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BIV
BIVV
Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid
Statistiek
Statistisch gegeven
Statistisch onderzoek
Statistisch overzicht
Statistische analyse
Statistische bron
Statistische controle
Statistische informatie
Statistische tabel
Synoptische tabel
Tabel betreffende de vertegenwoordiging
Tabel van de bodemgesteldheid
Tabel van de grondgesteldheid
Tabel van de winsten en verliezen
Tabel van rangschikking der gemeenten

Vertaling van "bivv de tabel " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid | BIV [Abbr.] | BIVV [Abbr.]

Institut belge de la sécurité routière | IBSR [Abbr.]


tabel van de bodemgesteldheid | tabel van de grondgesteldheid

tableau des conditions des sols


het bezit van benodigdheden of materialen of van in Tabel I en Tabel II genoemde stoffen

la détention d'équipements, de matériels ou de substances inscrites au Tableau I ou au Tableau II


tabel betreffende de vertegenwoordiging

tableau de représentation


tabel van rangschikking der gemeenten

tableau de classification des communes


tabel van de winsten en verliezen

tableau des profits et pertes




statistiek [ statistische analyse | statistische bron | statistische controle | statistische informatie | statistische tabel | statistisch gegeven | statistisch onderzoek | statistisch overzicht ]

statistique [ analyse statistique | donnée statistique | enquête statistique | information statistique | relevé statistique | source statistique | surveillance statistique | tableau statistique ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Omdat er ook meerdere voertuigen in één verkeersongeval aansprakelijk kunnen worden gesteld, komt dit aantal niet helemaal overeen met het aantal ongevallen (Info: BIVV) De tabel hieronder geeft enerzijds het aantal letselongevallen (ongevallen waarbij minstens één gewonde of dode viel) weer dat geregistreerd is door de politie tussen 2010 en 2013 (2013 is het meest recente jaar waarvoor officiële statistieken bekend zijn), en anderzijds het door de verzekeringsmaatschappijen geregistreerde aantal ongevallen met enkel materiële schade.

Comme plusieurs véhicules peuvent être déclarés responsables d'un seul accident, le nombre de sinistres ne correspond pas exactement au nombre d'accidents (Info: IBSR.) Le tableau ci-dessous reprend d'une part le nombre d'accidents corporels (accidents avec au moins un blessé ou un tué) enregistrés par la police entre 2010 et 2013 (2013 étant l'année la plus récente où des statistiques officielles sont publiées), et d'autre part le nombre d'accidents avec dommages matériels uniquement, enregistrés par les compagnies d'assurance.


Wie er meer over wil weten, kan het statistisch rapport 2015 dat het BIVV publiceerde, raadplegen. 2. Onderstaande tabel toont, voor de periode 2005-2014, de evolutie per Gewest van het aantal slachtoffers van verkeersongevallen (doden en gewonden) (bron: BIVV).

Pour plus de détails, je vous invite à consulter le rapport statistique 2015 publié par l'IBSR. 2. Le tableau ci-dessous montre l'évolution par Région du nombre de victimes d'accidents de la route (blessés et décédés), pour la période 2005-2014 (source: IBSR).


Hieronder vindt u een eerste tabel met het aantal en een tweede met het percentage bestuurders onder invloed van alcohol bij letselongevallen in 2014, opgesplitst naar maand en weggebruikerstype (bron: FOD Economie, AD Statistiek; infografie: BIVV).

Ci-dessous, vous trouverez un premier tableau avec le nombre et un deuxième avec le pourcentage de chauffeurs sous influence d'alcool impliqués dans des accidents avec des lésions en 2014, répartis par mois et par type d'usager de la route (source: SPF Economie, DG Statistiques; infographie: IBSR).


1. De onderstaande tabel toont, voor de periode 2005-2014, de gunstige evolutie in België van het aantal slachtoffers (gewonden en doden) van ongevallen waarbij ten minste een vrachtwagen betrokken was (bron: Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid - BIVV).

1. Le tableau ci-dessous montre l'évolution favorable, en Belgique, du nombre de victimes d'accidents impliquant au moins un poids lourd (blessés et décédés), pour la période 2005-2014 (source: Institut Belge pour la Sécurité Routière - IBSR).


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1. Onderstaande tabel toont, voor de periode 2005-2014, de gunstige evolutie in België van het aantal slachtoffers van verkeersongevallen (doden en gewonden) (bron: BIVV).

1. Le tableau ci-dessous montre l'évolution favorable en Belgique du nombre de victimes d'accidents de la route (blessés et décédés), pour la période 2005-2014 (source: IBSR).


Hieronder volgt de informatie aangaande de doden, de zwaargewonden en de lichtgewonden die bij deze ongevallen vielen, in de eerste tabel voor alle betrokken weggebruikers en in de tweede tabel enkel voor de betrokken fietsers (bron : FOD Economie AD Stat en Eco Info/ Infografie : BIVV)

Ci-après suit l'information relative aux tués, blessés graves et légers, victimes de ces accidents; dans le premier tableau pour tous les usagers de la route et dans le deuxième tableau uniquement pour les cyclistes impliqués (source: SPF Économie AD Stat et Eco Info / Infographie: IBSR)


De volgende tabel, een uittreksel uit de statistieken voor 2001 van het BIVV, geeft een algemeen overzicht van het aantal bestuurders van tweewielige motorvoertuigen dat tussen 1970 en 2001 na een ongeval binnen 30 dagen is overleden of ernstig gewond werd.

Pour avoir une vue globale du nombre de conducteurs de deux-roues motorisés décédés dans les 30 jours ou gravement blessés entre 1970 et 2001, voici un extrait d'un tableau publié dans IBSR, sécurité routière, statistiques 2001.


2. Het Belgische Instituut voor de verkeersveiligheid (BIVV) laat in onderstaande tabel zien dat het aantal letselongevallen, zowel met bromfietsen klasse A als klasse B, van 2007 tot 2009 is afgenomen.

2. L’Institut belge pour la sécurité routière (IBSR) montre dans le tableau ci-dessous que le nombre d’accidents corporels impliquant tant des cyclomoteurs de la classe A que de la classe B a baissé de 2007 à 2009.


Op basis van de ongevallenstatistieken van de Federale Overheidsdienst (FOD) Economie, ADSEI, die geanalyseerd worden door het BIVV, en die in de onderstaande tabel worden weergegeven blijkt dat het aandeel van de ongevallen waarbij minstens één weggebruiker de voorrangsregels niet heeft gerespecteerd, de voorbije tien jaar gedaald is van 32 % naar 19 %.

Il ressort des statistiques d’accidents du Service public fédéral (SPF) Économie (DGSIE), qui sont analysées par l’IBSR et qui figurent dans le tableau ci-dessous, que le pourcentage d’accidents dans lesquels au moins 1 usager n’a pas respecté les règles de priorité a diminué ces dix dernières années, passant de 32 % à 19 %.


Onderstaande tabel geeft de evolutie weer van het aantal letselongevallen met “bromfietsen met drie of vier wielen” per gewest (bron: Federale Overheidsdienst (FOD) Economie ADSEI / Infografie: Belgische Instituut voor de verkeersveiligheid (BIVV))

Le tableau ci-dessous montre l'évolution par région du nombre d'accidents avec lésions corporelles impliquant des " cyclomoteurs à trois ou quatre roues" (source: Service public fédéral (SPF) Économie DGSIE / Infographie: Institut belge pour la sécurité routière (IBSR)).




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Date index: 2024-03-20
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