Wanneer deze redenering correct is en het strafregister uitsluitend op de gemeente mag beheerd worden, zou dit ertoe kunnen leiden dat
: - de politie niet langer automatisch over de gegevens van het gemeentelijk strafregister zal kunnen beschikken zolang het centrale strafregister niet operationeel is of dat zij dient te investeren in apparatuur en datalijnen voor de verbinding met de verschillende lokale strafregisters; - de gemeenten gedwongen worden bijkomende investeringen te doen voor bijvoorbeeld informaticamaterieel, softwareprogramma, conversie, aanwerving en opleiding van nieuw personeel enz.; - de dienstverle
ning naar ...[+++]de burger hierdoor vermindert, onder andere door het feit dat de gemeentebesturen vaak meer beperkte openingsuren hebben dan de lokale politie; - enz. In dat verband wil ik dan ook pleiten voor een pragmatische oplossing waarbij het beheer van het strafregister en de aflevering van de bewijzen van goed zedelijk gedrag verder zouden kunnen gebeuren bij/door de lokale politie onder volgende voorwaarden: A) de werkzaamheden dienen te gebeuren door een calog-personeelslid en niet door een lid van het operationeel korps; B) de verschillende burgemeesters delegeren hun bevoegdheid hieromtrent aan het betrokken personeelslid waardoor dat personeelslid onder andere de bewijzen van goed zedelijk gedrag kan ondertekenen en afleveren; C) de administratieve en personeelskosten worden verrekend aan de gemeenten via de gemeentelijke dotatie; D) er wordt hieromtrent een protocol afgesloten tussen de verschillende gemeenten en de lokale politie.Par cons
équent, je voudrais plaider à cet égard en faveur d'une solution pragmatique qui serait la suivante: la gestion du casier judiciaire et la délivrance des certificats de bonne vie et moeurs pourraient continuer à être réalisées à/par la police locale aux conditions suivantes: A) les activités devraient être accomplies par un membre du personnel calog et non par un membre du corps opérationnel; B) les différents bourgmestres délégueraient leur compétence en la matière au membre du personnel concerné, celui-ci pouvant signer et délivrer entre autres les certificats de bonne vie et moeurs; C) les frais administratifs et de personne
...[+++]l seraient imputés aux communes via la dotation communale; D) un protocole serait conclu à ce sujet entre les différentes communes et la police locale.