft advies aan de klanten m.b.t. aankoop, consumptie, samenstelling, bewaringswijze en toepassing van het bierproduct - Werkt in opdracht - Organiseert, indien nodig, evenementen o Bereidt de opdracht voor (Id 13494-c) - Verzamelt relevante informatie over de klant en de doelgroep - Organiseert een intakegesprek met de opdrachtgever - Stelt vragen om de persoonlijke wensen en verwachtingen, evenals de doelstellingen, te achterhalen - Luistert actief - Herkent het type klant en
...[+++] de voorkeur van smaken voor bier en voedingsproducten - Leest marktonderzoeksrapporten, vaktijdschriften, internetforums, . - Raadpleegt marktinformatiebronnen en databasebestanden - Wisselt kennis en ervaring uit met deskundigen/collega's o Selecteert producten bij brouwerijen/leveranciers (Id 17496-c) - Volgt ontwikkelingen in de markt op - Documenteert zich over de markt van de brouwerijen en leveranciers - Doet prospectie bij brouwerijen/leveranciers - Contacteert leveranciers - Stelt een prijsaanvraag op - Vergelijkt offertes - Onderhandelt over prijzen en leveringstermijnen - Maakt prijs- en leveringsafspraken - Plaatst een bestelling of verzamelt de benodigde bierproducten - Bewaart bieren op de gepaste wijze en de juiste temperatuur - Past ergonomische hef- en tiltechnieken toe o Verzamelt grondige informatie over zijn producten (co 01223) - Zoekt de geschiedenis van bier en brouwerijen op - Kijkt naar het belang van het bier (streekbier,...) - Vergaart informatie over de gebruikte grondstoffen en brouwmethoden en brengt dit in relatie met de verwachte smaak - Onderscheidt bieren volgens classificatie - Maakt een inschatting van de te verwachte typische sensorische eigenschappen van het bier - Relateert aan bierstijlen - ...c. Niveau d. Année 2. COMPETENCES 2.1. Enumération des compétences ACTIVITES DE BASE o Etablit son propre planning (Id 19964-c, Id 25698-c) : - établit son propre planning et le rectifie au besoin ; - se fonde sur les desiderata du client pour ses propres activités ; - conseille les clients concernant l'achat, la consommation, la composition, la méthode de conservation et l'application du produit de bière ; - travaille sur demande ; organise, si nécessaire, des événements. o Prépare la demande (Id 13494-c) : - rassemble des informations pertinentes concernant le client et le groupe-cible ; - organise un entretien initial avec le donneur d'ordre ; - pose des questions afin de découvrir les desiderata et attentes personnels, de même que
...[+++] les objectifs ; - écoute activement ; - reconnaît le type de client et les préférences gustatives en matière de bières et de produits alimentaires ; - lit des rapports d'études de marché, des magazines professionnels, forums internet.; - consulte des sources d'informations de marché et des bases de données ; - échange des connaissances et expériences avec des experts/collègues. o Sélectionne des produits dans des brasseries/chez des fournisseurs (Id 17496-c) : - suit de près les développements du marché ; - se documente concernant le marché des brasseries et fournisseurs ; - fait de la prospection dans des brasseries/chez des fournisseurs ; - contacte des fournisseurs; - établit une demande de prix ; - compare des offres ; - négocie les prix et délais de livraison ; - prend des accords en matière de prix et de livraison ; - place une commande ou rassemble les produits de bière nécessaires ; - conserve des bières de manière appropriée et à la température idéale ; - applique des techniques ergonomiques de levage et de hissage. o Rassemble des informations détaillées concernant ses produits (co 01223) : - fait des recherches concernant l'histoire de la bière et des brasseries ; - fait attention à l'intérêt de la bièr ...