Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanvankelijke hoeveelheid van een geneesmiddel
Algemene basisvorming
Basiseducatie
Cel educatie en preventie
Educatie over het familieleven bieden
Educatie over het gezinsleven geven
Funderende educatie
Gezinseducatie geven
Initiele opleiding
Initiële begroting
Initiële beroepsopleiding
Initiële beroepsvorming
Initiële diagnose
Initiële dosis
Initiële educatie
Lager onderwijs
Medewerker publieksvoorlichting en educatie
Medewerkster publieksvoorlichting en educatie
Onderricht over het gezinsleven geven
Primair beroepsopleidende educatie
Psycho-educatie gebruiken

Traduction de «initiële educatie » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
algemene basisvorming | basiseducatie | funderende educatie | initiële educatie | lager onderwijs

éducation de base | enseignement de base | formation générale de base


initiële beroepsopleiding | initiële beroepsvorming | primair beroepsopleidende educatie

formation initiale | formation professionnelle initiale


initiële beroepsopleiding | initiele opleiding | primair beroepsopleidende educatie

enseignement et formation professionnels initiaux | formation initiale | formation professionnelle initiale | EFPI [Abbr.]


medewerker publieksvoorlichting en educatie | medewerkster publieksvoorlichting en educatie

animatrice du patrimoine | médiateur du patrimoine | animateur du patrimoine | animateur du patrimoine/animatrice du patrimoine


educatie over het familieleven bieden | gezinseducatie geven | educatie over het gezinsleven geven | onderricht over het gezinsleven geven

assurer une éducation sur la vie de famille


cel educatie en preventie

cellule d'éducation et de prévention






initiële dosis | aanvankelijke hoeveelheid van een geneesmiddel

dose croissante | dose croissante (permettant d'obtenir un effet maximal)


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ervoor te zorgen dat leraren, opleiders, leidinggevenden op school, personeel belast met voor- en vroegschoolse educatie en opvang, en ander personeel zowel tijdens de initiële lerarenopleiding als door middel van bij- en nascholing de vaardigheden, competenties en kennis verwerven die nodig zijn voor een beter begrip en een betere aanpak van onderwijsachterstanden en mogelijke risicofactoren die tot een verlies aan interesse of voortijdig schoolverlaten kunnen leiden, waarbij de autonomie van de verschillende instellingen in acht moe ...[+++]

Faire en sorte que, dans le plein respect de l'autonomie des établissements concernés, la formation professionnelle initiale et continue permette aux enseignants, aux formateurs, aux responsables d'établissement, aux professionnels de l'éducation et de l'accueil de la petite enfance et aux autres membres du personnel de disposer des aptitudes, compétences et connaissances de base nécessaires pour comprendre les désavantages au niveau scolaire et les facteurs de risque potentiels qui pourraient amener des élèves à se désengager ou à dé ...[+++]


179. benadrukt dat actieve strategieën inzake onderwijs/opleiding en vaardigheden van fundamenteel belang zijn voor de overgang naar een duurzame, energie-efficiënte economie; verzoekt de lidstaten gerichte programma's voor de training en voorlichting van burgers op te zetten en door de lokale gemeenschap geleid onderwijs te stimuleren om de energievraag terug te brengen en hernieuwbare energie te produceren; benadrukt dat het welslagen van de energie-unie gelijke toegang tot initiële en levenslange educatie en training vereist als essentieel middel om te reageren op de veranderende omstandigheden en de aspiraties van burgers enerzijds ...[+++]

179. souligne que l'éducation et la formation actives et les stratégies en matière de compétences sont fondamentales dans la transition vers une économie durable et économe en ressources; invite les États membres à mettre au point des programmes de formation et d'éducation spécifiquement destinés aux citoyens, et à encourager l'éducation dispensée par les communautés locales pour réduire la demande énergétique et produire de l'énergie renouvelable; souligne que le succès de l'Union de l'énergie passe par l'égalité d'accès à l'enseignement initial et à la f ...[+++]


176. benadrukt dat actieve strategieën inzake onderwijs/opleiding en vaardigheden van fundamenteel belang zijn voor de overgang naar een duurzame, energie-efficiënte economie; verzoekt de lidstaten gerichte programma's voor de training en voorlichting van burgers op te zetten en door de lokale gemeenschap geleid onderwijs te stimuleren om de energievraag terug te brengen en hernieuwbare energie te produceren; benadrukt dat het welslagen van de energie-unie gelijke toegang tot initiële en levenslange educatie en training vereist als essentieel middel om te reageren op de veranderende omstandigheden en de aspiraties van burgers enerzijds ...[+++]

176. souligne que l'éducation et la formation actives et les stratégies en matière de compétences sont fondamentales dans la transition vers une économie durable et économe en ressources; invite les États membres à mettre au point des programmes de formation et d'éducation spécifiquement destinés aux citoyens, et à encourager l'éducation dispensée par les communautés locales pour réduire la demande énergétique et produire de l'énergie renouvelable; souligne que le succès de l'Union de l'énergie passe par l'égalité d'accès à l'enseignement initial et à la f ...[+++]


Het voorstel van de Commissie tot een Aanbeveling inzake kerncompetenties, aangenomen op 9 november 2005, benadrukt de noodzaak jongeren de middelen te bieden ondernemerschap en andere kerncompetenties te ontwikkelen door initiële educatie in het kader van levenslang leren.

La proposition de recommandation de la Commission sur les compétences clés adoptée le 9 novembre 2005 souligne la nécessité d’offrir à tous les jeunes les moyens de développer l’esprit d’entreprise et d’autres compétences essentielles par l’éducation initiale, dans le contexte de la formation tout au long de la vie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. onderstreept de noodzaak de agenda voor flexizekerheid uit te breiden met onderwijs- en opleidingsmaatregelen en benadrukt dat permanente educatie erop moet zijn gericht tekorten aan vaardigheden van werknemers aan te pakken, te beginnen bij het initiële onderwijs;

24. fait ressortir la nécessité d'inscrire les mesures relatives à l'éducation et à la formation dans un projet plus vaste en matière de flexicurité et souligne que l'apprentissage tout au long de la vie devrait s'employer à pallier l'insuffisance des opportunités offertes aux travailleurs et doit débuter au sein du système éducatif initial;


[4] In de mededeling van de Europese Commissie "Volwasseneneducatie: een mens is nooit te oud om te leren", wordt onder volwasseneneducatie verstaan alle vormen van educatie die volwassenen na voltooiing van hun initiële opleiding volgen.

[4] Dans la communication de la Commission «Éducation et formation des adultes: il n’est jamais trop tard pour apprendre», l’éducation et la formation des adultes sont définies comme toutes les formes d'apprentissage effectué par des adultes ayant quitté l'éducation et la formation initiales


Deze acties zijn gericht op onderzoekers in alle stadia van hun loopbaan, gaande van speciaal voor jonge mensen bedoelde initiële onderzoeksopleiding tot permanente educatie en loopbaanontwikkeling, zowel in de openbare als in de particuliere sector .

Ces actions sont destinées aux chercheurs à tous les stades de leur carrière, depuis la formation initiale, axée spécialement sur les jeunes gens , jusqu'à l'évolution de carrière, en passant par la formation tout au long de la vie dans les secteurs privé et public .


w