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Buitenlands beleid
Buitenlandse betrekkingen
Buitenlandse handel
Buitenlandse onderneming
Buitenlandse politiek
Buitenlandse zaken
Consolidatie van buitenlandse schulden
Educatie over buitenlandse reizen
Onderneming met buitenlands kapitaal
Organisatie van de buitenlandse handel
Overeenkomst nopens Duitse buitenlandse schulden

Vertaling van "buitenlandse schulden " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
Overeenkomst nopens Duitse buitenlandse schulden

Accord sur les dettes extérieures allemandes


consolidatie van buitenlandse schulden

consolidation de dettes extérieures


Overeenkomst betreffende buitenlandse Duitse schulden,ondertekend te Londen op 27 februari 1953

Accord sur les dettes extérieures allemandes,signé à Londres le 27 février 1953


Ministerie van Buitenlandse Zaken, Buitenlandse Handel en Internationale Samenwerking

Ministère des Affaires étrangères, du Commerce extérieur et de la Coopération internationale


Staatssecretaris voor Buitenlandse Handel, toegevoegd aan de Minister van Buitenlandse Zaken

Secrétaire d'Etat au Commerce extérieur, adjoint au Ministre des Affaires étrangères


Ministerie van Buitenlandse Zaken, Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking

Ministère des Affaires étrangères, du Commerce extérieur et de la Coopération au Développement


buitenlandse handel [ organisatie van de buitenlandse handel ]

commerce extérieur [ organisation du commerce extérieur ]


buitenlands beleid [ buitenlandse betrekkingen | buitenlandse politiek | buitenlandse zaken ]

politique extérieure [ affaires étrangères | politique étrangère | relation extérieure ]


educatie over buitenlandse reizen

enseignement sur les voyages à l'étranger


buitenlandse onderneming [ onderneming met buitenlands kapitaal ]

entreprise étrangère [ entreprise à capital étranger ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
14. benadrukt het belang van het punt over "de gevolgen van buitenlandse schulden en andere aanverwante internationale financiële verplichtingen van staten op de volledige uitoefening van alle mensenrechten" en luidt de alarmklok over het feit dat de betaling van "rente op schulden" van de staat vandaag het merendeel van de landen treft en als uitvlucht wordt gebruikt om bezuinigingsmaatregelen onder de noemer "structurele aanpassingsplannen" te treffen; herhaalt zijn pleidooi, vooral in de context van de economische en sociale crisis, voor kwijtschelding van de schulden van derdewereldlanden, maar eveneens van landen (met name lidstate ...[+++]

14. souligne l'importance du point sur les "effets de la dette extérieure et des obligations financières internationales connexes des États sur le plein exercice de tous les droits de l'homme" et s'alarme du fait que le paiement "des intérêts de la dette" des États touche aujourd'hui la plupart des pays et sert de prétexte à la mise en place de plans d'austérité appelés "plans d'ajustement structurels"; réitère sa position, en particulier dans ce contexte de crise économique et sociale, en faveur de l'annulation de la dette pour les pays du tiers monde, mais également pour les pays (notamment les États membres de l'Union) les plus en di ...[+++]


2. onderstreept dat de overheids- en buitenlandse schulden van de perifere EU-lidstaten tot de hoogste in de wereld behoren, hetgeen het gevolg is van de asymmetrische aard van het integratieproces; herinnert eraan dat deze schuldenlast het voorwendsel is voor het opleggen van bezuinigingsmaatregelen, waarvan de werkelijke gevolgen toenemende armoede en nog grotere schulden zijn; vindt dat zo snel mogelijk - en in het kader van het streven naar elementaire rechtvaardigheid - iets gedaan moet worden aan de schuldenlast, bijvoorbeeld middels heronderhandeling ervan (herstructurering en een substantiële verlaging), en dat deze op een houd ...[+++]

2. souligne que le niveau de la dette publique et de la dette extérieure dans les pays situés à la périphérie de l'Union est parmi les plus élevés au monde et est la conséquence de la nature asymétrique du processus d'intégration; rappelle que cette dette a servi de prétexte à l'imposition de mesures d'austérité dont les conséquences sont l'augmentation de la pauvreté et de la dette; estime qu'il est impératif de s'attaquer d'urgence et dans un souci de justice élémentaire au poids de la dette en renégociant (restructurant et réduisant de façon substantielle) cette dernière pour l'amener à un niveau soutenable;


Ook al gaat het China thans voor de wind (dynamische buitenlandse handel, aanzienlijk overschot aan deviezen, belangrijke buitenlandse investeringen en buitenlandse schulden die voor het merendeel langetermijnschulden zijn), toch zal ook dit land de gevolgen moeten dragen van de crisis in Zuidoost-Azië.

Si la position actuelle de la Chine est confortable (commerce extérieur dynamique, surplus importants en devises, investissements étrangers importants et dettes extérieures essentiellement à long terme), il n'en est pas moins vrai que le pays va devoir supporter les conséquences de la crise en Asie du Sud-Est.


(13) Een groot deel van de buitenlandse schulden van de ontwikkelingslanden kan worden gelijkgesteld met wat men in de internationaalrechtelijke doctrine bestempelt als « schandelijke schulden ».

(13) Une part considérable de la dette extérieure des pays en développement correspond à la définition de la doctrine de la « dette odieuse » qui existe dans le droit international.


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(13) Een groot deel van de buitenlandse schulden van de ontwikkelingslanden kan worden gelijkgesteld met wat men in de internationaalrechtelijke doctrine bestempelt als « schandelijke schulden ».

(13) Une part considérable de la dette extérieure des pays en développement correspond à la définition de la doctrine de la « dette odieuse » qui existe dans le droit international.


Een groot deel van de buitenlandse schulden van de ontwikkelingslanden kan worden gelijkgesteld met wat men in de internationaalrechtelijke doctrine bestempelt als « schandelijke schulden ».

Une part considérable de la dette extérieure des pays en développement correspond à la définition de la doctrine de la « dette odieuse » qui existe dans le droit international.


Een groot deel van de buitenlandse schulden van de ontwikkelingslanden kan worden gelijkgesteld met wat men in de internationaalrechtelijke doctrine bestempelt als « schandelijke schulden ».

Une part considérable de la dette extérieure des pays en développement correspond à la définition de la doctrine de la « dette odieuse » qui existe dans le droit international.


L. overwegende dat Marokko de grootste begunstigde van EU-middelen is van alle landen van het zuidelijke Middellandse Zeegebied; overwegende dat de koning van Marokko, Mohammed VI, een meerderheidsaandeel bezit in de nationale investeringsmaatschappij (Société Nationale d'Investissement, SNI), Marokko's grootste particuliere holding; overwegende dat meer dan 50% van de bedrijven die genoteerd zijn op de beurs van Casablanca, een band hebben met de Marokkaanse koninklijke familie; overwegende dat de overheidsschuld van Marokko in 2012 71% bedroeg van het bbp van het land; overwegende dat Marokko tussen 1983 en 2011 meer dan 115 miljard USD heeft betaald aan buitenlandse schulden ...[+++]

L. considérant que le Maroc est le premier bénéficiaire des fonds de l'Union parmi les pays du sud du bassin méditerranéen; considérant que la Société nationale d'investissement (SNI), premier holding privé du Maroc, est détenue en majorité par Mohammed VI, roi du Maroc; considérant que 50 % des sociétés cotées à la bourse de Casablanca sont liées à la famille royale marocaine; considérant qu'en 2012, la dette publique du Maroc atteignait 71 % de son PIB; considérant qu'entre 1983 et 2011, le Maroc a remboursé 115 milliards d'USD au titre de sa dette publique, soit huit fois sa dette initiale, et qu'il lui reste encore 23 milliards d ...[+++]


De belangrijkste categorieën buitenlandse schulden zijn de schulden van de overheidssector of de particuliere sector, de bilaterale of multilaterale schulden en de korte en langlopende schulden.

Figurent dans les principales catégories de dette extérieure les dettes des secteurs public ou privé, les dettes bilatérales ou multilatérales ainsi que les dettes à court et à long termes.


11. is er voorstander van dat de Commissie de ontwikkelingslanden bij hun schuldenbeheer adviseert, zodat zij hun buitenlandse schulden gemakkelijker kunnen bewaken en hun schulden tegen zo gering mogelijke kosten kunnen aflossen;

11. préconise que la Commission fournisse une assistance aux pays en développement dans le domaine de la gestion de la dette, afin de faciliter le contrôle de leurs dettes extérieures et de rendre aussi peu onéreux que possible le service de la dette;




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Date index: 2024-12-24
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