I
n dat plan hebt u zich er eveneens persoonlijk toe verbonden de genderdimensie te integreren in: 1. de verbetering van de verkeersongevallenregistratie bij de politie, de ziekenhuizen, de verzekeringsmaatschappijen (uitsplitsing van de gegevens naar geslacht); 2. de analyse van de oorzaak van de ongevallen; 3. de beheerscontracten van de NMBS (naar geslacht uitgesplitste reizigersstatistieken, maatregelen voor de kwaliteit van de dienstverlening, werkingsverslagen, enz.) en van I
nfrabel (aangepaste infrastructuur, veiligheid in de s ...[+++]tations, enz.); 4. de verbetering van de veiligheid van de treinreizigers en van het personeel in de stations en de stationsomgeving; 5. de evaluatie van het gratisbeleid (samenstelling per geslacht van de betrokken categorieën); 6. het globale mobiliteitsdebat in het Executief Comité van de ministers van Mobiliteit en de in dat kader gevraagde studies; 7. het stimuleren van het gebruik van de fiets.Dans ce plan, vous vous êtes également personnellement engagée à intégrer la dimension de genre dans: 1. l'amélioration de l'enregistrement des accidents de la route auprès de la police, des hôpitaux, des assurances (ventilation des données par sexe); 2. l'analyse de la cause des accidents; 3. les contrats de gestion de la SNCB (statistiques "voyageurs" ventilées par sexe, mesures qualité du service, rapports d'activité,
etc.) et d'Infrabel (infrastructures adaptées, sécurité dans les gares, etc.); 4. le renforcement de la sécurité des usager(ère)s et du personnel dans les gares et à leurs abords; 5. l'évaluation de la politique de g
...[+++]ratuité (composition sexuée des catégories concernées); 6. le débat global sur la mobilité mené au sein du Comité exécutif des ministres de la Mobilité et des études demandées dans ce cadre; 7. la stimulation de l'utilisation du vélo.