- Grondige kennis van bewaarmethodes en -termijnen voor bier 2.2.2. Vaardigheden Cognitieve vaardigheden - Het kunnen plannen van de eigen werkzaamheden - Het kunnen adviseren van klanten m.b.t. aankoop, consumptie, samenstelling, bewaarwijze en toepassing van het bierproduct - Het kunnen verzamelen van relevante informatie over de doelgroep - Het actief kunnen luisteren - Het kunnen herkennen van het type klant en de voorkeur van smaken voor bier- en voedingsproducten - Het kunnen opvolgen van markttendensen via allerlei informatiekanalen - Het kunnen uitwerken van een opdracht en/o
f deelnemen aan een evenement - Het kunnen organiseren
...[+++]van een intakegesprek met de opdrachtgever - Het kunnen contacteren van leveranciers en bespreken van prijzen en leveringstermijnen en plaatsen van bestellingen - Het kunnen selecteren van producten bij brouwerijen en/of leveranciers - Het kunnen vergelijken van offertes - Het kunnen bewaren van bieren op de gepaste wijze en de juiste temperatuur - Het kunnen opzoeken van de geschiedenis van het bier en de brouwerij - Het kunnen verzamelen van informatie over de gebruikte grondstoffen en brouwmethoden en dit in relatie brengen met de te verwachte smaak - Het kunnen maken van een inschatting van de te verwachte typische sensorische eigenschappen van het bier - Het kunnen kiezen van bieren die bij de gerechten passen (foodparing) - Het kunnen bespreken van dominerende smaken in gerechten en hun invloeden op de smaak van bier - Het organoleptisch kunnen onderscheiden van bieren die behoren tot dezelfde bierstijl - Het kunnen sensorisch analyseren van gerechten - Het kunnen beschrijven van bier volgens smaak - Het kunnen leiden van proeverijen - Het kunnen verstrekken van technische toelichtingen tijdens de proeverijen - Het kunnen beoordelen en toelichten van de uitslag van de proeverij in functie van de doelstelling(en) - Het kunnen bespreken van de oorzaak waarom een bier niet beantwoordt aan de norm en aantonen hoe het bijgesteld moe ...2.2.2. Compétences Compétences cognitives - pouvoir planifier ses propres travaux ; - pouvoir conseiller les clients concernant l'achat, la consommation, la composition, la méthode de conservation et l'application du produit de bière ; - pouvoir rassembler des informations pertinentes concernant le groupe-cible ; - pouvoir écouter activement ; - pouvoir reconnaître le type de client et les préférences gustatives en matière de bières et de produits alimentaires ; - pouvoir suivre les tendances du marché par le biais de toutes sortes de canaux d'information ; - pouvoir développer une tâche et/ou participer à un événement ; - pouvoir organiser un entretien initial avec le donneur d'ordre ; - pouvoir contacter des fournisseurs et discut
...[+++]er des prix et délais de livraison et placer des commandes ; - pouvoir sélectionner des produits dans des brasseries et/ou chez des fournisseurs ; - pouvoir comparer des offres ; - pouvoir conserver des bières de manière appropriée et à la température idéale ; - pouvoir faire des recherches concernant l'histoire de la bière et de la brasserie ; - pouvoir rassembler des informations concernant les matières premières et méthodes de brassage utilisées et les mettre en relation avec le goût attendu ; - pouvoir procéder à une estimation des propriétés sensorielles typiques attendues de la bière ; - pouvoir choisir des bières qui s'accordent avec les plats (foodparing) ; - pouvoir analyser les goûts dominants dans les plats et leur impact sur le goût de la bière ; - pouvoir distinguer d'un point de vue organoleptique des bières qui appartiennent au même style de bière ; - pouvoir analyser des plats d'un point de vue sensoriel ; - pouvoir décrire la bière selon le goût ; - pouvoir diriger des dégustations ; - pouvoir fournir des explications techniques durant les dégustations ; - pouvoir évaluer et expliquer les résultats de la dégustation en fonction de l'objectif ou des objectifs ; - pouvoir aborder la cause pour laquell ...