De problemen stapelen zich echter nu al op en daarom worden in het discussiestuk van de Commissie een aantal suggesties gedaan die op korte termijn kunnen worden gerealiseerd: - aanpassing van de huidige communautaire wetgeving inzake de voor vrachtwagens geldende gebruiksrechten voor wegen om tot een eerlijke en efficiënte prijsst
elling te komen; - elektronische kilometerheffingen gebaseerd op schade aan de infrastructuur en eventueel andere parameters (vrachtwagens); - tolgelden in stedelijke gebieden; - gedifferentieerde brandstofheffingen op basis van verschillen in de brandstofkwaliteit; - gedifferentieerde autobelastingen gebas
...[+++]eerd op de milieu- en geluidseigenschappen van auto's (lawaaiige auto's betalen meer - de consument kan kiezen voor een schonere, stillere auto); - verzekeringsstelsels die alle kosten van ongevallen dekken en waarin de premies voor de afzonderlijke gebruikers gebaseerd worden op de risico's en de afgelegde afstand; - voorlichting over de veiligheidseigenschappen van auto's.Pour résoudre toutefois les problèmes à court terme le livre vert de la Commission présente une série de suggestions qui pourraient apporter des solutions rapidement: - adapter la législation communautaire existante quant aux tarifs routiers pour les transports lourds -
des tarifs au kilomètre électroniques sur la base de dommages causés à l'infrastructure et d'autres paramètres éventuels - taxes routières dans les zones urbaines - des taxes différentes selon les qualités des carburants - des taxes automobiles variant selon les caractéristiques de bruit et de pollution des véhicules - des systèmes d'assurance couvrant tous les coûts d'ac
...[+++]cident et établissant un lien entre les primes payées par les utilisateurs individuels, les risques et le kilométrage parcouru - la diffusion d'information sur les résultats de sécurité des véhicules.