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Vertaling van "eurovignet-richtlijn 2006 38 eg waarmee " (Nederlands → Frans) :

23. In het ontworpen artikel 6, § 6, tweede lid, 3°, waarmee de omzetting wordt beoogd van artikel 10ter, lid 2, d), 3, eerste alinea, van richtlijn 2006/86/EG, ontbreekt de enuntiatieve opsomming die wel vermeld wordt in de betrokken richtlijnbepaling.

23. A l'article 6, § 6, alinéa 2, 3°, en projet, qui vise à transposer l'article 10ter, paragraphe 2, d), 3, alinéa premier, de la directive 2006/86/CE, il manque l'énumération indicative qui figure bien dans la disposition concernée de la directive.


7° met inachtneming van richtlijn 2006/43/EG en verordening (EU) nr. 537/2014 en conform artikel 51, aan de bevoegde autoriteiten van derde landen die één of meer bevoegdheden uitoefenen die vergelijkbaar zijn met de in artikel 33 bedoelde bevoegdheden en waarmee het College een samenwerkingsovereenkomst heeft gesloten als bedoeld in artikel 51, § 1, 6° ;

7° dans le respect de la directive 2006/43/CE et du règlement (UE) n° 537/2014 et conformément à l'article 51, aux autorités compétentes de pays tiers qui exercent une ou plusieurs compétences comparables à celles visées à l'article 33 et avec lesquels le Collège a conclu un accord de coopération visé à l'article 51, § 1, 6° ;


Het Hof onderzoekt de middelen in de onderstaande volgorde : Ten aanzien van de ontvankelijkheid (B.2-B.7) : - Wat de bevoegdheid van het Hof betreft (B.3-B.5); - Wat de uiteenzetting van de middelen en de grieven betreft (B.6-B.7); Ten gronde (B.8-B.63) : - Wat het hoorrecht betreft (zaak nr. 6187) (B.8-B.24) : 1. Het hoorrecht in eerste en laatste administratieve aanleg (B.11-B.19); a) De artikelen 10 en 11 van de Grondwet (B.13-B.14); b) Artikel 23 van de Grondwet, al dan niet in samenhang gelezen met de artikelen 3 en 9 van het Verdrag van Aarhus (B.15-B.19); 2. De opheffing van hoofdstuk VII (artikelen 4.7.1 tot 4.7.26/1) van de VCRO (artikel 336 van het Omgevingsvergunningsdecreet) en van het Milieuvergunningsdecreet (artikel 386 ...[+++]

La Cour examine les moyens dans l'ordre suivant : Quant à la recevabilité (B.2-B.7) : - En ce qui concerne la compétence de la Cour (B.3-B.5); - En ce qui concerne l'exposé des moyens et des griefs (B.6-B.7); Quant au fond (B.8-B.63) : - En ce qui concerne le droit d'être entendu (affaire n° 6187) (B.8-B.24) : 1. Le droit d'être entendu en première et dernière instance administrative (B.11-B.19); a) Les articles 10 et 11 de la Constitution (B.13-B.14); b) L'article 23 de la Constitution, combiné ou non avec les articles 3 et 9 de la Convention d'Aarhus (B.15-B.19); 2. L'abrogation du chapitre VII (articles 4.7.1 à 4.7.26/1) du Code flamand de l'aménagement du territoire (article 336 du décret sur le permis d'environnement) et du décret ...[+++]


Dit bijzondere wetsontwerp beoogt de aanpassing van het toepassingsgebied van het eurovignet zoals bepaald in de richtlijn 2006/38/EG van het Europees Parlement en van de Raad van 17 mei 2006 tot wijziging van de richtlijn 1999/62/EG en geformaliseerd door het Protocol tot wijziging van het verdrag van 9 februari 1994 ondertekend te Brussel op 21 oktober 2010 door de verdragsluitende partijen.

Le présent projet de loi spéciale vise à adapter le champ d'application de l'eurovignette tel que définit par la directive 2006/38/CE du Parlement européen et du Conseil du 17 mai 2006 modifiant la directive 1999/62/CE et formalisée par le Protocole modifiant l'accord du 9 février 1994 signé à Bruxelles le 21 octobre 2010 par les parties contractantes à l'accord.


Dit bijzondere wetsontwerp beoogt de aanpassing van het toepassingsgebied van het eurovignet zoals bepaald in de richtlijn 2006/38/EG van het Europees Parlement en van de Raad van 17 mei 2006 tot wijziging van de richtlijn 1999/62/EG en geformaliseerd door het Protocol tot wijziging van het verdrag van 9 februari 1994 ondertekend te Brussel op 21 oktober 2010 door de verdragsluitende partijen.

Le présent projet de loi spéciale vise à adapter le champ d'application de l'eurovignette tel que définit par la directive 2006/38/CE du Parlement européen et du Conseil du 17 mai 2006 modifiant la directive 1999/62/CE et formalisée par le Protocole modifiant l'accord du 9 février 1994 signé à Bruxelles le 21 octobre 2010 par les parties contractantes à l'accord.


Wetsontwerp nr. 5-1709/1 beoogt de instemming met het Protocol van 21 oktober 2010 dat een « paperless vignette » invoert, en met de aanpassing van het verdrag inzake het eurovignet aan de Europese regelgeving betreffende het gebruiksrecht voor het gebruik van bepaalde wegen door zware vrachtvoertuigen (richtlijn 2006/38/EG).

Le projet de loi nº 5-1709/1 a pour objet de porter assentiment au Protocole du 21 octobre 2010 qui introduit une « paperless vignette », ainsi que l'adaptation du traité de l'eurovignette à la réglementation européenne, en ce qui concerne le droit d'usage pour l'utilisation de certaines routes par des véhicules utilitaires lourds (directive 2006/38/CE).


Wetsontwerp nr. 5-1709/1 beoogt de instemming met het Protocol van 21 oktober 2010 dat een « paperless vignette » invoert, en met de aanpassing van het verdrag inzake het eurovignet aan de Europese regelgeving betreffende het gebruiksrecht voor het gebruik van bepaalde wegen door zware vrachtvoertuigen (richtlijn 2006/38/EG).

Le projet de loi nº 5-1709/1 a pour objet de porter assentiment au Protocole du 21 octobre 2010 qui introduit une « paperless vignette », ainsi que l'adaptation du traité de l'eurovignette à la réglementation européenne, en ce qui concerne le droit d'usage pour l'utilisation de certaines routes par des véhicules utilitaires lourds (directive 2006/38/CE).


(23) De lidstaten oefenen een dominerende invloed uit op beursgenoteerde openbare bedrijven in de zin van artikel 2, onder b), van Richtlijn 2006/111/EG van de Commissie van 16 november 2006 betreffende de doorzichtigheid in de financiële betrekkingen tussen lidstaten en openbare bedrijven en de financiële doorzichtigheid binnen bepaalde ondernemingen[32]. Door deze dominerende invloed beschikken zij over instrumenten waarmee de nodige verandering sneller kan worden bewerkstelligd.

(23) Les États membres exercent une influence dominante sur les sociétés cotées constituées en entreprises publiques au sens de l’article 2, point b), de la directive 2006/111/CE de la Commission du 16 novembre 2006 relative à la transparence des relations financières entre les États membres et les entreprises publiques ainsi qu’à la transparence financière dans certaines entreprises[32]. Forts d’une telle influence, ils ont les instruments pour susciter plus rapidement les changements nécessaires.


De in artikel 5, leden 2 en 3, van Richtlijn 2006/40/EG bedoelde geharmoniseerde testprocedure voor het meten van lekkagewaarden waarmee wordt onderzocht of de maximumwaarden worden overschreden, is opgenomen in bijlage II bij deze verordening.

La procédure d’essai harmonisé de détection des fuites permettant de déterminer si les taux de fuite autorisés maximaux mentionnés à l’article 5, paragraphes 2 et 3, de la directive 2006/40/CE ne sont pas dépassés est décrite à l’annexe II du présent règlement.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0058 - EN - Richtlijn 2006/58/EG van de Raad van 27 juni 2006 tot wijziging van Richtlijn 2002/38/EG wat betreft de toepassingsduur van de regeling inzake de belasting over de toegevoegde waarde voor bepaalde diensten die langs elektronische weg worden verricht alsook radio- en televisieomroepdiensten - RICHTLIJN - VAN DE RAAD

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32006L0058 - EN - Directive 2006/58/CE du Conseil du 27 juin 2006 modifiant la directive 2002/38/CE en ce qui concerne la période d'application du régime de taxe sur la valeur ajoutée applicable aux services de radiodiffusion et de télévision et à certains services fournis par voie électronique - DIRECTIVE - DU CONSEIL




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Date index: 2022-07-06
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