27. is van mening dat een sterkere concurrentie, teweeggebracht door het geleidelijk openstellen van de EU-markt voor internationaal goederenvervoer over de weg, consumentenvoordelen met zich mee kan brengen, maar vreest dat de besta
ande wetgeving niet altijd effectief wordt toegepast of negatieve gevolgen heeft voor een aantal kleine en middelgrote vervoersmaatschappijen; vraagt bovendien dat er meer aandacht wordt besteed aan de impact van de verdere
openstelling van de nationale markten v ...[+++]oor goederenvervoer op vervoermaatsc
happijen van om het even welke omvang, en met name de impact van cabotage op bedrijven en werknemers die actief zijn in het wegvervoer;
27. considère que la concurrence accrue apportée par l'ouverture progressive du
marché du transport européen de marchandises par route peut être profitable aux consommateurs mais se déclare préoccupé par le fait que la législation existante ne soit pas toujours appliquée de manière effective, tandis que d'autres lois ont une incidence sur certaines petites et moyennes entreprises de transport; demande, en outre, qu'une attention accrue soit accordée aux incidences de la poursuite du processus d'ou
verture des marchés nationaux du transport de mar ...[+++]chandises par route sur les entreprises de transport de toute taille et, en particulier, aux conséquences que le cabotage routier aura sur les entreprises de transport routier et les travailleurs de ce secteur;