Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cel educatie en preventie
ECEC
Educatie over bloodstelling aan passief roken
Educatie over het familieleven bieden
Educatie over het gezinsleven geven
FEEE
Gezinseducatie geven
Medewerker publieksvoorlichting en educatie
Medewerkster publieksvoorlichting en educatie
OOJK
Onderricht over het gezinsleven geven
Onderwijs en opvang voor jonge kinderen
Permanente educatie
Permanente vorming
Psycho-educatie gebruiken
Stichting Milieu-educatie in Europa
Stichting voor Milieu-educatie in Europa
Voor- en vroegschoolse educatie
Voor- en vroegschoolse educatie en opvang
Voorschoolse en vroegschoolse educatie
Voortgezette vorming
Vve

Vertaling van "en vroegschoolse educatie " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
voor- en vroegschoolse educatie | voorschoolse en vroegschoolse educatie | vve [Abbr.]

éducation de la petite enfance | éducation des jeunes enfants


onderwijs en opvang voor jonge kinderen | voor- en vroegschoolse educatie en opvang | ECEC [Abbr.] | OOJK [Abbr.]

éducation et accueil des jeunes enfants | EAJE [Abbr.]


medewerker publieksvoorlichting en educatie | medewerkster publieksvoorlichting en educatie

animatrice du patrimoine | médiateur du patrimoine | animateur du patrimoine | animateur du patrimoine/animatrice du patrimoine


educatie over het familieleven bieden | gezinseducatie geven | educatie over het gezinsleven geven | onderricht over het gezinsleven geven

assurer une éducation sur la vie de famille


Stichting Milieu-educatie in Europa | Stichting voor Milieu-educatie in Europa | FEEE [Abbr.]

Fondation pour l'éducation à l'environnement | Fondation pour l'éducation à l'environnement en Europe | FEE [Abbr.] | FEEE [Abbr.]


cel educatie en preventie

cellule d'éducation et de prévention




permanente educatie [ permanente vorming | voortgezette vorming ]

éducation permanente [ formation continue | formation permanente | organisation apprenante | organisation en apprentissage permanent ]


educatie over bloodstelling aan passief roken

enseignement sur le tabagisme passif


educatie over aanpassingstechnieken bij sensorisch gebrek

enseignement sur les techniques d'adaptation à un déficit sensoriel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- In de mededeling van de Commissie betreffende voor- en vroegschoolse educatie en opvang, die in 2011 zal worden goedgekeurd, zal worden benadrukt dat stelsels voor voor- en vroegschoolse educatie en opvang ertoe kunnen bijdragen om een basis te leggen voor een leven lang leren. Dit is het machtigste wapen om door middel van onderwijs achterstand te bestrijden en zo een groot deel van de schooluitval te voorkomen.

- La prochaine communication de la Commission sur l’éducation et l’accueil de la petite enfance , qui sera adoptée en 2011, soulignera le fait que les systèmes d’éducation et d’accueil des jeunes enfants peuvent contribuer à poser les bases de l’apprentissage tout au long de la vie comme meilleur moyen de lutter contre les inégalités par l’éducation, et donc à prévenir efficacement un bon nombre d’abandons scolaires.


Zij zullen de kwestie van een billijke toegang tot voor- en vroegschoolse educatie behandelen, alsook het terugdringen van vroegtijdig schoolverlaten en het bevorderen van een inclusief onderwijsbeleid voor leerlingen uit kansarme groepen.

Elles se pencheront sur les questions de l'accès équitable à l'enseignement préscolaire, de la lutte contre le décrochage scolaire et de la promotion de politiques éducatives inclusives à destination des apprenants issus de groupes défavorisés.


Zij zullen de kwestie van een billijke toegang tot voor- en vroegschoolse educatie behandelen, alsook het terugdringen van vroegtijdig schoolverlaten en het bevorderen van een inclusief onderwijsbeleid voor leerlingen uit kansarme groepen.

Elles se pencheront sur les questions de l'accès équitable à l'enseignement préscolaire, de la lutte contre le décrochage scolaire et de la promotion de politiques éducatives inclusives à destination des apprenants issus de groupes défavorisés.


45. is ingenomen met de belangrijke stappen die zijn genomen om integratiegericht onderwijs ten uitvoer te leggen, wat geleid heeft tot een duidelijke toename van het aantal Roma-kinderen dat bij de basisschool is ingeschreven, waarbij twee op de drie kinderen de basisschool nu afmaken in vergelijking met één op de vier enkele jaren geleden; blijft bezorgd over het doorgaans lage percentage Roma-kinderen dat naar de middelbare school gaat en over het feit dat 70 procent van de Roma helemaal niet naar school gaat; roept de Servische regering op ervoor te zorgen dat alle Roma-kinderen en -jongeren een gelijke of tweede kans krijgen om terug naar school te gaan; beklemtoont dat gelijke toegang tot kwalitatief hoogwaardige voor- ...[+++]

45. se félicite des avancées importantes accomplies en vue de mettre en œuvre une éducation inclusive, avec pour résultat une augmentation marquée de la proportion d'enfants roms dans l'enseignement primaire, à savoir que deux enfants roms sur trois terminent actuellement l'école primaire contre à peine un sur quatre il y a quelques années; reste inquiet quant à la faible proportion d'enfants roms inscrits dans l'enseignement secondaire et quant au fait que 70 % des enfants roms ne sont pas du tout scolarisés; invite le gouvernement serbe à garantir que l'ensemble des enfants et des jeunes roms se voient offrir une chance égale, voire ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
11. dringt er bij de lidstaten en de Commissie op aan alle mogelijke maatregelen te nemen om onderwijsstelsels op alle niveaus te verbeteren door duidelijk de nadruk te leggen op strategieën voor voor- en vroegschoolse educatie, door een integratiegericht schoolklimaat tot stand te brengen, door voortijdig schoolverlaten te voorkomen, door het secundair onderwijs te verbeteren en leerlingen te begeleiden en te adviseren, door betere omstandigheden te scheppen zodat jongeren met succes hoger onderwijs kunnen aanvatten of rechtstreeks toegang krijgen tot de arbeidsmarkt, door instrumenten te ontwikkelen om beter te kunnen anticiperen op to ...[+++]

11. invite les États membres et la Commission à prendre toutes les mesures possibles pour améliorer les systèmes d'éducation à tous les niveaux: en insistant fortement sur la stratégie de développement de la petite enfance; en créant des conditions d'intégration dans les écoles; en prévenant le décrochage scolaire; en améliorant l'enseignement secondaire et en mettant en place des mécanismes d'orientation et de conseil; en améliorant les conditions d'accès des jeunes à l'enseignement supérieur ou leur accès direct au marché du travail; en mettant au point des instruments visant à mieux anticiper les futurs besoins de compétences et ...[+++]


te investeren in onderwijs en levenslang leren voor alle leeftijdsgroepen door speciaal de nadruk te leggen op vroegschoolse educatie en toegang tot het hoger onderwijs, samenwerking tussen bedrijven en scholen, bedrijfs- en speciale opleidingen voor sectoren met een tekort aan arbeidskrachten, alsmede beroepsonderwijs,

investir dans l'éducation et la formation tout au long de la vie, pour tous les groupes d'âge, en accordant une attention particulière à l'éducation des jeunes enfants et à l'accès à l'enseignement supérieur, à la coopération entre les entreprises et les écoles, à la formation au travail et aux formations spécifiques pour les secteurs en pénurie de main-d'œuvre ainsi qu'à la formation professionnelle;


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG0527(04) - EN - Conclusies van de Raad over de rol van voor- en vroegschoolse educatie en primair onderwijs bij het bevorderen van creativiteit, innovatie en digitale competentie // Andere achtergrondelementen

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52015XG0527(04) - EN - Conclusions du Conseil sur le rôle de l’éducation des jeunes enfants et de l’enseignement primaire pour ce qui est de favoriser la créativité, l’innovation et la compétence numérique // Autres éléments d’information


De toegankelijkheid en het promoten van ICT en de ontwikkeling van digitale competentie te vergemakkelijken door het op een bij de leeftijd passende wijze in aanraking brengen met en integreren van digitale instrumenten in de voor- en vroegschoolse educatie en in het primair onderwijs, waarbij de belangrijke rol van ouders en gezinnen, alsook de verschillende leerbehoeften op verschillende leeftijden, worden onderkend.

Faciliter l’accès aux TIC et leur promotion, et le développement des compétences numériques par une exposition aux outils numériques adaptée à l’âge et par l’intégration de ces outils tout au long de l’éducation des jeunes enfants et de l’enseignement primaire, tout en reconnaissant le rôle important des parents et des familles, ainsi que les différents besoins d’apprentissage en fonction de l’âge.


De onderwijsaanbieders of de bevoegde autoriteiten, naargelang het geval, aan te moedigen scholen en instellingen die voor- en vroegschoolse educatie verstrekken, voldoende toe te rusten, teneinde de leeftijdgerichte ontwikkeling van digitale competentie te bevorderen, met name door meer verschillende digitale instrumenten en infrastructuur aan te bieden.

Encourager les professionnels de l’éducation ou les autorités compétentes, le cas échéant, à équiper les écoles et les établissements assurant l’éducation des très jeunes enfants à un niveau suffisant pour favoriser le développement de compétences numériques adapté à l’âge, en particulier en étendant la fourniture des divers outils et infrastructures numériques.


Conclusies van de Raad over de rol van voor- en vroegschoolse educatie en primair onderwijs bij het bevorderen van creativiteit, innovatie en digitale competentie

Conclusions du Conseil sur le rôle de l’éducation des jeunes enfants et de l’enseignement primaire pour ce qui est de favoriser la créativité, l’innovation et la compétence numérique


w